Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnehagelærerstudent, og kan mulig tenke meg å ta en master på sikt. Men i år fikk jeg D på muntlig eksamen. Mye på grunn av lite lesing, men også på grunn av corona, vært hjemme  med to små barn + jeg blir så innmari nervøs når jeg skal ha muntlig presentasjon. Har ellers fått B i de andre eksamene. 

Vil dette ødelegge sjansene mine for å søke master i fremtiden? Skjønt det sånn at man må ha C i gj. Snitt karakter. 

Bør jeg vurdere å ta den på nytt hvis det blir satt opp konte? Frister veldig lite, men gjør det om jeg må... vet jo aldri hvordan karakterer jeg får videre neste år..

Anonymkode: aaf29...6bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du har overvekt av B, så trenger du ikke bekymre deg. Jeg har en E i et 20 poengsfag og får likevel over C i snitt på min fordypningsgruppe (80-gruppe). Men du kan jo høre med rådgiver om du bør ta emnet på nytt? 

Anonymkode: 86d72...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hva poenggrensa har vært de senere år for mastern. Det er ikke gitt at alle med C i gjennomsnitt kommer inn. Men sjekk også hva C i gjennomsnitt innebærer. For noen studier må man ha over 3,0 poeng, mens andre godtar helt ned til 2,5.

Hvis du f.eks. har B, B, B, D, gir det 3,5 som er B-snitt. Altså, godt innenfor med begge poenggrenser. 

Anonymkode: 6f876...db1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...