AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Påstand: De som er reelt syke enten psykisk eller fysisk ønsker å jobbe, mens de som ikke er særlig syke trives med trygda si og ønsker ikke å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 *Gjesp* Var det litt for lenge siden sist vi hadde en slik tråd? Anonymkode: 9f003...a27 2
isw Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Hvis du er frisk og foretrekker den lille trygda framfor å jobbe er nok problemet ditt mer ambisjonene dine.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Påstand: De som er reelt syke enten psykisk eller fysisk ønsker å jobbe, mens de som ikke er særlig syke trives med trygda si og ønsker ikke å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677 Altså... What? Nå skal jeg være litt personlig her. Moren min ble i 2010 rammet av en alvorlig hjerneblødning, hun er 100% ufør og kan ikke jobbe. Hun har et brennende ønske om å jobbe, men hun vet også at hun ikke kan. Hun gjør det aller beste ut av den hverdagen hun har, og sier at alt i alt så kunne hun hadde det mye verre. Hun trives med å trene, være mye ute og prøve opprettholde en grei livskvalitet. Sier du at hun ikke er syk, fordi hun klarer trives med en jævlig situasjon? Skjønner at du vil prøve provosere, men du kan alltids finne et bedre tema som ikke får deg til å virke som en hjerteløs idiot totalt blottet for IQ. Anonymkode: 0f2cd...a62 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Here we go again... Av og til så lurer jeg på om det er KG selv som har en slags spørsmålsgenerator for å få litt action. Anonymkode: 25473...600 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså... What? Nå skal jeg være litt personlig her. Moren min ble i 2010 rammet av en alvorlig hjerneblødning, hun er 100% ufør og kan ikke jobbe. Hun har et brennende ønske om å jobbe, men hun vet også at hun ikke kan. Hun gjør det aller beste ut av den hverdagen hun har, og sier at alt i alt så kunne hun hadde det mye verre. Hun trives med å trene, være mye ute og prøve opprettholde en grei livskvalitet. Sier du at hun ikke er syk, fordi hun klarer trives med en jævlig situasjon? Skjønner at du vil prøve provosere, men du kan alltids finne et bedre tema som ikke får deg til å virke som en hjerteløs idiot totalt blottet for IQ. Anonymkode: 0f2cd...a62 Nå tror jeg du misforstår. Du bekrefter jo påstanden min. Moren din er SYK og ønsker egentlig å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677 1
Husholdning1 Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Påstand: De som er reelt syke enten psykisk eller fysisk ønsker å jobbe, mens de som ikke er særlig syke trives med trygda si og ønsker ikke å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677 Man kan selvsagt være syk og leve på trygd uten å ønske seg et liv med jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Man kan selvsagt være syk og leve på trygd uten å ønske seg et liv med jobb. Det er normalt å ønske seg å være frisk å leve et normalt liv. Å ha et normalt liv innebærer å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677
Husholdning1 Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er normalt å ønske seg å være frisk å leve et normalt liv. Å ha et normalt liv innebærer å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677 Det er også normalt å ønske å ikke måtte jobbe.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er normalt å ønske seg å være frisk å leve et normalt liv. Å ha et normalt liv innebærer å jobbe. Anonymkode: 78ef1...677 En kan fint ha et normalt liv uten å jobbe eller å ønske å jobbe. Anonymkode: 9efd3...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Det er også normalt å ønske å ikke måtte jobbe. Enten er du: frisk og jobber Eller så er du syk og på trygd Jeg tror at en som er reelt veldig syk ønsker for alt i verden å være i kategori 1, nemlig frisk og jobbende. Hvis du trives i kategori 2 så har du neppe særlig problemer med sykdommen din. Anonymkode: 78ef1...677 1
Khadira Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enten er du: frisk og jobber Eller så er du syk og på trygd Jeg tror at en som er reelt veldig syk ønsker for alt i verden å være i kategori 1, nemlig frisk og jobbende. Hvis du trives i kategori 2 så har du neppe særlig problemer med sykdommen din. Anonymkode: 78ef1...677 Så verden er delt inn i to da? Er det sånn å forstå? 1
Husholdning1 Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten er du: frisk og jobber Eller så er du syk og på trygd Jeg tror at en som er reelt veldig syk ønsker for alt i verden å være i kategori 1, nemlig frisk og jobbende. Hvis du trives i kategori 2 så har du neppe særlig problemer med sykdommen din. Anonymkode: 78ef1...677 Jeg tror det finnes endel mennesker som gjerne er syk og lever på trygd fremfor å være frisk og må jobbe for å tjene til livets opphold. Endret 22. juni 2020 av Husholdning1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Jeg tror det finnes endel mennesker som gjerne er syk og lever på trygd fremfor å være frisk og må jobbe for å tjene til livets opphold. "Syk", mener du da? Anonymkode: 9efd3...4e3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Tøys! Det finnes da folk som syns det å NAVe er drømmen, som er reelt syke. Det finnes sikkert også mange som i utgangspunktet aldri kunne tenkt seg å bli uføre, men som har snudd tankegangen og trives med det etter at det ble en realitet. Min mor tilhører f.eks sistnevnte kategori. Hun synes det var fælt den gangen hun ble ufør, men nå stortrives hun og er egentlig frisk nok til å jobbe igjen. Anonymkode: 88eac...937 4
Husholdning1 Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Syk", mener du da? Anonymkode: 9efd3...4e3 Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå