Gå til innhold

Hva har dere kjøpt til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle bestille noe. 

Sekk, ullklær, ytterklær? 

Noen tips om hva som er godt? 

Anonymkode: 77abd...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg kan jo gi noen tips. Jobber i barnehage. 

-Praktiske klær som tåler å bli møkkete og få flekker som ikke går vekk. Klær etter sesongen, mpt værendringer. Flere av samme plagg, skift. Sokker, undertøy.. Ja, du vet. 

- et par ullsett eller ull/bomullsett når tiden er moden for det. 

En tykkere ulldress eller over/underdel når tiden er moden for det. 

- en sekk som sitter godt på ungen på tur. Feks de 12liter tursekkene fra feks bergans er gode og gode på pris. 

- fottøy etter sesong. Jeg har alltid dock boots og goretex sko i bhg til mine barn, og så bytter jeg ut goretex med vintersko når den tiden kommer.. Dockboots står alltid parat i barnehagen. 

- regntøy. 2 delt sett anbefaler jeg. Gjerne 2 par regnbukser. Tips: er du usikker på om buksa er tett? hvis du holder regnbukse mot lyset, så kan man se bitte små hull, da kan den lappes El byttes ut. Regntøy er greit alltid ligger i barnehagen. 

Parkdress funker bra på de yngste. Selv synes jeg 2 delt yttertøy er supert på de litt eldre. Mange gode merker egentlig. Selv synes jeg Helly Hansen, Bergans og Name it er bra. Jeg synes Reima er litt oppskrytt. ( har brukt det i alle år..) 

Håper jeg ga et godt nok svar. 😄 Lykke til med barnet ditt fra høsten. 

Endret av Eplejuice123
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Eplejuice123 skrev:

Ja, jeg kan jo gi noen tips. Jobber i barnehage. 

-Praktiske klær som tåler å bli møkkete og få flekker som ikke går vekk. Klær etter sesongen, mpt værendringer. Flere av samme plagg, skift. Sokker, undertøy.. Ja, du vet. 

- et par ullsett eller ull/bomullsett når tiden er moden for det. 

En tykkere ulldress eller over/underdel når tiden er moden for det. 

- en sekk som sitter godt på ungen på tur. Feks de 12liter tursekkene fra feks bergans er gode og gode på pris. 

- fottøy etter sesong. Jeg har alltid dock boots og goretex sko i bhg til mine barn, og så bytter jeg ut goretex med vintersko når den tiden kommer.. Dockboots står alltid parat i barnehagen. 

- regntøy. 2 delt sett anbefaler jeg. Gjerne 2 par regnbukser. Tips: er du usikker på om buksa er tett? hvis du holder regnbukse mot lyset, så kan man se bitte små hull, da kan den lappes El byttes ut. Regntøy er greit alltid ligger i barnehagen. 

Parkdress funker bra på de yngste. Selv synes jeg 2 delt yttertøy er supert på de litt eldre. Mange gode merker egentlig. Selv synes jeg Helly Hansen, Bergans og Name it er bra. Jeg synes Reima er litt oppskrytt. ( har brukt det i alle år..) 

Håper jeg ga et godt nok svar. 😄 Lykke til med barnet ditt fra høsten. 

Åh tusen takk! Det hjalp masse. 

Jeg er usikker på om jeg skal bestille 80 eller 86. Hun bruker nå str 80. Begynner i barnehagen i August. Hva tenker du? 86 blir vel kanskje for stort..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er usikker på om jeg skal bestille 80 eller 86. Hun bruker nå str 80. Begynner i barnehagen i August. Hva tenker du? 86 blir vel kanskje for stort..

86, helt klart! De vokser mye om sommeren også varer klærne lenger.

• Liker 5
Skrevet

Skift:

- Sokker, strømpebukse, joggebukse (X2)

- T- skjorte, Genser, Truse (X2)

- Ullklær 

- Lett ytterjakke, regnbukse, regnjakke. 

- Vinterdress (1 hjemme og 1 hos barnehagen) (X2)

- Lue og pannebånd (X2)

- Regnvotter og Vintervotter

- Støvler

- gode vintersko (X2) (1 hjemme og 1 hos barnehagen)

Eller sånn ellers:

- Drikkeflaske 

- Tursekk 

- Matboks 

- Innesko

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ts men har en som snart blir 2 som starter til høsten, er det noe strikket som fungerer bra?

Besteforeldre og tanter er helt strikkegale så har en stor haug med ullgensere, ulljakker, ulltights/bukse, ullsokker, luer, votter og skjerf. 

Anonymkode: 7692d...e21

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig med str 86...og jeg glemte å nevne ullsokker, votter, buff/ elefantlue/ lue. Men det visste du jo fra før av🤗. Bare spør de ansatte om du lurer på noe. I hovedgrunnen er det vel viktigst klær og utstyr er e sesong og at det er nok skift. De klarer å grise/søle seg ut på de utroligste måter😅

Skrevet

Parkdress/skalldress fra Polarn O. Pyret, fôret regntøy fra Didriksons, vintersko fra Ecco, Dockboots (med ullsåle vinterstid) og nok ulltøy og ullsokker er gull! Strikket dress kan være kjekt både til soving og under vinterdress til barnet slutter med bleie :) Nok skiftetøy, og god kvalitet på yttertøyet er så viktig for barnas trivsel! 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts men har en som snart blir 2 som starter til høsten, er det noe strikket som fungerer bra?

Besteforeldre og tanter er helt strikkegale så har en stor haug med ullgensere, ulljakker, ulltights/bukse, ullsokker, luer, votter og skjerf. 

Anonymkode: 7692d...e21

Teppe til soving? Ulldress, ellers er du superheldig som omtrent bare kan kle ungen din i hjemmestrikk så lenge det ikke er for varmt. 

Anonymkode: 5a09f...a46

Skrevet

Eg kjøpte

- Reima vinterdress

- Reima fotposer

- Vikafjellullfleecedress til å ha som lag under f.eks regntøy.

- Reflex regntøy 

- Fleire typer våtter, måtte prøve oss fram. Det som slo ann her var heimeskrikka ullvått med uforet regnvått over. Ho ble kjempekald med fleecefora regnvått og reima babyvått. 

- masse ullbody og ullstrømper frå ugle unger nettsida.

- Lillelam dress brukt gjennom Facebook market. 

- Hals frå Janus

- Reima lue, Janus lue

- ullsokker

- sovevått frå Janus.

Sikkert masse anna xD 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...