AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har svennebrev fra 2012 og har nå tatt de fire siste studiekompetansefagene jeg trenger for generell studiekompetanse. Er jeg nødt til å dokumentere 5 års arbeidspraksis i tillegg for å kunne søke høgskole? Jeg har tatt kontakt med høgskolen og spurt, men ikke fått er klart svar. De skjønner ikke hva jeg mener. Og tidligere arbeidsgiver gidder ikke å svare på forespørsel om attest... Er det noen her som vet? Anonymkode: 8413a...8dd
Gjest kira87 Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 (endret) Nei, det skulle vel ikke være nødvendig. Det er jo elever som går rett på påbygging til generell studiekompetanse uten å ha vært ute i arbeidslivet i det hele tatt. Du blander vel kanskje med 23/5 regelen? https://sonans.no/pakker/paabygging-til-generell-studiekompetanse-med-fagbrev Står ingenting om krav til 5 års arbeidspraksis her. Endret 22. juni 2020 av kira87 La til lenke
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, kira87 skrev: Nei, det skulle vel ikke være nødvendig. Det er jo elever som går rett på påbygging til generell studiekompetanse uten å ha vært ute i arbeidslivet i det hele tatt. Du blander vel kanskje med 23/5 regelen? https://sonans.no/pakker/paabygging-til-generell-studiekompetanse-med-fagbrev Står ingenting om krav til 5 års arbeidspraksis her. Ja, jeg skjønner ingenting av om jeg søker med 23/5 eller hva jeg gjør 😂 Søker jeg da med alle karakterene på vitnemålet? De fra yrkesfag også? Anonymkode: 8413a...8dd
Gjest kira87 Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skjønner ingenting av om jeg søker med 23/5 eller hva jeg gjør 😂 Søker jeg da med alle karakterene på vitnemålet? De fra yrkesfag også? Anonymkode: 8413a...8dd Du søker jo med yrkesfag med påbygging 😊 Det andre spørsmålene kan jeg nesten ikke svare på. Sånn jeg har lest det så legger man ved både vitnemål med fagopplæring og kompetansebevis også blir det beregnet best mulig. Men det spørsmålet bør vel opptakskontoret på høgskolen kunne svare på? Nå som arbeidspraksisdelen er avklart 😅
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, kira87 skrev: Du søker jo med yrkesfag med påbygging 😊 Det andre spørsmålene kan jeg nesten ikke svare på. Sånn jeg har lest det så legger man ved både vitnemål med fagopplæring og kompetansebevis også blir det beregnet best mulig. Men det spørsmålet bør vel opptakskontoret på høgskolen kunne svare på? Nå som arbeidspraksisdelen er avklart 😅 Orker ikke å ringe dem igjen, så det får bare være det samme 😅 hun jeg snakket med i dag virket helt fjern.. Uansett hvilke karakterer jeg søker med kommer jeg inn så det spiller egentlig ikke noen rolle, men er bare hodet mitt som vil alt helt klart for seg hvordan ting gjøres 😂 Tusen takk for svar! Anonymkode: 8413a...8dd
Gjest kira87 Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Orker ikke å ringe dem igjen, så det får bare være det samme 😅 hun jeg snakket med i dag virket helt fjern.. Uansett hvilke karakterer jeg søker med kommer jeg inn så det spiller egentlig ikke noen rolle, men er bare hodet mitt som vil alt helt klart for seg hvordan ting gjøres 😂 Tusen takk for svar! Anonymkode: 8413a...8dd Det skjønner jeg. Håpløst når de som skal ha svaret på spørsmålene du stiller ikke forsøker engang. Lykke til med videre studier da 😊 Vurderer å gjøre det samme selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå