AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har en 11 dager gammel baby, og vi har de siste dagene slitt så med søvnen hennes. Hun er så utrolig urolig! Hun sovner sjeldent på brystet etter mat, og vi gjør alt vi kan for å få henne til å sove. Vugge henne på brystet, i armene, liggende på knærne, gående, i vuggen. Ingenting funker! Og når vi endelig får henne til å sove (etter lang tid) og vil legge henne ned i seng eller babynest våkner hun etter to minutt. De gangene hun faktisk kan ligge i seng/babynest - så er søvnen så urolig. Hun har ikke vondt i magen, og klager mer enn hun gråter. Så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er alene med henne hele dagen og, og selv om samboer og jeg bytter på når han er hjemme, så har jeg så bruker jeg så mye tid og energi på å prøve å få henne til å sove. Hun kan falle i dyp søvn på brystet mitt, men da er jeg på en måte låst til å sitte slik i en time eller to. Noen andre som har hatt det slik? Og har dere eventuelt noen tips? Anonymkode: 36134...cdd
Strikkagenser Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Les om 4.trimester om ikke du har gjort det. Har du forsøkt bærerøy? 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Sånn var det med min også. Sovnet bare oppå meg eller ved puppen. Etterhvert blir det litt enklere å sove i vogn og sånn, men det blir mye nærkontakt. Lykke til og håper det blir enklere. Anonymkode: a9c10...d07
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Helt normalt. Jeg satt på do med min baby inntil meg. Bare å møte alle babyens behov og legge bort alt annet 💜💜💜 Anonymkode: 560d6...676 3
Klougart Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 (endret) Min baby var også sånn. Det var helt jævlig, men gradvis ved 3-4 mnds alder kunne jeg legge han mer og mer ned og han sov litt og litt lenger. Det blir bedre, du må bare akseptere at det er som det er akkurat nå, selv om det er utrolig vanskelig. Endret 22. juni 2020 av Klougart
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Helt, helt normalt. Les om 4. Trimester. Min var også sånn i 6 mnd Anonymkode: 1c35d...db1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #8 Skrevet 23. juni 2020 Det er nok dessverre veldig normalt. Babyene har voldsomt behov for nærkontakt. Jeg stresset ikke så mye med å få ham til å sove på dagtid, men lot ham styre det litt selv. Var verre om natten, da ville jeg jo inderlig at han skulle sove... Anonymkode: f4874...5ee
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #9 Skrevet 23. juni 2020 Hvor kan man lese om 4 trimester? Anonymkode: 07267...81f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 Helt normalt å ikke kunne legge baby fra seg. Og er du heeeelt sikker på at det ikke er magevondt? Sykle med beina, strekk ut beina og press forsiktig mot magen evt legg baby med magen ned over skuldra hjelper å få ut masse luft. Ante ikke at babyen min hadde så mye luft i magen en gang 😅 Men joda, fjerde trimester er bare å Google så kommer det masse forslag. Men babyen har vært en huleboer i 9 mnd, du får ikke ha kroppen din helt i fred med det første. At baby sovner på brystet, nære hjerteslag er absolutt helt normalt. For det er den lyden og følelsen babyen er vant med. Babyer blir litt klistremerker den første tiden, å legge barnet ned på eget sted er det mange som kan glemme å gjøre de første mnd. Anbefaler å lage ditt eget lille "nest" med drikke og lat tilgjengelig i en krok med en bok eller tv fjernkontrollen i umiddelbar nærhet. Evt legg deg til for å sove når babyen sovner. Babyer er såklart avhengig av mor (og/eller far) den første tiden. Kroppskontakt er veldig viktig. Husarbeid får enten far ta seg av eller forfalle. Sånn er det dessverre for mange. Men det går over! Det er en liten fase av livet. Anonymkode: ed335...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan man lese om 4 trimester? Anonymkode: 07267...81f http://lykkeligbarndom.no/2012/08/02/det-fjerde-trimester-om-hvorfor-den-nyfodte-bare-er-tilfreds-i-dine-armer/ https://ammehjelpen.no/far-eller-medmors-rolle/#:~:text=De første tre månedene etter,var gravid og under fødselen. Anonymkode: 65bb5...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har to sånne barn. Kunne ikke legge de ned før de var 6 måneder gamle, ikke i vogn, seng eller bilstol. Anbefaler godt bæretøy ☺️ Anonymkode: 46ed8...ada
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 På 22.6.2020 den 21.13, AnonymBruker skrev: Jeg har en 11 dager gammel baby, og vi har de siste dagene slitt så med søvnen hennes. Hun er så utrolig urolig! Hun sovner sjeldent på brystet etter mat, og vi gjør alt vi kan for å få henne til å sove. Vugge henne på brystet, i armene, liggende på knærne, gående, i vuggen. Ingenting funker! Og når vi endelig får henne til å sove (etter lang tid) og vil legge henne ned i seng eller babynest våkner hun etter to minutt. De gangene hun faktisk kan ligge i seng/babynest - så er søvnen så urolig. Hun har ikke vondt i magen, og klager mer enn hun gråter. Så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er alene med henne hele dagen og, og selv om samboer og jeg bytter på når han er hjemme, så har jeg så bruker jeg så mye tid og energi på å prøve å få henne til å sove. Hun kan falle i dyp søvn på brystet mitt, men da er jeg på en måte låst til å sitte slik i en time eller to. Noen andre som har hatt det slik? Og har dere eventuelt noen tips? Anonymkode: 36134...cdd Kanskje hun ikke blir trøtt når dere tror? Typisk rundt 3 mnd... de våkner mer opp og vil plutselig (sånn over natta liksom) ha mer våkentid og stimuli før de er klare for å sove. Så ender man med å få babyen til å «hvile» og «slumre» og nesten sove veldig lenge fordi det er for tidlig og dermed blir baby aldri ordentlig sliten og trøtt. Så går hele dagen med å prøve å få baby til å sove, uten å lykkes. gjorde det med første men med nr to skjønte jeg fort at de er mye mer våkne enn man tror - og lærte meg å ikke legge for tidlig. Da sov hun bedre når de først sov - unntatt når det ble FOR sent - og hun ble overtrøtt hehe. Vanskelig balansegang i endel faser... Anonymkode: 8a551...7a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå