AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Vi får jo ikke svar på søknaden vår før 20. juli, og da er det litt i seneste laget å finne bolig i studieområdet. Har inntrykk av at mange allerede finner bolig på sommeren, men da skal man være rimelig sikker på at man kommer inn på studiet. Hva gjør dere som ikke er sikre på om dere kommer inn? Anonymkode: bc247...79d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 De jeg har snakket med som har søkt studier langt unna hjemstedet har allerede funnet bolig for lenge siden, typ ved søknadsfristen, så tror det er ganske normalt. De bare finner bolig og "resverer" den slik at de kan avbestille hvis de ikke kommer inn. Jeg har selv søkt studier i Bergen (bor i Oslo), men har valgt å ikke holde av bolig da jeg er veldig usikker på om jeg kommer inn Anonymkode: 54411...5ea
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Jeg søkte bare studier i en by, og visste jeg kom til å komme inn på et av dem. Alternativt kan du jo jobbe et år om du ikke kommer inn, men har funnet bolig? Anonymkode: 7feed...2eb
Garn_nøste Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Jeg hadde en ganske god følelse på studiet jeg søkte på, men allikevel sa jeg til de jeg ønsket å leie hos at det var med forbehold om at jeg kom inn. Jeg var 28 på det tidspunktet og var da interessert i å leie alle 3 årene, så de hadde ikke noe imot å holde hybelen for meg
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Skal du leie studentbolig må su jo søke nå og så si at du vil ha den fra f.eks 1.august! Anonymkode: 4e29e...465
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 Jeg begynte å søke bolig i desember, fikk tildelt først i juli (i Tromsø). Anonymkode: af042...5a6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #7 Skrevet 23. juni 2020 Takk for svar, har begynt å kikke etter bolig nå 🙂 Er bare litt redd for å virke frekk om jeg ber noen holde den av for meg, men det er kanskje helt vanlig? Tror det er ganske 50/50 om jeg kommer inn på studiet. Anonymkode: bc247...79d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, har begynt å kikke etter bolig nå 🙂 Er bare litt redd for å virke frekk om jeg ber noen holde den av for meg, men det er kanskje helt vanlig? Tror det er ganske 50/50 om jeg kommer inn på studiet. Anonymkode: bc247...79d De som har studenter boende forstår som regel at du ikke kan si noe helt sikkert før du svar på opptak Anonymkode: 18844...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå