Gå til innhold

Et par spørsmål om bad (rørleggere her?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et bad som nærmer seg 30 år i alder og trenger oppussing. Så her har jeg et par spørsmål som jeg håper noen rørleggere kan svare på eller folk som har peiling.

Kan man baderomsplater på veggene oppå eksisterende fliser og rive kun gulvet for å bytte gulvvarme og så ha fliser på gulvet?

Altså at man velger en snarvei med veggene, men jobber kun på selve gulvet siden vi vil fornye gulvvarmen. 

Hvor mye ville det spare av penger hvis vi gjør det på denne måten?

Er det noe vits?

Nå er det fliser på gulv og vegger og jeg tenker å fjerne toalettet, servant og speil samt eksisterende skap, ha baderomsplater på veggene oppå flisene, lage dusjhjørne, men egentlig rive hele gulvet, bytte gulvvarme og legge på fliser bare der. Er det en fin overgang mellom fliser på gulv og baderomsplater på veggene?

Anonymkode: 8e77b...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må hakke opp gulvet/gamle varmekabler og legge ny membran. Det er ikke så mye penger å spare på å ikke legge fliser på veggen. 

Skrevet

Veggen må tas den også, siden baderomsplater er tett som membran. Ugreit å ha to vanntette sjikt. Om du setter inn dusjkabinett trenger du ikke gjøre allverdens

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...