Gjest Timmi Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Min bror og kona skal til Wien om noen uker, og skal bl.a i Konserthuset på klassisk konsert. I tillegg skal de på en musikalforestilling. Nå lurer de veldig på hvor mange forskjellige antrekk de må pakke med seg - er det stivpyntet på den klassiske konserten - dress, slips og fotsid kjole liksom? Og litt mer casual på musikalen? Eller?
tommeline Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Jeg tror det er ganske fritt hvordan du vil kle deg! Var i den gamle operaen. Hadde da de billigste ståbillettene, og da hadde folk helt vanlige klær. Mulig de var mer pyntet på første rad... Var også i den moderne operaen, men mener det ikke var så stivt der heller. Vet ikke hvordan det er i Konserthuset! Misunner deg forresten tur til Wien, veldig flott by!!!!
Gjest Timmi Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 På den klassiske konserten bør de kle seg, om ikke i fotsidt og slips, så ihvertfall som om de skulle i et bedre middagsselskap. På musikalen er det litt mer casual ja, men way beyond dongeri! Jeg tror det er ganske fritt hvordan du vil kle deg! Var i den gamle operaen. Hadde da de billigste ståbillettene, og da hadde folk helt vanlige klær. Mulig de var mer pyntet på første rad... Var også i den moderne operaen, men mener det ikke var så stivt der heller. Vet ikke hvordan det er i Konserthuset! ...nokså ulike svar dette... (la inn spm. på Reiseliv også). Vet ikke helt om jeg ble noe klokere. Men altså - tenkt scenario: - kona dukker opp i knelangt (over kneet) sort sommerskjørt, en litt pyntet mørk topp og lave litt pene sandaler. - mannen kommer i mørk bukse og hvit skjorte (uten slips). Vil dette kunne fungere både her og der, eller blir det for lite pyntet i konserthuset? (Poenget deres var jo liksom at det ble så mye ekstra bagasje hvis de måtte ha ulike antrekk...) (Det er forresten billigste billetter de har bestilt)
tommeline Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Jeg skal jo ikke si at jeg har fasiten, men mitt inntrykk var i alle fall at mange kledde seg uformelt. De kommer ikke til å være alene om å være turister, og de har gjerne ikke med seg finstasen.
Gjest Wiener Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 Hvis man reiser til Wien for å gå på en flott, klassisk konsert bør man ha med seg noe pent å gå med. Forferdelig at enkelte kler seg bedre for å jobbe i hagen enn for å gå på kulturarrangement av denne typen. Safari-shorts og singlet og magetaske hører ikke hjemme på et sånt arrangement.
tommeline Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 Hvis man reiser til Wien for å gå på en flott, klassisk konsert bør man ha med seg noe pent å gå med. Forferdelig at enkelte kler seg bedre for å jobbe i hagen enn for å gå på kulturarrangement av denne typen. Safari-shorts og singlet og magetaske hører ikke hjemme på et sånt arrangement. ..eh... var ikke akkurat det jeg mente! Min erfaring er bare at folk ikke stivpynter seg til de vanlige konsertene som holdes. Er det konsert ala nyttårskonserten stiller det seg nok annerledes.
Gjest Wiener Skrevet 4. juli 2005 #7 Skrevet 4. juli 2005 ..eh... var ikke akkurat det jeg mente! Min erfaring er bare at folk ikke stivpynter seg til de vanlige konsertene som holdes. Er det konsert ala nyttårskonserten stiller det seg nok annerledes. Man trenger ikke stivpynte seg heller. Det som er trist er at folk ikke kler seg finere enn om de skal spise pølse på hjørnet.
Gjest Timmi Skrevet 4. juli 2005 #8 Skrevet 4. juli 2005 Man trenger ikke stivpynte seg heller. Det som er trist er at folk ikke kler seg finere enn om de skal spise pølse på hjørnet. ...men altså: Men altså - tenkt scenario: - kona dukker opp i knelangt (over kneet) sort sommerskjørt, en litt pyntet mørk topp og lave litt pene sandaler. - mannen kommer i mørk bukse og hvit skjorte (uten slips). Vil dette kunne fungere både her og der, eller blir det for lite pyntet i konserthuset? (Poenget deres var jo liksom at det ble så mye ekstra bagasje hvis de måtte ha ulike antrekk...) ..vil fungere? Var i grunnen det jeg lurte på. Og grunnen til at jeg i det hele tatt har lagt inn dette spørsmålet her, er jo at min bror og kona gjerne vil kle seg riktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå