AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Mitt to måneder gamle barn har den siste uken nektet å die før det har gått 3-5 timer siden forrige måltid. Hun snur seg vekk fra brystet eller begynner å gråte om jeg tilbyr "for tidlig". Om morgenen spiser hun gjerne en gang i timen, men etter kl.10 vil hun ha lange pauser mellom måltidene. Hun har over 5-6 tunge tissebleier og minst 3-4 bæsjebleier i døgnet, så hun hun må jo få i seg noe. Hun har gått fint opp i vekt når vi har målt på HS, men det er over en uke siden vi var der sist. Ringte HS i dag, men de ville ikke hente henne inn til veiing før om et par uker for å ikke skape unødig stress. Ellers er hun våken, pludrer og smiler. Kveldsuro noen kvelder. Finner lite på nett om dette, de fleste forteller om babyer som vil ha mat annenhver time eller litt mer/mindre. De erfarne mødrene i familien min sier hun(babyen) selv sier ifra når hun er sulten og ber meg om å ikke bekymre meg, men jeg klarer ikke la være. De som har forsøkt å berolige meg har jo ikke opplevd det samme. Noen som har opplevd eller hørt om noe lignende? Anonymkode: 96964...36f
Eneri Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Hun bæsjer jo mye og har fin vektoppgang, så da syns jeg ikke du skal bekymre deg. Mitt første barn spiste 'hele tida' så jeg holdt på å bli sprø av såre brystvorter og følelsen av at han kun måtte være oppå meg hele tida. Han ble trillrund etterhvert. Andre barn spiste sjeldnere, men la fint på seg. Jeg tror hun fikk mer melk fort og ammingen gikk lettere enn ved førstemann. Melka rant lett og rikelig, og hun fikk 'full tank' uten store anstrengelser tror jeg. Med førstemann var jeg mer stressa, fordi han gråt seg blå om han ikke kjente melka i munnen i samme sekund som jeg la ham ned i fanget mitt. Kanskje ammer du lett, rikelig og med 'fløtemelk', så hun er fornøyd lenge?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Høres helt normalt ut. Det er ingen fasit på hvor ofte de skal die. Du har både tissebleier og flere bæsjebleier, så la bare babyen styre selv Anonymkode: 18b66...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå