AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Noen som har reist og kommet hjem igjen ? Hvordan er det hvis:, jeg reiser til Danmark med colorline. Kan dokumentere at jeg har booket 6 netter på camping. Har ikke booket hjemtur enda. Så reiser jeg hjem etter bare 3 netter for eksempel. er det mulig ?? Er det noen som stopper meg på tur hjem igjen ?! Anonymkode: 1b37b...457
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Ja det er det, hva da ? Noen som stopper meg ? Sjekker de når man reiser ut av landet hvor lenge man har vært der ? Anonymkode: 1b37b...457
Gjest Gagaen Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Eg veit svaret men vil ikkje hjelpe deg å jukse med det der, reglene er der for ein grunn.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Er du virkelig så reisesjuk at du er villig til å kaste bort penger på tjenester du ikke har tenkt å benytte deg av? For jeg håper virkelig du tenker å betale hele prisen når du først har lagt beslag på plassen. Hvis ikke er det så tvers i gjennom egoistisk at jeg nesten håper du både pådrar deg korona og ei klekkelig bot. Anonymkode: a651b...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Det handler ikke om å være reisesyk men å hente en hund jeg skal overta for en kreftsyk vennine i dk. Ja jeg tenker selvfølgelig å betale hele oppholdet og unngå folkemengder som her i Norge. Jeg kan klare en 3-4 netters men stort mer enn det er veldig vanskelig grunnet hjemmesituasjon. Anonymkode: 1b37b...457 3
Gjest Deltapiken Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om å være reisesyk men å hente en hund jeg skal overta for en kreftsyk vennine i dk. Ja jeg tenker selvfølgelig å betale hele oppholdet og unngå folkemengder som her i Norge. Jeg kan klare en 3-4 netters men stort mer enn det er veldig vanskelig grunnet hjemmesituasjon. Anonymkode: 1b37b...457 Jeg ser den siden av saken men kan du ikke undersøke om noen kan levere hunden ved terminalen eller noe? Annet er at du må huske at det er viktig med alle papirene i orden.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XgPlRx/hoteller-faar-avbestillinger-paa-ankomstdagen-vil-bare-ha-papirer-for-aa-komme-inn-i-danmark Anonymkode: efdfb...76b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XgPlRx/hoteller-faar-avbestillinger-paa-ankomstdagen-vil-bare-ha-papirer-for-aa-komme-inn-i-danmark Anonymkode: efdfb...76b Se der ja. takk. Men, hvem er det som sjekker innreisende da når man kommer til Danmark ? Står de på båten før man kjører ut ? Anonymkode: 1b37b...457
BMF Skrevet 23. juni 2020 #10 Skrevet 23. juni 2020 Det er full kontroll når du kommer tilbake. Alle reisende blir registrert ut og inn i landet.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Skrevet 23. juni 2020 3 minutter siden, BMF skrev: Det er full kontroll når du kommer tilbake. Alle reisende blir registrert ut og inn i landet. Det stemmer. Full kontroll. De kan scanne passet ditt + at de tar foto av deg. Jeg opplevde dette da jeg kom til Norge for noen uker siden. Anonymkode: 3ab2c...645
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #12 Skrevet 23. juni 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du virkelig så reisesjuk at du er villig til å kaste bort penger på tjenester du ikke har tenkt å benytte deg av? For jeg håper virkelig du tenker å betale hele prisen når du først har lagt beslag på plassen. Hvis ikke er det så tvers i gjennom egoistisk at jeg nesten håper du både pådrar deg korona og ei klekkelig bot. Anonymkode: a651b...0e6 Uten å blande meg i debatten om Danmark. Jeg booker ofte 2-3 hotell, eller 2-3 restauranter, når vi først skal på tur. Ting blir fullbooket alt for raskt, og det gir tid til å bestemme seg. Det er fullt lovlig. De restaurantene som har et problem med dette krever ofte et gebyr for å bestille, som så kan motregnes mot mat. Og hotellene som har problem med dette har høyere priser for fri avbestilling. Så jeg ser virkelig ikke, på noen som helst måte, problemet. Anonymkode: f356b...987 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer. Full kontroll. De kan scanne passet ditt + at de tar foto av deg. Jeg opplevde dette da jeg kom til Norge for noen uker siden. Anonymkode: 3ab2c...645 er det sant ?? Anonymkode: 1b37b...457
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer. Full kontroll. De kan scanne passet ditt + at de tar foto av deg. Jeg opplevde dette da jeg kom til Norge for noen uker siden. Anonymkode: 3ab2c...645 Hva skjer hvis det da viser seg at man bare har hatt feks 4 netter i Danmark i stedet for 6? Får man bot? Har ikke tenkt meg utenfor Norge i sommer, er bare nysgjerrig på hvordan det håndheves. Anonymkode: c96e2...b02
Djungelvrål Skrevet 23. juni 2020 #15 Skrevet 23. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer hvis det da viser seg at man bare har hatt feks 4 netter i Danmark i stedet for 6? Får man bot? Har ikke tenkt meg utenfor Norge i sommer, er bare nysgjerrig på hvordan det håndheves. Anonymkode: c96e2...b02 Kan tenke med at det vandrer en bot på 15-20 000 kr. Samme som for brudd av karantene.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #16 Skrevet 23. juni 2020 51 minutter siden, Apocalypte skrev: Kan tenke med at det vandrer en bot på 15-20 000 kr. Samme som for brudd av karantene. *vanker en bot Anonymkode: c96e2...b02
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #17 Skrevet 23. juni 2020 Det skjer så klart ingenting hvis du avbryter oppholdet på 6 netter så fremst du har 6 netter på en booking. Det er faktisk grenser for hvilken ingripende et land kan ha på sine turister, som nekte de hjemreise akkurat når de vil. Vi lever ikke i diktatur.Får ingen bor av å betale for 6 netter i danmark og dra hjem etter 1 natt. De 6 nettene er kun for å tjene penger, ikke noe annet. Anonymkode: 5f3c5...48f 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #18 Skrevet 23. juni 2020 dansk turistnæring tipset jo nå om at det er fult mulig å booke 6 netter på hotell og kjøre inn i danmark, for å så avbestille 4 netter før man reiser hjem igjen. Blir litt flau over hva folk tror et land kan gjøre. Anonymkode: 5f3c5...48f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #19 Skrevet 23. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: dansk turistnæring tipset jo nå om at det er fult mulig å booke 6 netter på hotell og kjøre inn i danmark, for å så avbestille 4 netter før man reiser hjem igjen. Blir litt flau over hva folk tror et land kan gjøre. Anonymkode: 5f3c5...48f Satser på at dette blir like kortvarig som hytteforbudet. Når man lager dumme regler må man holde på dem en liten stund for å vise at man mente det, og så kan man bruke fornuften etterpå. Anonymkode: 62a5f...be7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #20 Skrevet 23. juni 2020 ja tenk om man er der på ferie men får beskjed om alvorig sykdom feks i familien da bør man jo kunne reise hjem fort hvis man vil. håper det er sånn at man sjekkes på vei inn men ikke ut Anonymkode: 1b37b...457
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå