Gå til innhold

Nye reiseråd.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ting er på gang når det gjelder å samordne Norge med EU's åpning av grensene:

Norske myndigheter har tatt kontakt med EU for å få Norge inn i Re-open EU, unionens oversikt over reiseråd og restriksjoner under koronakrisen.

https://reopen.europa.eu/en

Anonymkode: 2a3a8...323

Har du link til at Norge også blir med det på det? reopen EU er for EU's medlemsland, Norge er ikke medlem. 

Anonymkode: e0e66...c32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Norge ville aldri ha bedt EU om å få bli med på Re-open-oversikten med kart og det hele dersom Norge ikke åpner som Danmark snart.

Ville jo gitt hele Europa noe å le av med Norge som eneste land farget i rødt 🙂 

https://reopen.europa.eu/en/map/AUT

EU open map.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Loff77 said:

Hvem har brutt karantenen? Her er det jo snakk om å irritere seg over att folk reiser og følger loven, enda er det galt

Mange som har vært i Sverige har brutt karantenen. Noen av dem har tom. blitt straffet for det. Som sagt er det ingen grunn til å tro at alle som reiser lenger kommer til å oppføre seg annerledes. 10 dager i karantene er lenge for noen som ikke engang klarer å la være å reise på ferie til utlandet i disse tider.

Anonymkode: 09f9f...922

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange som har vært i Sverige har brutt karantenen. Noen av dem har tom. blitt straffet for det. Som sagt er det ingen grunn til å tro at alle som reiser lenger kommer til å oppføre seg annerledes. 10 dager i karantene er lenge for noen som ikke engang klarer å la være å reise på ferie til utlandet i disse tider.

Så alle er kriminelle da altså, flott

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du mener man skal holde kjeft om andres karantebrudd, som er ulovlig.

Nei hvor sier jeg det? Jeg mener folk skal passe seg selv og holde kjeft om folk som reiser, jeg forventer jo selvfølgelig att de som reiser forholder seg til lover og regler og da sitter i karantene når de er tilbake. Att noen er idioter og bryter betyr ikke att de fleste gjør det

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om noen er idioter er jo ikke det grunn til å kjefte og slenge dritt till de som følger reglene

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Loff77 skrev:

Selv om noen er idioter er jo ikke det grunn til å kjefte og slenge dritt till de som følger reglene

Jeg skal til Sverige om to uker og jeg skal jammen KOSE meg. Driter i om enkelte prøver å ødelegge den gleden, de er bare trangsynte og bør passe sine egne saker. 

Anonymkode: 80d09...c7d

• Liker 4
Skrevet (endret)
15 timer siden, Gjeste mann skrev:

Håper i det lengste av vi tar til fornuft og følger Danmark

https://www.aftenposten.no/norge/i/8mn2lw/danmark-mener-norske-reisekrav-er-altfor-strenge-naa-faar-danskene-dra-paa-ferie-til-de-fleste-eu-landene?

Det gir ingen mening at Norge skal være "anderledslandet" Hvorfor? Tror vi liksom at vi vet bedre enn alle EU/EØS landene samlet? 

Dette handler om mye mer enn at du og jeg skal reise til sol og varme

Det handler også om arbeidsplasser og å holde hjulene i gang i næringslivet.

De er et tveegget sverd. Jeg er enig i at det er lurt så lenge det går bra, men jeg er skeptisk dersom det bidrar til økt smitte og  man senere må stenge ned igjen. Da er det bedre å holde hjulene i gang i landet og legge verdiskapningen igjen i landet, og nøye seg med at vi slepper noen få inn. 

Men det er veldig vanskelig å vite om det går bra. Jeg synest det er ting som tyder på i Europa at vi ikke har god nok kontroll på epidemien at vi ukritisk kan slippe inn alle som vil komme. 

Jeg jobber selv i reiselivsnæringen og synest dette er en vanskelig problemstilling. Jeg vet at svært mange i min næring ønsker f.eks. å få tyskere og nederlendere inn i landet for å få økt omsetning og redde likviditeten, men jeg er ikke sikker på om de faktisk ønsker det dersom resultatet blir en ny stenging. Enn så lenge så merker vi økt mengde av nordmenn som ferierer her og som legger igjen en del verdier og det hjelper en del, men mange får ikke på langt nær det det samme volumet som de har hver sommer- og nederlendere og tyskere har sen ferie og vil kunne legge igjen livsviktige verdier på sensommeren.

Endret av missmcbeal
AnonymBruker
Skrevet

Nye reiseråd kommer i dag kl. 16.00. Det blir spennende å se om regjeringen vil fortsette å la Norge være det mest stengte landet i hele Europa.

Statsministeren, utenriksministeren, helseministeren og næringsministeren stiller sammen med assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad og fagdirektør Frode Forland fra FHI.

• Opprett ny...