Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Etter 12 mnd med prøving bestemte vi oss for å kontakte fastlege i håp om å få henvisning. Vi har nå time hos Medicus neste uke. Jeg kjenner at jeg er skikkelig spent, mest på vegne av samboeren. Jeg tror selv at jeg er frisk som en fisk, med meget punktlig mens, og gode utslag på eggløsningstester hver mnd. Ingen underliggende sykdommer - men det betyr jo ikke at det ikke er meg det er noe «galt» med. Jeg er redd sædkvaliteten til samboeren KAN være nedsatt. Dette er et meget sårt tema for samboeren, og jeg er stygt redd han får en kraftig knekk. Nå er jo dette rene spekulasjoner, men OM det er tilfellet: hva gjør vi da? Kjenner på en frykt for at det er han og ikke meg, og veldig redd for at dette skal knekke hele manndommen hans.. 

Anonymkode: d3b18...337

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff ja. Det er jo tøft å finne ut at det er deg det er noe galt med. Men faktum er jo at flere og flere menn faktisk har dårlig sædkvalitet nå for tiden. Ofte er det mest fokus på om det er noe som vanskeliggjør hos kvinnen, men nesten like ofte kan det være hos mannen det ligger. Tenker at det er bra å få vite det hvis det er noe der, og det er jo også en del livsstilstiltak man kan gjøre som kan hjelpe :) 

Anonymkode: b4a2f...866

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to menn som hadde dårlig sædkvalitet. Ene fikk det til på første forsøk med ivf. Andre brukte de mange forsøk, men fikk det til da sædcellene ble hentet ut. De som brukte mange forsøk fikk egentlig beskjed om at han aldri kom til å bli biologisk pappa. Så det er håp selv om sædkvaliteten er dårlig. 

Anonymkode: ebc03...fba

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Etter 12 mnd med prøving bestemte vi oss for å kontakte fastlege i håp om å få henvisning. Vi har nå time hos Medicus neste uke. Jeg kjenner at jeg er skikkelig spent, mest på vegne av samboeren. Jeg tror selv at jeg er frisk som en fisk, med meget punktlig mens, og gode utslag på eggløsningstester hver mnd. Ingen underliggende sykdommer - men det betyr jo ikke at det ikke er meg det er noe «galt» med. Jeg er redd sædkvaliteten til samboeren KAN være nedsatt. Dette er et meget sårt tema for samboeren, og jeg er stygt redd han får en kraftig knekk. Nå er jo dette rene spekulasjoner, men OM det er tilfellet: hva gjør vi da? Kjenner på en frykt for at det er han og ikke meg, og veldig redd for at dette skal knekke hele manndommen hans.. 

Anonymkode: d3b18...337

Jeg er også frisk som en fisk med regelmessige blødninger, normal bmi, ikke røyker ++. Det samme er tilsynelatende mannen. Likevel har vi ikke lykkes med ivf. Jeg tenker det viktigste er å tenke at det er et felles problem uansett og ikke sitte og si at det er den ene eller andres skyld. 

Anonymkode: 59a9e...281

• Liker 1
Skrevet

Tror det er veldig viktig å ikke «legge skylda» på noen. Det er eventuelt dere SAMMEN som har en utfordring med fertiliteten, ikke deg/meg det er noe galt med. IVF er krevende for et parforhold, så om dere kommer dit hen, er det viktig å ikke «blame» hverken den ene eller den andre for situasjonen man står i. Tror bare det er viktig å være obs på! Lykke til! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...