AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Sliter med sterk fødselsangst. Kan man få noe beroligende under fødsel? Noen som har fått det eller vet? Anonymkode: 9fb20...24a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Snakk med lege eller jordmor. Anonymkode: e4775...9a3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Det vil gå over på baby, og det vil være risiko for at baby må rett på nyfødtintensiven. Så det beste er om du klarer deg uten. Anonymkode: 8d449...2d9
Menchit Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Tidligere kunne man få lystgass, vet ikke om det er slik fremdeles.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, Menchit skrev: Tidligere kunne man få lystgass, vet ikke om det er slik fremdeles. Det kommer an på hvor man føder. På Haukeland får man ikke lystgass. Anonymkode: 5f224...553
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Hvor langt er du på vei? Ville gått på gravidyoga og øvd mye på pusteøvelser, og andre tekniker for å håndtere smerter og mangel på kontroll. Jeg gikk også til samtaler hos jordmor på Ullevål, Gaia tror jeg det het. Kanskje de har noe lignende der du bor? Anonymkode: 1883e...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Jeg hadde også sterk fødselsangst. Fikk ikke beroligende under fødsel, men jeg spurte heller ikke. Fikk annen god oppfølging som gjorde at mine fødsler ble fine opplevelser. Jeg fikk beroligende etter fødsel da jeg skulle få noen sting. Anonymkode: 5b6f0...877
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 Man kan få feks morfin tidlig i fødselsforløpet, og noen steder tilbyr de lystgass ennå. Begge disse virker «rusende» og bedøvende. Beroligende kan du nok ikke få, og heller ikke morfin sent i forløpet fordi de går over i barnet som kan få problem etter fødsel. Anonymkode: c7b0e...6ba
Kassiopeia8 Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Du vil ikke ha beroligende, for det vil jo dempe hele kroppen. Både du og baby må være alert og energisk for å klare den jobben det er å føde. Man kan få epidural for å fjerne noe av smertene, eller lystgass er et mildere alternativ. Men ingen av disse beroliger. Dersom du har alvorlig fødselsangst og føler du ikke vil klare fødsel kan planlagt keisersnitt være et alternativ. Snakk med din jordmor og ditt sykehus så tidlig som mulig for å finne de beste alternativene for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå