Gå til innhold

Ute annen vær helg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vis en ung mor på 20 år er ute annen vær helg og drikker mens barnet er hos far, Er hun uansvarlig da? Jeg mener hun er jo ikke med barnet. Siden er så mange som skal dømme, mens fedrene slipper unna når det kommer til annen vær helg. Venninnen min er så utrolig lei av og høre av folk at hun burde gjør noe annet en og bare drikke når hun ikke har barnet. Er det urimelig av folk og si? Jeg pleier ikke å blande meg oppe i dette siden hun har jo «fri helg» da. Hun sier at hun nyter helgene med venner når barnet er hos far, Og gleder seg litt til fri helg.

Anonymkode: 13aa9...ace

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan gjøre hva enn hun vil (så lenge det ikke strider mot norsk lov) i helgene hun ikke har ansvaret for barnet sitt. Ferdig snakka.

Anonymkode: 0d00c...55d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei hun er ikke uansvarlig. Makan til alt folk skal blande seg inn i🙄🙄 Hun kan feste så mye hun vil i helgene så lenge barnet er ivaretatt.

Anonymkode: 4e6d9...200

• Liker 2
Skrevet

Tror det er sunt, jeg. Altså, når man er så UNG, så er det nok smart å komme seg ut litt, slik at man ikke blir sittende å være bitter for alt man går "glipp av", og at man fikk barn i det hele tatt... Sånn tenker i alle fall jeg.. Kan man jo kanskje kalle det "ansvarlig" på lang sikt også... :vetikke:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Tror det er sunt, jeg. Altså, når man er så UNG, så er det nok smart å komme seg ut litt, slik at man ikke blir sittende å være bitter for alt man går "glipp av", og at man fikk barn i det hele tatt... Sånn tenker i alle fall jeg.. Kan man jo kanskje kalle det "ansvarlig" på lang sikt også... :vetikke:

Ja siden jeg spør henne ikke om det for det er jo hennes fri helg til og gjøre det hun vil. Hun har folk hun kjenner som blander seg for mye inn i hva hun burde gjøre og hva som er galt og rett..  og om det er fedrene så får de så vidt slike kommentar.

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja siden jeg spør henne ikke om det for det er jo hennes fri helg til og gjøre det hun vil. Hun har folk hun kjenner som blander seg for mye inn i hva hun burde gjøre og hva som er galt og rett..  og om det er fedrene så får de så vidt slike kommentar.

ÅÅÅåja...  Det er sånn "mann VS kvinne"-debatt du leter etter?...  Da melder jeg meg lige så gØdt ut....

edit,,,,,,,,,,,,,,,

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet

Ser ikke problemet så lenge hu er i form til å ta barnet når det er hos henne.

Her var det ei venninne som ble singel og hadde fri 40/60. Og drakk en periode annenhver helg, da hun hadde fri. Og bare sutra åpent på snap om hvor sliten hun var da barna kom. Det mener jeg blir feil.

AnonymBruker
Skrevet

Når en har blitt forelder så er det gjerne på tide å vokse opp og få andre interesser enn å drikke seg full. Hun har nettopp fått barn med en ungdom som det ikke fungerte med. Har hun tenkt å finne neste drømmeprins på fylla? Var det der hun traff den forrige?

Hun kan bruke friuken sin på utdanning, ekstra jobbing. Få en hobby, trene. Lade opp til neste uke. Bli moden. Få venner som kan finne på andre ting enn å feste. Ungdom? Nei, hun er mor nå. Ungdomstiden fikk en brå stopp. Nå er barnet første prioritet!

Mulig dette er en allsidig jente, men det er ikke så lett å se for seg når hun bruker hver frihelg på å drikke. Og regner på at de rundt henne sikkert reagerte pga at det var grunn til å reagere.

Tar jeg feil? Hva annet gjør hun i friukene da?

Anonymkode: d9658...6cb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en har blitt forelder så er det gjerne på tide å vokse opp og få andre interesser enn å drikke seg full. Hun har nettopp fått barn med en ungdom som det ikke fungerte med. Har hun tenkt å finne neste drømmeprins på fylla? Var det der hun traff den forrige?

Hun kan bruke friuken sin på utdanning, ekstra jobbing. Få en hobby, trene. Lade opp til neste uke. Bli moden. Få venner som kan finne på andre ting enn å feste. Ungdom? Nei, hun er mor nå. Ungdomstiden fikk en brå stopp. Nå er barnet første prioritet!

Mulig dette er en allsidig jente, men det er ikke så lett å se for seg når hun bruker hver frihelg på å drikke. Og regner på at de rundt henne sikkert reagerte pga at det var grunn til å reagere.

En av kommentarne der synes jeg var unødvendig uten og vite svar på😅 Hun har vært sammen med barnets pappa i nesten 4 år men det funket ikke mer, hun og jeg trener sammen og går på turer og restauranter osv

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av kommentarne der synes jeg var unødvendig uten og vite svar på😅 Hun har vært sammen med barnets pappa i nesten 4 år men det funket ikke mer, hun og jeg trener sammen og går på turer og restauranter osv

Glad jeg tok feil 😊

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det, så lenge man ikke drikker seg full mens man har ansvar for barnet? 

Anonymkode: e4ed7...90b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan vel gjøre hva hun vil når barnet er hos faren. Ikke unormalt å drikke og feste annenhver helg i 20årene! Så lenge det ikke går ut over barnet ser jeg 0 problemer.

Anonymkode: aa27f...229

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og nei om en pappa med helgesamvær hadde festet de helgene han ikke hadde samvær hadde ingen reagert på det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, pleier ikke rette på skrivefeil men *vær* er noe annet. Tror du mener hver. 

Anonymkode: 4e6e1...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ung. La henne feste 

Jeg er 45 år og tilbringer helgene hjemme og slapper av når jeg har fri😂

Anonymkode: b0a74...537

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan vel gjøre hva hun vil når barnet er hos faren. Ikke unormalt å drikke og feste annenhver helg i 20årene! Så lenge det ikke går ut over barnet ser jeg 0 problemer.

Det er det samme jeg tenker! Så lenge hun tar vare på når hun har barnet så ser jeg heller ikke er problem at hun koser seg i de helgene hun ikke har barnet med venner. Hun er i tillegg ung så, unge fester litt i blandt er litt annderledes om hun hadde kanskje vært i 30-40 årene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...