AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har et MasterCard fra SASeurobonus, med nokså lav kredittramme (75’). Denne holder normalt i massevis. Nå ønsker jeg å kjøpe noe som koster ca 130’. Jeg har spart opp penger, men ønsker ikke å ta ut disse og overlevere i en pose liksom... kan jeg ta en ekstra innbetaling på kortet, sånn at jeg har feks 130 000 til gode på kortet, og så betale det det koster?? Eller er kredittgrense satt fast, og det ikke er mulig å dra kortet på høyere beløp enn grensen på 75’??? Anonymkode: 5ad78...6ec
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Om du vil ha garantien som følger med kredittkort om hjelp ved svindel etc så gjelder ikke dette på summer som er høyere enn innvilget kreditt. Anonymkode: dff83...06f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du vil ha garantien som følger med kredittkort om hjelp ved svindel etc så gjelder ikke dette på summer som er høyere enn innvilget kreditt. Anonymkode: dff83...06f Nope... bare en bruktbil! Anonymkode: 5ad78...6ec
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Kan du ikke bare betale i to omganger, fra konto og fra kort? Men jeg anbefaler ikke å skaffe seg kredittkortgjeld for å kjøpe en bil, det er et veldig dyrt lån. Anonymkode: 10080...dce
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare betale i to omganger, fra konto og fra kort? Men jeg anbefaler ikke å skaffe seg kredittkortgjeld for å kjøpe en bil, det er et veldig dyrt lån. Anonymkode: 10080...dce Jeg har nærmere 150 000 spart opp til bilen, så her er det ikke snakk om no lån heldigvis! jeg bare føler at det er tryggere med et kort i stedet for en pose med penger! Anonymkode: 5ad78...6ec
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Skal du kjøpe av privatperson eller forhandler? Anonymkode: 3d1c1...e7b
colasolo Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Har selv betalt inn for mye på mitt kredittkort, og det blir da liggende som ekstra penger man har tilgjengelig. Så vil tro at det er mulig for deg også å betale inn over kredittgrensa, og så bruke kortet og trekke totalbeløpet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du kjøpe av privatperson eller forhandler? Anonymkode: 3d1c1...e7b Hva har det med saken å gjøre? Det er jo ikke det hun spør om i det hele tatt! Anonymkode: f81a0...ec3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller er kredittgrense satt fast, og det ikke er mulig å dra kortet på høyere beløp enn grensen på 75’??? Det varierer. Det letteste er å spørre kredittkortselskapet. Anonymkode: f81a0...ec3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 Kan du ikke bare ringe kortselskapet og spørre om de kan heve den midlertidig? Forklar hva du skal, så går det nok greit. Jeg skulle ut og handle masse møbler en gang, mye på samme dag, og da ringte jeg og forklarte. Det var ikke noe problem, de så at jeg hadde prikkfri historikk. Den ble hevet på dagen. Jeg ringte selv og satte den ned igjen etter at fakturaen var betalt for alle møblene. Anonymkode: d331c...160
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 Hvorfor overfører du ikke bare pengene fra din konto til selgers konto? Hvorfor i alle dager skal du bruke kort til å betale med? Har for min del aldri brukt kort for å betale en bil, har kun overført fra konto. Anonymkode: 67041...ebc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nærmere 150 000 spart opp til bilen, så her er det ikke snakk om no lån heldigvis! jeg bare føler at det er tryggere med et kort i stedet for en pose med penger! Anonymkode: 5ad78...6ec Da bruker du nettbanken. Skjønner ikke hvorfor du tar det via mastercard for å betale den. Hos forhandler får du bruke en pc for å gjøre overføring, er det privat får du uansett ikke brukt mastercard. Anonymkode: c4407...882
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bruker du nettbanken. Skjønner ikke hvorfor du tar det via mastercard for å betale den. Hos forhandler får du bruke en pc for å gjøre overføring, er det privat får du uansett ikke brukt mastercard. Anonymkode: c4407...882 Fordi jeg har kickback på MasterCard rett og slett.,,, og så er jeg skeptisk til å bruke nettbank hos andre.. Anonymkode: 5ad78...6ec
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg har kickback på MasterCard rett og slett.,,, og så er jeg skeptisk til å bruke nettbank hos andre.. Anonymkode: 5ad78...6ec Uff så vanskelig Anonymkode: dff83...06f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et MasterCard fra SASeurobonus, med nokså lav kredittramme (75’). Denne holder normalt i massevis. Nå ønsker jeg å kjøpe noe som koster ca 130’. Jeg har spart opp penger, men ønsker ikke å ta ut disse og overlevere i en pose liksom... kan jeg ta en ekstra innbetaling på kortet, sånn at jeg har feks 130 000 til gode på kortet, og så betale det det koster?? Eller er kredittgrense satt fast, og det ikke er mulig å dra kortet på høyere beløp enn grensen på 75’??? Anonymkode: 5ad78...6ec Skjønner godt du vil bruke SAS MasterCard, er jo trossalt snakk om 17 550 Eurobonus poeng som faktisk nesten er 2 innenriks flyreiser. Når jeg kjøpte forlovelsesringen til min samboer, så bare overførte jeg det jeg trengte over 75' kredittgrensen. Da la det seg som overskytende, og jeg kunne trekke kortet for mer en 75'. Så overfør 55' til kredittkortet, betal bilen og gled deg over nesten 2 "gratis" flyreiser innenriks ☺️ Anonymkode: c2762...c8f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt du vil bruke SAS MasterCard, er jo trossalt snakk om 17 550 Eurobonus poeng som faktisk nesten er 2 innenriks flyreiser. Når jeg kjøpte forlovelsesringen til min samboer, så bare overførte jeg det jeg trengte over 75' kredittgrensen. Da la det seg som overskytende, og jeg kunne trekke kortet for mer en 75'. Så overfør 55' til kredittkortet, betal bilen og gled deg over nesten 2 "gratis" flyreiser innenriks ☺️ Anonymkode: c2762...c8f Edit: Ser det er 19500 poeng, enda bedre! 😁 Anonymkode: c2762...c8f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #17 Skrevet 22. juni 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva har det med saken å gjøre? Det er jo ikke det hun spør om i det hele tatt! Anonymkode: f81a0...ec3 Hvis det er forhandler bør det være mulig og trygt å gjøre en vanlig bankoverføring. Det er mange som ikke formulerer spørsmålet så åpent som de burde fordi de ikke kjenner alle mulighetene. Da kan det være lurt å prøve å finne ut hva den som spør egentlig ønsker, for å kunne foreslå alternative måter å oppnå det samme. Anonymkode: f3afd...0d3
newman01 Skrevet 22. juni 2020 #18 Skrevet 22. juni 2020 Tvilsomt at forhandler godtar transaksjonen med kredittkort. Det vil jo koste forhandler over 3000kr i gebyr for betalingen. Og gratis med bankoverføring. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #19 Skrevet 22. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre? Det er jo ikke det hun spør om i det hele tatt! Anonymkode: f81a0...ec3 Det har jo masse å si. Da jeg kjøpte bil fra forhandler sendte jeg kontrakten inn il banken min og så gjennomførte de trygg overføring til forhandler. Dette anbefalte både forhandler og bank. Jeg tok ikke opp noe lån i forbindelse med kjøpet. Anonymkode: 3d1c1...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå