Gå til innhold

Aldersforskjellen på 7+ år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til folk som har barn med stor (7+ år) aldersforskjell. Hva er fordeler? Trenger noen hyggelige historier, kanskje særlig fra de som valgte dette selv. 

Har alltid ønsket 3-4 år mellom barna. Men på grunn av helseproblemer blir det minst 7 år. Skjønner jo at det blir bare slik, men det er litt vanskelig å akseptere uansett. Noen ganger tenker jeg at det holder med enebarn... For at hvis vi blir heldige og får en til, blir begge "enebarn" uansett.

Anonymkode: c2019...a93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De blir jo ikke enebarn, herregud.

Anonymkode: e6b7c...168

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir jo ikke enebarn, herregud.

Anonymkode: e6b7c...168

Det kalles faktisk funksjonelle enebarn når aldersforskjellen er 7+ år.

Min søster er 8 år yngre enn meg, og vi har et fint forhold. Kanskje bedre nå de senere år når hun har nådd midten av tyveårene. Savner likevel å ha et søsken som er i samme livssituasjon, slik at mitt barn kunne hatt søskenbarn i samme alder. Men sånn er man ikke garantert uansett. Et søsken som er mye yngre er bedre enn ingen søsken overhodet. Har et søsken som er 15 år yngre, og vi har ikke noe tilsvarende søskenforhold. 

Anonymkode: 96943...3cb

Skrevet

Mine var 10 og 6 når minsten kom. Veldig fint, de forguder lillesøsteren sin ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 7 og 13 år yngre enn mine storesøsken. Hun som er 7 år eldre er min aller beste venn og jeg er utrolig glad i dem begge uansett aldersforskjell. Men såklart er de begge storesøsken så de vil jo gjerne beskytte og passe på også, men det er godt å ha eldre storesøsken. 

Anonymkode: 1ccba...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...