Gå til innhold

Jeg har bare snakket godt om henne, har fått vite at hun snakker dritt om meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Vi er en ganske stor vennegjeng med mange par og noen single. En av de single fikk på nyåret seg kjæreste. 

Vi er svært ulike og denne kjæresten er ikke en person det hadde falt meg naturlig å bli venninne med hvis hun ikke hadde vært dama til en i gjengen, og vi alle prøver å komme overens. 

Til tross for at vi ikke klaffer sånn superbra på tomannshånd har jeg virkelig gått inn for å bli kjent med henne, har ALDRI snakket dritt om henne (jeg er ikke sånn, hater gossip) og jeg har kun pratet positivt om henne hvis hun har vært samtaleemne. 

Nå har jeg fått vite fra andre i gjengen at hun ikke er fan av meg. Jeg er visstnok kjedelig og er visst også et problem for henne hvordan jeg snakker. Etterhvert fikk jeg også høre hun hadde sagt noe annet om meg som jeg virkelig ikke synes var ok, og jeg har nå 3 ganger prøvd å avtale et møte med henne for å få snakke om dette her. Men det passer alltid dårlig for henne. Jeg ba henne finne et tidspunkt som passet for henne, men da hørte jeg selvfølgelig ikke noe mer. 

Det er frustrerende for når jeg møter henne i sosiale settinger er hun så koselig og blid mot meg, og så har hun tydeligvis veldig mye i mot meg og slarver om det til felles venner. Jeg har vært grei mot henne siden den dagen hun kom inn i gjengen og jeg har aldri sagt et eneste vondt ord om henne. Det føles urettferdig. Så vil hun tydeligvis ikke møtes på tomannshånd for å snakke ut. 

Hva skal jeg gjøre videre nå? Nesten så det frister åbegynne å snakke dritt om henne tilbake, men det er vel bare barnslig.. 

Hvordan forholde seg til sånne mennesker??? 

Anonymkode: 2d181...374

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke begynn å snakk dritt om henne. Ikke la hennes oppførsel påvirke din oppførsel. Du har ikke gjort noe galt. Høres ut som om hennes klager om deg er småting, og ikke en legitim grunn til å mislike noen eller snakke stygt om noen. Hun høres irrasjonell ut.

Synes du bare skal ignorere det. Når vennegjengen møtes, ikke vær uhøflig, men ikke gå ut av din vei for å være hyggelig og blid mot henne heller. Resten av vennene dine vil sikkert bli lei om hun fortsetter å prate stygt om deg.

Jeg er som deg. Jeg er ikke interessert i å finne feil og mangler hos folk. Jeg er ikke interessert i å mislike noen, og snakke stygt om folk. Om noen har snakket stygt om meg, så velger jeg å ignorere det. Jeg er ikke interessert i drama, og kommer aldri til å la noen dra meg inn i drama fordi de har et problem med hvordan jeg prater eller fordi de mener jeg er kjedelig. Take the high road, som man sier. 

Anonymkode: 6cc2b...214

• Liker 3
Skrevet

Som Jesus sa: vend det andre kinnet til. Er hun som oppfører seg falskt og lavmåls her og ikke du. Bare vær en gode og fine du. Hun har det nok ikke helt bra og trenger nok et kyss fra Jesus.😇

Skrevet

La det bare være og overse henne når gjengen samles.

Gjest HarryDotter
Skrevet

"Take the high road" 🙄

Det fører ingensteds. Du må stå opp for deg selv. Jeg ville konfrontert henne når dere er samlet ilag. Da kan hun ikke vri seg unna. Da får du maksimalt press på henne. De av vennegjengen som har hørt henne snakke dritt om deg kan da også bekrefte dette og gi støtte. Samtidig vet folk at du da er ærlig og direkte ettersom du ikke går bak ryggen hennes og snakker om henne uten at hun er tilstede.

"The high road" er for folk som tror folk som mobber og baksnakker, forandrer seg til det bedre av seg selv. Hun oppfører seg som et rasshøl TS. Ta tak i det. Det gir deg også respekt og ryggrad blandt vennene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Falsk fasade ja, nok av slike som er hyggelig mot andre. Men så fort man snur ryggen til er tonen en annen.

Jeg ville tatt det opp med  henne foran alle når dere samles, mye lettere da 🙂 Elsker å se trynet til de jeg konfronterer direkte på denne måten, dette er en sikker vinner! 🙂 

Ikke kjeft, men spør direkte. Ikke synk ned på hennes nivå, men spør hvorfor hun snakker om deg. Ta opp de tingene du vet hun snakker om.

Anonymkode: 959cc...6e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, HarryDotter skrev:

"Take the high road" 🙄

Det fører ingensteds. Du må stå opp for deg selv. Jeg ville konfrontert henne når dere er samlet ilag. Da kan hun ikke vri seg unna. Da får du maksimalt press på henne. De av vennegjengen som har hørt henne snakke dritt om deg kan da også bekrefte dette og gi støtte. Samtidig vet folk at du da er ærlig og direkte ettersom du ikke går bak ryggen hennes og snakker om henne uten at hun er tilstede.

"The high road" er for folk som tror folk som mobber og baksnakker, forandrer seg til det bedre av seg selv. Hun oppfører seg som et rasshøl TS. Ta tak i det. Det gir deg også respekt og ryggrad blandt vennene dine.

Det jeg mener er at det er liten vits å eskalere noe så dumt. Om hun dama begynner å skape trøbbel, ja da må man ta tak i det. Men, akkurat nå så setter hun seg selv i et dårlig lys helt på egen hånd, og Ts trenger strengt tatt å verken si eller gjøre noe. Hun kan bare lene seg tilbake og se på at kjæresten til kameraten sakte men sikkert kveler all vennskap med resten av gjengen.

Sånn som jeg ser det, med mindre noen har en legitim grunn til å mislike meg, så ser jeg ikke grunn til hvorfor jeg skal bruke tid og energi på en sånn person. Å skal ta et oppgjør osv er bare å eskalere og skape mer drama. Personlig gidder jeg ikke å bry meg om sånne folk, og fortsetter å leve livet mitt som jeg vil. Så får de bare snakke stygt om irrelevante ting ved meg.

• Liker 2
Skrevet
På 22.6.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Vi er en ganske stor vennegjeng med mange par og noen single. En av de single fikk på nyåret seg kjæreste. 

Vi er svært ulike og denne kjæresten er ikke en person det hadde falt meg naturlig å bli venninne med hvis hun ikke hadde vært dama til en i gjengen, og vi alle prøver å komme overens. 

Til tross for at vi ikke klaffer sånn superbra på tomannshånd har jeg virkelig gått inn for å bli kjent med henne, har ALDRI snakket dritt om henne (jeg er ikke sånn, hater gossip) og jeg har kun pratet positivt om henne hvis hun har vært samtaleemne. 

Nå har jeg fått vite fra andre i gjengen at hun ikke er fan av meg. Jeg er visstnok kjedelig og er visst også et problem for henne hvordan jeg snakker. Etterhvert fikk jeg også høre hun hadde sagt noe annet om meg som jeg virkelig ikke synes var ok, og jeg har nå 3 ganger prøvd å avtale et møte med henne for å få snakke om dette her. Men det passer alltid dårlig for henne. Jeg ba henne finne et tidspunkt som passet for henne, men da hørte jeg selvfølgelig ikke noe mer. 

Det er frustrerende for når jeg møter henne i sosiale settinger er hun så koselig og blid mot meg, og så har hun tydeligvis veldig mye i mot meg og slarver om det til felles venner. Jeg har vært grei mot henne siden den dagen hun kom inn i gjengen og jeg har aldri sagt et eneste vondt ord om henne. Det føles urettferdig. Så vil hun tydeligvis ikke møtes på tomannshånd for å snakke ut. 

Hva skal jeg gjøre videre nå? Nesten så det frister åbegynne å snakke dritt om henne tilbake, men det er vel bare barnslig.. 

Hva tjener de andre på å fortelle deg dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare ringe henne?

Anonymkode: 40fc6...21a

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg ville ha tatt henne til siden, og snakketm ed henne når du møter henne med gjengen. Men IKKE foran gjengen, da blir det fort et "oss" mot "deg" allerde der er det et drama, før du har fått sagt hva du egentlig skulle si.

Hold det enkelt, dra henne inn til siden,vær direkte og ærlig, og krev et svar og at det ryddes opp i der og da!

Ferdig snakka! :)

(eller evt at dere jobber dere videre, kommer jo ann på hva som ksjer og hva som sies pluss situasjonen)

Anonymkode: 56267...236

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2020 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at det er liten vits å eskalere noe så dumt. Om hun dama begynner å skape trøbbel, ja da må man ta tak i det. Men, akkurat nå så setter hun seg selv i et dårlig lys helt på egen hånd, og Ts trenger strengt tatt å verken si eller gjøre noe. Hun kan bare lene seg tilbake og se på at kjæresten til kameraten sakte men sikkert kveler all vennskap med resten av gjengen.

Sånn som jeg ser det, med mindre noen har en legitim grunn til å mislike meg, så ser jeg ikke grunn til hvorfor jeg skal bruke tid og energi på en sånn person. Å skal ta et oppgjør osv er bare å eskalere og skape mer drama. Personlig gidder jeg ikke å bry meg om sånne folk, og fortsetter å leve livet mitt som jeg vil. Så får de bare snakke stygt om irrelevante ting ved meg.

Kunne ikke vært mer enig. Å ta dette opp med henne foran alle er er veldig dårlig råd etter min mening. Det jeg ikke skjønner er hvorfor vennene sier at de har hørt den andre snakke stygt om henne. Hva vil de oppnå med det? Synes den beste vennen holder kjeft om det, men sier fra til den andre om at de ikke tolererer at noen snakker stygt om vennen deres. 

Anonymkode: 896b0...1f1

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt en konfrontasjon foran gjengen, da legger du bare opp til splid. Men hadde kanskje dratt frem en av tingene hun sa, som f.eks overdrevet måten hun sier du snakker på. Og med et glimt i øyet spurt: Eller hva sier du Therese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...