Gå til innhold

Refluks/magesyre og slim

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for en periode siden slitt med noe jeg antok var refluks, da jeg hadde heftig brystbrann og det også kom opp magesyre. I tillegg var jeg veldig slimete og tett i brystet og hadde sånn klumpfølelse i halsen og følelsen av tung pust selv om jeg Fikk nok luft på en måte. Oc følelse av luft som start oppover i brystet og trang til å rape uten at det alltid gikk. Det roa seg litt, Har ikke noe sånn særlig brystbrann lenger men jeg har innimellom den luftfølelsen og det slimer seg til og jeg føler det blir tungt å puste. 
hadde en annen type undersøkelse nylig, egentlig av nesa men da brukte de et kamera som så nedover forbi halsen og da så de at det var magesyre lengre opp enn det er meninga. Så da tyder det Jo på at den magesyren/refleksen fortsatt er aktiv selv om jeg ikke har den brystbrannen og oppstøtene i halsen. Er det noen som har hatt slim og klumpfølelse i halsen og evt følelse av luft som skal opp / tung pust som eneste symptomer på refluks? Har Lest en del om at det kan være vanlige symptomer men uten at man har den brenningen/smerter/oppstøt?

Anonymkode: 83867...1b8

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for en periode siden slitt med noe jeg antok var refluks, da jeg hadde heftig brystbrann og det også kom opp magesyre. I tillegg var jeg veldig slimete og tett i brystet og hadde sånn klumpfølelse i halsen og følelsen av tung pust selv om jeg Fikk nok luft på en måte. Oc følelse av luft som start oppover i brystet og trang til å rape uten at det alltid gikk. Det roa seg litt, Har ikke noe sånn særlig brystbrann lenger men jeg har innimellom den luftfølelsen og det slimer seg til og jeg føler det blir tungt å puste. 
hadde en annen type undersøkelse nylig, egentlig av nesa men da brukte de et kamera som så nedover forbi halsen og da så de at det var magesyre lengre opp enn det er meninga. Så da tyder det Jo på at den magesyren/refleksen fortsatt er aktiv selv om jeg ikke har den brystbrannen og oppstøtene i halsen. Er det noen som har hatt slim og klumpfølelse i halsen og evt følelse av luft som skal opp / tung pust som eneste symptomer på refluks? Har Lest en del om at det kan være vanlige symptomer men uten at man har den brenningen/smerter/oppstøt?

Jeg fikk påvist lett refluks og magekatarr, og den kjentes absolutt ikke lett ut. Veldig like symptomer som du nevner. Dette er noen år siden nå, men mener jeg hadde litt smerter i brystet/hals, men ikke påfallende mye. 

Anonymkode: 03df3...5ec

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk påvist lett refluks og magekatarr, og den kjentes absolutt ikke lett ut. Veldig like symptomer som du nevner. Dette er noen år siden nå, men mener jeg hadde litt smerter i brystet/hals, men ikke påfallende mye. 

Anonymkode: 03df3...5ec

Ble du bedre av protonpumpehemmer? 

Skrevet (endret)

Prøv ut Noe som heter Pepcid

det skal virke innnen 30minutter og gir effekt opptil 9 timer.

Jeg har prøvd ut det meste og det var det som fungerte beste for meg, tar 1 til frokost

Opplever det som et trykk i magen, som  en trykkkoker, antar det er syra som reagerer på maten osv.

Det gir ubehag oppblåsthet og smerter

Kosthold og ting som forverrer jeg registerer er

Sjokolade

Fett mat

Dressing, ketuchup  osv med mye surhet syre i

Løk

Noen Sauser

Sure drikker, eller søte

Endret av Sunset90
AnonymBruker
Skrevet

Men funker somac mot såkalt stille refluks også? Altså at symptomene i størst grad er slimdannelse (i bryst, hals evt bihuler), og sånn luft"oppstøt" og tung pust?

AnonymBruker
Skrevet

Håper så inderlig at magesyre er årsaken til mine slim og bihuleproblemer og ubehag i brystet/pust osv. 
Må man ta de mange dager før man merker effekt? (Tar somac på resept)

Andre som har hatt sånne slimplager/luft og eller bihule/neseproblemer som har skyldtes refluks? Høres jo rart ut men har lest at det ikke er så uvanlige symptomer.

AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke at det er noe system i når jeg får plager med dette. Er nok der ganske konstant men verre og bedre noen dager. Men jeg spiser stort sett det samme og drikker ikke kaffe eller spiser sjokolade eller noe av det på versting lista tror jeg. Kommer ikke rett etter måltider heller.

hva er greia?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det blir verre sv stress, spenninger? Pust? Kroppstillinger? Bevegelse? Føler av og til det blir verre av å sitte og noen ganger av å gå med sekk..

AnonymBruker
Skrevet

Men hva hvis man ikke har for mye syre da men at lukkemuskelen er problemet? Vil somac ol hjelpe da?

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge bør man ta somac før man merker ordentlig virkning? Spesielt ift slim/luftsymptomer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...