Gå til innhold

Vil ikke ha med mannens søster og hennes unger på hytta, mannen sier jeg er egoistisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha med søstera til mannen på hyttetur, barna hennes 7 og 9 har begge adferdsvansker og er virkelig ufordragelige. Mannen mener at hun må få være med siden hun sliter økonomisk, dvs lever på en form får usikker midlertidig trygd i påvente av uføretrygd og har konstant dårlig råd. Argumentet er at barna hennes sjeldent får ferie og søster må få unne seg litt hun også. 

Jeg fikser ikke søstera hans og ungene hennes. Søstera pleier å snylte grovt på oss. Hver gang hun har vært hos oss har hun sprettet opp den ene ølboksen etter den andre sittet i sofaen skravlet og rapet høylytt, mens barna hennes har herjet fritt i huset. Grensesetting er et fremmedord for henne og ungene. I tillegg gjør hun minimalt av husarbeid (hjemme hennes flyter over av rot) så jeg ser for meg at jeg blir gående rundt å være hushjelp og barnepike for henne. Barna hennes har i tillegg ekstremt dårlig innflytelse på vår sønn som er på samme alder :( Han lærer seg fjerne ett nytt banneord eller en rampestrek hver gang han er med dem. 

Ungene hennes er høyt og lavt hele tiden, kan kalle voksne for de grusomste ting, svigermor har blitt kalt «fitte kjerring», «hold kjeft» og blitt ertet for utsende i påhør av meg og andre familiemedlemmer. Mannens søster responderte med «Gi deg a, Per» etterfulgt av «Per kan ikke for det, han er sjuk, stakkars». Jeg blir uvel av tanken på å være med det der i TO UKER! 

Mannen står på sitt og sier at søstera skal være med, han må stille opp for henne. Han sier hun ikke er så vanskelig som jeg påstår og unga hennes må få lov til å være «barn». Jeg blir uvel av bare tanken. Og for å gjøre det hele enda vanskeligere er hytta ikke vår, det er en hytte jeg har får leie av bestevenninnen min :( Den tilhører familien hennes og er utrolig fin. Er livredd for at de viltre ungene skal ødelegge noe der. 

Hva bør jeg gjøre? Jeg får virkelig ikke sove om natta, når jeg tenker på «ferien» får jeg vondt inni meg. 

Anonymkode: 113b9...ab1

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må det være to uker ?

Anonymkode: fd8f3...be0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må det være to uker ?

Anonymkode: fd8f3...be0

Vi har leid hytta i to uker. Hytta er 8 timer med bil unna, på Vestlandet. 

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke søster låne hytta alene? En uke hver på skift? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har leid hytta i to uker. Hytta er 8 timer med bil unna, på Vestlandet. 

Må legge til at søstera ikke har bil, så hun kan ikke kjøre tilbake uten oss. Det går heller ikke direktebuss eller tog på den strekningen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Snabeltann skrev:

Kan ikke søster låne hytta alene? En uke hver på skift? 

Nei, hun har ikke råd. Mannen ønsker å dekke både oppholdet og maten for henne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei, det hadde jeg ikke orket. 2 uker er lenge selv med de roligste unger..

Hva om du er der kun en uke? Så kan mannen din kjenne på hvordan det er.

Anonymkode: 39636...82f

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun har ikke råd. Mannen ønsker å dekke både oppholdet og maten for henne. 

Ja, men for å spare dere selv om hun likevel blir å dra dit. En uke med henne evt. Og en uke alene? Som en gylden middelvei. 

AnonymBruker
Skrevet

Eh nei, det hadde jeg ikke orket. 2 uker er lenge selv med de roligste unger..

Hva om du er der kun en uke? Så kan mannen din kjenne på hvordan det er.

Anonymkode: 39636...82f

Det er heller ikke en mulighet, fordi hytta er 8 timer med bil unna og vi disponerer kun en bil. Kjører jeg tilbake står min mann og søstera hand uten bil og uten mulighet til å gjøre tilbake selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Snabeltann skrev:

Ja, men for å spare dere selv om hun likevel blir å dra dit. En uke med henne evt. Og en uke alene? Som en gylden middelvei. 

Det går ikke, fordi hun ikke har bil eller førerkort og dermed ikke mulighet til å komme seg til hytta på egen hånd. Den er 8 timer unna med bil og vi har kun en bil. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du drar hjem etter en uke? Må jo være ideelt. Høres uansett slitsomt ut å være sammen med søsteren så lenge, 5 dager hadde holdt.

Anonymkode: 42875...99e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du drar hjem etter en uke? Må jo være ideelt. Høres uansett slitsomt ut å være sammen med søsteren så lenge, 5 dager hadde holdt.

Anonymkode: 42875...99e

Som sagt det er ikke en mulighet fordi vi kun har en bil. Da har ikke mannen, søstera og ungene noen bil de kan komme seg tilbake i. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det går ikke, fordi hun ikke har bil eller førerkort og dermed ikke mulighet til å komme seg til hytta på egen hånd. Den er 8 timer unna med bil og vi har kun en bil. 

Men dere er jo allerede 3 stykker som skal i den bilen.. Du kan rett og slett si det er ikke plass i bilen.

• Liker 23
Skrevet

Du kan trekke deg litt unna, om mannen din likevel vil ha henne med. Tren, besøk steder rundt i omegnen... Osv... Du trenger ikke være sammen med henne hele tiden. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke en mulighet, fordi hytta er 8 timer med bil unna og vi disponerer kun en bil. Kjører jeg tilbake står min mann og søstera hand uten bil og uten mulighet til å gjøre tilbake selv. 

Så må din mann også leie en bil. Hvis han allerede tenker sponse kost og losji, så er det ikke det som velter budgettet;) Jeg hadde ikke brukt 14 dager av sommerferien til å være frustrert hushjelp, men hadde ikke nektet han å feriere med sin søster om han ønsker det. 

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, onyx skrev:

Men dere er jo allerede 3 stykker som skal i den bilen.. Du kan rett og slett si det er ikke plass i bilen.

Vi har 7- seter, tragisk nok fordi mannen veldig ofte må stille opp som privatsjåfør for søstera og ungene hennes :( 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...