AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Hei! Til høsten skal jeg begynne som vikar i barnehager og som assistent på ulike skoler gjennom et bemanningsbyrå. Jeg har ikke vært i nærheten av en barnehage siden praksisperioden på videregående, så er ganske blank på hvordan hverdagen der fungerer. Derfor ønsker jeg veldig gjerne tips fra dere som jobber i barnehage, om hva dere forventer av en vikar og hvilke ting jeg bør gjøre og eventuelt unngå. Har et stort ønske om å gjøre en best mulig jobb, så tar i mot alle tips og triks dere kan komme med! Anonymkode: c60d1...653 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Da jeg var vikar i barnehage og på barneskole/SFO fikk jeg alltid (uten unntak) ansvar (alene) for og ble satt til å håndtere de "vanskeligste" barna, ofte med en eller flere diagnoser. Om du merker tendenser til dette MÅ du si fra, det er ikke greit hverken for deg eller for barnet. Barn med diagnoser o.l. trenger noen som har god kompetanse til å håndtere dem på ikke-skadelige måter. Ellers fikk jeg masse skryt for å ta initiativ og for å leke masse med barna. Var liksom ikke så opptatt av å drikke kaffe og skravle med de andre voksne på avdelingen. Barna kom ofte til meg hvis det var noe fordi jeg var flink til å innrette meg til deres nivå. Ikke vær redd for å være barnslig og tullete, barna elsker det. Spør ped leder om du trenger veiledning eller er usikker på noe. Pass på å ha ordentlige klær til å være ute i i all slags vær, måtte selv fort krype til korset og gå til innkjøp av skikkelig ulltøy, regntøy og støvler. Hils på foreldre ved levering og henting. Anonymkode: e2aa5...509 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå