Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å finne en tøymykner som ikke lukter alt formye etter vask er mild mot huden og som faktisk funker. Jeg har prøvd neutral l sin men den gjør ikke håndklærne myke må bruke myye da. Jeg har prøvd noora og den gjør klærne og håndklærne  perfekt myke men samtidig lukter alt formye av det etterpå uansett hvor lite jeg bruker. Hva bruker dere som ikke liker mye  lukt på klærne?

Anonymkode: fa502...43b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på om det er noen som vasker uten tøymykner uten tørketrommel? Hvordan får dere da klærne og håndklærne myke?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke tøymykner på noe. Håndklær og kluter får noen minutter i tørketrommelen før de henges opp til tørk. De blir ikke så myke, men da suger de til seg mer vann enn om de blir druknet i skyllemiddel.

Anonymkode: 2e824...0c0

• Liker 4
Skrevet

Tøymykner tilfører kun masse unødige kjemikalier som kan trigge allergier og atopisk eksem. Jeg bruker hvit eddik, det renser vekk overflødige såpestoffer, hjelper mot vond lukt og mykgjør tøy. Eddiklukten forsvinner når tøyet tørker og siden jeg bruker kun litt over en kork i hver vask så er det billigere også. Jeg synes også farga tøy er blitt klarere i fargen etter at jeg kuttet ut tøymykner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Comfort Sensitiv (hvit flaske) eller FirstPrice. 

Anonymkode: 6260e...46c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Reveenka skrev:

Tøymykner tilfører kun masse unødige kjemikalier som kan trigge allergier og atopisk eksem. Jeg bruker hvit eddik, det renser vekk overflødige såpestoffer, hjelper mot vond lukt og mykgjør tøy. Eddiklukten forsvinner når tøyet tørker og siden jeg bruker kun litt over en kork i hver vask så er det billigere også. Jeg synes også farga tøy er blitt klarere i fargen etter at jeg kuttet ut tøymykner. 

Jeg har prøvd uten tøymyknelir da blir  alltid klærne kjempe stive siden jeg ikke har tørketrommel.... Jeg brukte eddik i en periode funka ikke det heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt tøymykner, har heller ikke tørketrommel. Har aldri hatt stive klær. Kanskje du bruker for mye og feil såpe?

Anonymkode: 85ccb...cb7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri brukt tøymykner, har heller ikke tørketrommel. Har aldri hatt stive klær. Kanskje du bruker for mye og feil såpe?

Hva vaskepulver bruker du da?  Og hvor mye bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Dytter

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha prøvd å lage hjemme, basert på eddik (lukta blir ikke sittende i klær), vann, og eterisk olje. Bare å google hjemmelaget tøymykner :) 

Anonymkode: 69b2b...3fb

Skrevet

Tøymykner er akkurat som grønnsåpe. Noe smøreri som ingen under 60 bruker.

Et helt unødvendig produkt som bare gir griseri.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv elsker jeg tøymykner, det ligger i ordet, gjør tøy mykere. Jeg er heldigvis ikke allergisk og bruker den med mye lukt, kunne ikke klart meg uten da tøy blir stivt og ekkelt uten. Elsker også tørketrommel av samme grunn, (og grønnsåpe😅) er heldigvs ikke så fisefin på det.

Anonymkode: b5464...84f

AnonymBruker
Skrevet

Min favoritt er Comfort Kløver og Agurk. Den er mild og god i duften, samt at den gjør klærne myke ☺️

Anonymkode: cacaf...8ee

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2020 den 15.47, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er hardt vann der hun bor. Vi hadde veldig hardt vann der jeg vokste opp, håndklærne våre stod nesten av seg selv.

Anonymkode: 720ad...284

AnonymBruker
Skrevet

Softlan med kokos er den eneste jeg liker av de mange jeg har prøvd. Den er myk og diskré. Jeg pleier å bruke ganske lite av den da.

• Liker 1
Skrevet
På 22.6.2020 den 15.44, Reveenka skrev:

Genialt, det skal jeg prøve 😊

Skrevet

Blenda Sensitive tøymykner (den hvite flasken) lukter ingenting, er ikke tilsatt parfyme, men man får den mykgjørende virkningen og antistatiske effekten på tekstilene.

Comfort Sensitive har litt parfyme, ikke mye, men har en svak, parfymert duft. 

Jeg bruker disse om hverandre, men foretrekker Blenda sin som ikke lukter noe.

Skrevet

Tøymykner er ekkelt, kan ikke fordra at folk bruker det på klærne sine. Handduker blir seige og trekker ikke til seg vann. Det beste er naturlig👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Anne 69 skrev:

Tøymykner er ekkelt, kan ikke fordra at folk bruker det på klærne sine. Handduker blir seige og trekker ikke til seg vann. Det beste er naturlig👌

Én ting er om du ikke liker lukten eller kjemikaliebruken, men det er rett og slett ikke sant at det gjør håndklær seige.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Anne 69 skrev:

Vel ditt problem. Jeg vil ikke ha stive klær, det er mitt problem som jeg gjør noe med ved å bruke tøymykner 😁 at du vil ha stive klær er opp til deg men ikke alle vil det ser du...

Anonymkode: b5464...84f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...