Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #21 Skrevet 24. juni 2020 13 timer siden, NorthernLight skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det er så utrolig viktig å ha ferie utenlands denne sommeren. Assisterende helsedirektør Espen Nakstad ber folk bruke sunn fornuft før de bestiller sydenferie. Men det er nok av naive folk og egoister her i Norge som bare tenker på seg selv og drar til syden. De kan smitte mange på flyet og når de kommer hjem. Så må man man kanskje ha strengere tiltak til høsten igjen. Sikkert morro å havne på sykehus i spania med covid 19, og kanskje resistente bakterier itillegg hvis man er uheldig... Jeg skjønner ikke hvorfor du og en del andre plages og bryr deg så mye om hva andre gjør? De som sitter på flyet er vel evt klar over risikoen, ikke att den er stor der forøvrig? De skal i karantene når de kommer hjem så hva er problemet egentlig? Kos deg i Norge med telt og nisser da vel og slutt å være politi 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #22 Skrevet 24. juni 2020 1 hour ago, Loff77 said: Jeg skjønner ikke hvorfor du og en del andre plages og bryr deg så mye om hva andre gjør? De som sitter på flyet er vel evt klar over risikoen, ikke att den er stor der forøvrig? De skal i karantene når de kommer hjem så hva er problemet egentlig? De kommer til å smitte andre når de kommer hjem. De som tar lettest på smittefaren tar lettest på karantenen også, det har allerede mange av de som har vært til Sverige bevist. Anonymkode: 09f9f...922 2
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #23 Skrevet 24. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kommer til å smitte andre når de kommer hjem. De som tar lettest på smittefaren tar lettest på karantenen også, det har allerede mange av de som har vært til Sverige bevist. Anonymkode: 09f9f...922 Man får ta utgangspunkt i att folk følger lover og regler. Kriminelle finnes det jo uavhengig av korona, trenger ikke å bety att alle er det likevel. Synes folk skal passe seg selv og ikke blande seg med alt og alle jeg! 3
NorthernLight Skrevet 24. juni 2020 #24 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, Loff77 skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du og en del andre plages og bryr deg så mye om hva andre gjør? De som sitter på flyet er vel evt klar over risikoen, ikke att den er stor der forøvrig? De skal i karantene når de kommer hjem så hva er problemet egentlig? Kos deg i Norge med telt og nisser da vel og slutt å være politi Ja de kommer sikkert til å holde karantenen alle sammen. Hvem som er nisser kan diskuteres! Du har kanskje ikke fått med deg at import smitte fra Italia/Østerike var en stor del av årsaken til corona situasjonen i Norge.
NorthernLight Skrevet 24. juni 2020 #25 Skrevet 24. juni 2020 18 minutter siden, Loff77 skrev: Synes folk skal passe seg selv og ikke blande seg med alt og alle jeg! Man blander seg når egoistisk tankegang går utover andre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #26 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: Man blander seg når egoistisk tankegang går utover andre. Ja for alle som vil møte familie og kjæreste er superegoistisk. Verden hadde vært et sååå mye bedre sted om alle var einstøinger, liksom. Anonymkode: 80d09...c7d 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #27 Skrevet 24. juni 2020 26 minutter siden, Loff77 said: Synes folk skal passe seg selv og ikke blande seg med alt og alle jeg! Alle som gjør noe ulovlig og redde for å bli tatt synes det, f.eks. fyllekjørere. Anonymkode: 09f9f...922
NorthernLight Skrevet 24. juni 2020 #28 Skrevet 24. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for alle som vil møte familie og kjæreste er superegoistisk. Verden hadde vært et sååå mye bedre sted om alle var einstøinger, liksom. Anonymkode: 80d09...c7d Herlighet.... Einstøinger... Du har virkelig ikke skjønt poenget..
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #29 Skrevet 24. juni 2020 16 minutter siden, NorthernLight skrev: Man blander seg når egoistisk tankegang går utover andre. Kanskje bli vekter eller begynne på politiskolen du da, så får du passet på folk 4
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #30 Skrevet 24. juni 2020 7 minutter siden, NorthernLight skrev: Herlighet.... Einstøinger... Du har virkelig ikke skjønt poenget.. Du har virkelig ikke forstått det, så lenge folk følger lover og regler bør vi andre holde kjeft og ikke bry oss. Reine gestapo tilstander blitt her jo 5
Titania Skrevet 24. juni 2020 #31 Skrevet 24. juni 2020 Satser på at Norge følger Danmark, for da åpnes muligheten til å reise til flere steder i Sverige 😄 1
NorthernLight Skrevet 24. juni 2020 #32 Skrevet 24. juni 2020 3 minutter siden, Loff77 skrev: Du har virkelig ikke forstått det, så lenge folk følger lover og regler bør vi andre holde kjeft og ikke bry oss. Reine gestapo tilstander blitt her jo Gestapo??? Da har ikke du satt deg inn i hva de drev med. Det blir for usaklig.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #33 Skrevet 24. juni 2020 50 minutter siden, Loff77 skrev: Du har virkelig ikke forstått det, så lenge folk følger lover og regler bør vi andre holde kjeft og ikke bry oss. Reine gestapo tilstander blitt her jo Enig! Tør jo nesten ikke si at jeg har svensk kjæreste, for da kommer alle nasjonalistene og omtrent skal passe på at jeg følger lover og regler. Anonymkode: 80d09...c7d 3
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #34 Skrevet 24. juni 2020 48 minutter siden, NorthernLight skrev: Gestapo??? Da har ikke du satt deg inn i hva de drev med. Det blir for usaklig. Overvåking og tysting og drittslenging er vel innenfor spør du meg. Det beste er jo att dere ikke har en dritt med det å gjøre, skal påtvinge andre deres idiotiske følelser og meninger når folk følger loven. Merkelig 2
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #35 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle som gjør noe ulovlig og redde for å bli tatt synes det, f.eks. fyllekjørere. Anonymkode: 09f9f...922 Det er jo ikke noen som gjør noe ulovlig, forstår du ingen ting? 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #36 Skrevet 24. juni 2020 18 minutter siden, Loff77 said: Det er jo ikke noen som gjør noe ulovlig, forstår du ingen ting? Jeg forstår at du mener man skal holde kjeft om andres karantebrudd, som er ulovlig. Anonymkode: 09f9f...922
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juni 2020 #37 Skrevet 24. juni 2020 17 timer siden, NorthernLight skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det er så utrolig viktig å ha ferie utenlands denne sommeren. Assisterende helsedirektør Espen Nakstad ber folk bruke sunn fornuft før de bestiller sydenferie. Men det er nok av naive folk og egoister her i Norge som bare tenker på seg selv og drar til syden. De kan smitte mange på flyet og når de kommer hjem. Så må man man kanskje ha strengere tiltak til høsten igjen. Sikkert morro å havne på sykehus i spania med covid 19, og kanskje resistente bakterier itillegg hvis man er uheldig... Fordi billettene allerede er bestilt og betalt for noen av oss? Fordi noen av oss ikke har bil eller hytte vi kan hygge oss på? Fordi noen av oss har bodd og arbeidet i den samme boligen siden midten av mars og har lyst på forandring og ikke har råd til både å betale for en innenlands ferie i tillegg til utenlandsferien som ble bestilt før koronatiltakene ble satt i gang? PS: Jeg har tenkt å følge myndighetenes råd til punkt og prikke.
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #38 Skrevet 24. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du mener man skal holde kjeft om andres karantebrudd, som er ulovlig. Anonymkode: 09f9f...922 Hvem har brutt karantenen? Her er det jo snakk om å irritere seg over att folk reiser og følger loven, enda er det galt 3
Loff77 Skrevet 24. juni 2020 #39 Skrevet 24. juni 2020 40 minutter siden, Blondie65 skrev: Fordi billettene allerede er bestilt og betalt for noen av oss? Fordi noen av oss ikke har bil eller hytte vi kan hygge oss på? Fordi noen av oss har bodd og arbeidet i den samme boligen siden midten av mars og har lyst på forandring og ikke har råd til både å betale for en innenlands ferie i tillegg til utenlandsferien som ble bestilt før koronatiltakene ble satt i gang? PS: Jeg har tenkt å følge myndighetenes råd til punkt og prikke. God tur, vel fortjent med sol og varme😀 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #40 Skrevet 24. juni 2020 Ting er på gang når det gjelder å samordne Norge med EU's åpning av grensene: Norske myndigheter har tatt kontakt med EU for å få Norge inn i Re-open EU, unionens oversikt over reiseråd og restriksjoner under koronakrisen. https://reopen.europa.eu/en Anonymkode: 2a3a8...323 3
Fremhevede innlegg