AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Naboen vår (mammaen) hyler og skriker enten krangler hun med mannen eller så er d barna som får gjennomgå. Banner og holder på. Ungene hyler. Vet ikke om hun slår men de er definitivt for små til å takle en sånn oppførsel fra mor. Ikke at de noengang ir gamle nok til d men de er små.. Anonymkode: e677f...725
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Ja. Definitivt. Anonymkode: f85e9...10b 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Du banker på og spør om alt går bra. Spør om hun trenger hjelp til noe. Anonymkode: 28135...e66 15
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Vær så snill, varsle. Vokste opp slik selv, dessverre langt fra naboer. Anonymkode: 73a2f...782 12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Ja vurderer sterkt å melde skal bare samle info fra andre naboer om hva de har hørt slik at jeg har noe å komme med. Men BV kan jo bli lurt om hun sier alt er bra? Anonymkode: e677f...725
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du banker på og spør om alt går bra. Spør om hun trenger hjelp til noe. Anonymkode: 28135...e66 Ja har lyst til det nå. Anonymkode: e677f...725 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja vurderer sterkt å melde skal bare samle info fra andre naboer om hva de har hørt slik at jeg har noe å komme med. Men BV kan jo bli lurt om hun sier alt er bra? Anonymkode: e677f...725 Uansett om din melding ikke resulterer i noe, så kan den bli viktig i kombinasjon med andre som eventuelt også melder i fra senere. Anonymkode: f85e9...10b 10
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 Bank på å hør om det går bra med dem først. Anonymkode: 45cca...39d 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja har lyst til det nå. Anonymkode: e677f...725 Ja, gå og spør henne. Si at du er bekymret. Mange mødre er klar over ting selv, men trenger kanskje et lite dytt. Jeg har selv det vanskelig med en mann som ikke samarbeider og jeg blir stående og oppdra mannen og barnet. Mannen trasser mer enn barnet. Jeg har tatt tak i ting nå, men om en nabo hadde kommet og spurt om alt går bra, hadde jeg faktisk blitt lettet.. Anonymkode: fb65d...179 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 Hadde helt klart tatt en prat med henne først. For alt du vet har mannen vært utro, eller hva som helst. Du kan jo vinkle det på denne måten «Går endel prat i nabolaget om at det er mye kjefting/skriking fra huset deres. Går alt bra?» Så får hun i hvert fall en heads up før du melder til bv om det ikke bedrer seg. Anonymkode: b81db...8f1 5
Dominas leketøy Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen vår (mammaen) hyler og skriker enten krangler hun med mannen eller så er d barna som får gjennomgå. Banner og holder på. Ungene hyler. Vet ikke om hun slår men de er definitivt for små til å takle en sånn oppførsel fra mor. Ikke at de noengang ir gamle nok til d men de er små.. Anonymkode: e677f...725 Du hjelper barna ved å melde fra til barnevernet. Får håpe moren tar imot hjelp 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Du vet ikke hvem hun krangler med? Er de norske? Eller har de en annen kultur? Anonymkode: 2b637...42b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 Ingen barn skal vokse opp i hjem hvor mor hyler, skriker og lar små barn få gjennomgå. Det er ikke din oppgave å undersøke, det er barnevernets jobb. Du blir bekymret mtp barnas alder, og det er derfor det heter bekymringsmelding. Du er bekymret, og ønsker derfor at barnevernet undersøker. De kommer til å kontakte familien og sjekke hva som foregår. Jeg skjønner ikke hva som skal komme ut av at du banker på. Så beklager de sikkert bråket med sliten mor og umulige unger, og så skal du snu ryggen til og tenke at forklaringen er god nok? Du vet fremdeles ingenting om hva som foregår der inne og hvordan barna egentlig har det. Dette er sånt barnevernet kan finne ut av. Tenker alltid stakkars små barn i sånne situasjoner. Tenk å vokse opp sånn og lure på om aldri naboene hørte noen ting, siden ingen grep inn. Å banke på vil kanskje gi deg mer informasjon, men ikke nok til at du kan vite om barna blir godt nok ivaretatt. Anonymkode: 58c35...0e6 11
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen barn skal vokse opp i hjem hvor mor hyler, skriker og lar små barn få gjennomgå. Det er ikke din oppgave å undersøke, det er barnevernets jobb. Du blir bekymret mtp barnas alder, og det er derfor det heter bekymringsmelding. Du er bekymret, og ønsker derfor at barnevernet undersøker. De kommer til å kontakte familien og sjekke hva som foregår. Jeg skjønner ikke hva som skal komme ut av at du banker på. Så beklager de sikkert bråket med sliten mor og umulige unger, og så skal du snu ryggen til og tenke at forklaringen er god nok? Du vet fremdeles ingenting om hva som foregår der inne og hvordan barna egentlig har det. Dette er sånt barnevernet kan finne ut av. Tenker alltid stakkars små barn i sånne situasjoner. Tenk å vokse opp sånn og lure på om aldri naboene hørte noen ting, siden ingen grep inn. Å banke på vil kanskje gi deg mer informasjon, men ikke nok til at du kan vite om barna blir godt nok ivaretatt. Anonymkode: 58c35...0e6 Så alle som har en nabo de lurer litt på skal melde bvt? Her er nesten alle barn ute til kl 23 på kvelden. Dette er barn ned til 3 år. Annen kultur. Anonymkode: 2b637...42b 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen barn skal vokse opp i hjem hvor mor hyler, skriker og lar små barn få gjennomgå. Det er ikke din oppgave å undersøke, det er barnevernets jobb. Du blir bekymret mtp barnas alder, og det er derfor det heter bekymringsmelding. Du er bekymret, og ønsker derfor at barnevernet undersøker. De kommer til å kontakte familien og sjekke hva som foregår. Jeg skjønner ikke hva som skal komme ut av at du banker på. Så beklager de sikkert bråket med sliten mor og umulige unger, og så skal du snu ryggen til og tenke at forklaringen er god nok? Du vet fremdeles ingenting om hva som foregår der inne og hvordan barna egentlig har det. Dette er sånt barnevernet kan finne ut av. Tenker alltid stakkars små barn i sånne situasjoner. Tenk å vokse opp sånn og lure på om aldri naboene hørte noen ting, siden ingen grep inn. Å banke på vil kanskje gi deg mer informasjon, men ikke nok til at du kan vite om barna blir godt nok ivaretatt. Anonymkode: 58c35...0e6 Dette!! Anonymkode: 026f0...126 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 13 minutter siden, Dominas leketøy skrev: Du hjelper barna ved å melde fra til barnevernet. Får håpe moren tar imot hjelp Ikke nødvendigvis. Det går ann å snakke med folk før man blander inn bv. Noe som tydeligvis er en mangelvare her i Norge.. Anonymkode: 45cca...39d 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #17 Skrevet 22. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen barn skal vokse opp i hjem hvor mor hyler, skriker og lar små barn få gjennomgå. Det er ikke din oppgave å undersøke, det er barnevernets jobb. Du blir bekymret mtp barnas alder, og det er derfor det heter bekymringsmelding. Du er bekymret, og ønsker derfor at barnevernet undersøker. De kommer til å kontakte familien og sjekke hva som foregår. Jeg skjønner ikke hva som skal komme ut av at du banker på. Så beklager de sikkert bråket med sliten mor og umulige unger, og så skal du snu ryggen til og tenke at forklaringen er god nok? Du vet fremdeles ingenting om hva som foregår der inne og hvordan barna egentlig har det. Dette er sånt barnevernet kan finne ut av. Tenker alltid stakkars små barn i sånne situasjoner. Tenk å vokse opp sånn og lure på om aldri naboene hørte noen ting, siden ingen grep inn. Å banke på vil kanskje gi deg mer informasjon, men ikke nok til at du kan vite om barna blir godt nok ivaretatt. Anonymkode: 58c35...0e6 Det har blitt en ukultur her i Norge å heller kontakte bv før man forhører seg om alt er bra. BV er i mange tilfeller ræva på å takle situasjoner til barnets beste, så nei, det er ikke alltid en fordel å blande de inn. Anonymkode: 45cca...39d 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #18 Skrevet 22. juni 2020 Jeg forsvarer på ingen måte moren. Men jeg kan ha forståelse for at mødre også bare er mennesker, og at det blir for mye for de tilslutt. Det har vært ganger jeg nesten har rakna fordi samboer er ubrukelig til husarbeid og barnet har vært lite samarbeidsvillig, skrikete og klora/klypi meg hele dagen. Det forventes at vi skal akseptere og ta imot all drit. Nei man skal ikke skrike til unga sine men de som påstår at man aldri har fått nok og hevet stemmen en eller to ganger lyver nok. Hører du hva de krangler/hun kjefter om? Hvor ofte skjer dette? Bank gjerne på for å sjekke at det går bra med barna nå hvis det er en sånn situasjon der nå. Og ta kontakt med helsestasjon, og da eventuelt barnevernet for hjelp. Anonymkode: ed54b...9db 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #19 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle som har en nabo de lurer litt på skal melde bvt? Her er nesten alle barn ute til kl 23 på kvelden. Dette er barn ned til 3 år. Annen kultur. Anonymkode: 2b637...42b I følge kg så må man tydeligvis det, for da er man «bekymret». Anonymkode: 45cca...39d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #20 Skrevet 22. juni 2020 Står du utenfor huset til naboen døgnet rundt eller ? Slutt å stikk nesa de der den ikke hører hjemme. Hva i huleste veit du om det som skjer hjemme hos dem? Ærlig talt, folk som deg må finne seg en hobby. Er ungene gule og blå så sier du ifra men det her er bare idiotisk. Anonymkode: a416e...64f 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå