AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har en bestevenninne som jeg har vært venn med i ca 20 år, med andre ord ett veldig langt vennskap. Vi har gjort og oppleve mye sammen og hun kjenner meg på en måte ingen andre gjør. Likevel kjenner jeg at jeg trekker meg unna henne da det er noen ting som ikke er helt bra. Ett eksempel er at hun prøvde seg på en jeg holdt på med på fest hver gang jeg var ute og røyket. Når dette skjedde ble jeg så sint at jeg kuttet kontakt da jeg mente dette var utilgivelig. Jeg var full og sa endel stygge ting til henne. Etter ca 1 år kommer hun tilbake med å sende melding. Vi blir venner igjen, men da presiserer hun med å fortelle at veninnene hennes ikke skjønte hvorfor hun ville bli venn med meg igjen etter alt det stygge jeg sa?? Fordi hun prøvde seg på en jeg holdt på med?? Virker som hun unnlot å fortelle dette. I tillegg har jeg hatt hun med på fest hvor veninnene mine forteller at hun prøver seg på typene deres o.l. Hun snakker også stygt om alle i livet sitt, sikkert om meg også. Utenom dette sliter hun økonomisk og har sikkert flere 100000 i gjeld. Jeg ville være grei og skaffe henne jobb, så jeg ansatt henne i bedriften jeg jobber i. Da går hun rundt til kollegaene mine og forteller ting om familien min som eksmepel sykdom. På toppen av dette tar hun i perioder bare kontakt når hun har barnet sitt eller om hun vil jeg skal ordne noe for henne. Så kan hun plutselig ta kontakt igjen som normalt. Når hun har barnefri driter hun i meg og hører aldri noe fra henne. Hva bør jeg gjøre? Vil legge til at de fleste veinnnene mine har barn og familie som gjør at vennene mine er ekstra viktig da mange av de er veldig opptatt. Føler meg derfor ofte ensom, men vet ikke om å være venn med hun får meg til å føle meg så mye bedre. Anonymkode: d4c4c...d99
Cinnamondiva Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Vel, det virker som om det er en venn som bare er ut etter å utnytte. Ta vare på deg selv og sett ned foten og dett grenser for deg selv. Kanskje lete etter noen andre venninner.😇 1
Gjest O.G. Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Hun ser ikke på deg som sin venninne, men som sitt støtteapparat. Kvitt deg av med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå