Gå til innhold

Er ikke dette litt strengt? Reaksjon fra en foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt på 12 overnattet med en venn i helgen. På natta snek de seg ut å dro på i ballbingen 100 meter fra huset.. 

mor til gutten er ras og hennes barn får ikke dra på overnatting eller ha overnatting resten av sommerferien.. 

er ikke det veldig strengt? Vi bor på bygda, så ingen storby farer sånn sett.. 

husker selv hvor gøy det var å snike seg ut på natta og gå på epleslang sammen med venninner.. 

hva tenker dere? 
mitt barn får ikke overnattings forbud men har tatt en god prat rundt det, at vi er avhengig av å vite at de sover der de skal på natta, og vi blir redde for de 

Anonymkode: ac670...d9a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok mest enig med deg, men man er forskjellig. Hadde venner med strenge foreldre som kunne gjort det samme, mens jeg selv mest sannsynlig hadde fått tilsnakk i samme situasjon. Syns ikke man skal blande seg bort i hvordan andre velger å oppdra barna sine, så lenge man ikke tenker det de gjør kan være skadelig. 

• Liker 9
Skrevet

Foreldrene vet som regel hva som et best for barnet. Tenker at straffen er ok. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

enig i straffen jeg også...

Anonymkode: e06a5...172

• Liker 4
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Ser for meg at de foreldrene ble rimelig stressa de de oppdaget at ungene ikke var inne på rommet/der de sov. 

De hadde jo i tillegg ansvaret for andre barn enn deres eget. 

Jeg hadde nok blitt rasende selv. Kanskje streng straff, men jeg kan skjønne dem også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også samme straff, og er helt enig nå når jeg er voksen. 

Anonymkode: b5127...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altfor strengt,stakkars barn

Anonymkode: 23200...de0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest det er altfor streng straff. Jeg hadde forøvrig ikke gitt straff heller, men snakket med barnet om det. Var tross alt ikke noe alvorlig som ble gjort, men uskyldig morro. Noe annet hadde det jo vært om en sneik seg ut og bedrev hærverk.

Anonymkode: a4d72...ead

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker heller en "passende" straff for dette hadde vært og opp på morgenen for å hjelpe til mens vi foreldre er "intetanende" på hva som har skjedd natta før og ikke kan skjønne hvorfor barna er så trøtte. 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde blitt en ganske streng advarsel her iaf! Så kan man diskutere om disse barna er store nok til å overnatte hos hverandre i det hele tatt... Så ikke uenig, men kunne kanskje fått en advarsel (du vet jo ikke om dette er første gangen da).

Her har vi en otteåring og en liten baby. Otteråringen fikk lov å ha overnattingsgjest, og det gikk så klart til helvete. Først holdt de meg våken i timesvis, så vekket de mellomste som holdt det gående i timesvis etter det. Så da var det slutt på overnatting her også gitt! De som er på besøk her må kunne følge husets regler, ellers kan de dra hjem - særlig når det er overnatting!

Anonymkode: 5dfcb...a3c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde blitt en ganske streng advarsel her iaf! Så kan man diskutere om disse barna er store nok til å overnatte hos hverandre i det hele tatt... Så ikke uenig, men kunne kanskje fått en advarsel (du vet jo ikke om dette er første gangen da).

Her har vi en otteåring og en liten baby. Otteråringen fikk lov å ha overnattingsgjest, og det gikk så klart til helvete. Først holdt de meg våken i timesvis, så vekket de mellomste som holdt det gående i timesvis etter det. Så da var det slutt på overnatting her også gitt! De som er på besøk her må kunne følge husets regler, ellers kan de dra hjem - særlig når det er overnatting!

Anonymkode: 5dfcb...a3c

Men Ts sitt barn er 12. Realistisk sett 2-4 år unna å snike seg ut for å drikke og feste, men eller uten overnatting som påskudd. Og 4 år unna å flytte hjemmenfra (barn på bygda flytter hjemmenfra når de når videregående). Han trenger å snike seg ut litt. Han trenger at det går ufarlig galt før det kan gå skikkelig, ordentlig galt.

Anonymkode: 9b43d...516

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altfor strengt,stakkars barn

Det kan jo godt tenkes det ligger mer bak enn akkurat denne ?ene? "utflukten"... Det vet sikkert ikke TS noe om engang... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer var 12 år første gang han dro på fest..  og de kan starte tidlig på bygda, så forstår jo at det er skummelt 

Anonymkode: 661bf...a1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Det kan jo godt tenkes det ligger mer bak enn akkurat denne ?ene? "utflukten"... Det vet sikkert ikke TS noe om engang... 

Uansett strengt

Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Alt for streng straff. Skulle tro de hadde gjort noe skikkelig alvorlig og kriminelt. En ballbinge 100 m fra huset liksom? 

Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Syns ikke noe om å snike seg ut. Da kan man heller ta en prat med foreldrene om at man har lyst til å gå seg en tur ut ettersom man har overnatting. Til tross for alderen av 12 år så hadde jeg glatt tillatt det om barnet klarer å orientere seg selv og klarer å passe på seg selv, men om dem hadde sniket seg ut slik som i dette tilfellet her så ville jeg uten tvil ha blitt veldig stresset og hadde mest sannsynligvis ringt til politiet. Har lest altfor mange kidnapping-saker i utlandet der hvor yngre barn aldri har kommet hjem igjen.

Ville glatt ha gitt samme straffen dersom "fremtidige barnet" hadde gjort noe lignende.

Hadde aldri tenkt klart og tydelig i en slik scenario at jeg ville ha klart å lete etter dem på slike steder som nevnt ovenfor. Ved en kidnappingsak så er den første tiden mest kritiske for å få hjem barnet i livet. Så om dem ikke hadde vært hjemme, men utenfor huset et sted. Så ville jeg ha ringt.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Her er det vel tillitsbruddet som er det viktige, ikke aktiviteten. Hvis han har lovt at de skal holde seg hjemme, har han jo misbrukt dette.

Anonymkode: 97b89...89c

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett strengt

Synes ikke akkurat "barnet får ikke dra på overnatting eller ha overnatting resten av sommerferien" var veldig strengt akkurat...    Kanskje litt :vetikke:  For alt vi vet så var det tredje brudd på en "prøveløslatelse"....

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Strengt, men forståelig. Mulig det også ligger mer bak en kun denne ene hendelsen.

Jeg sneik meg ut fra 14-15 år. Ble aldri tatt, men veldig mye flaks at det faktisk gikk greit.

Anonymkode: a3359...df3

• Liker 2
Skrevet

Hehe, hun skal få det tøft fremover, om hun slår så hardt ned på noe sånt, er min tanke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...