Gå til innhold

Gruer meg til sommerferien i år 😓

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neste uke starter sommerferien for oss, og jeg kjenner at jeg gruer meg i år. Vi har to barn på 4 og 7 år som vi må aktivisere mye, og akkurat i år så må vi jo kun være hjemme i fire uker pga Korona. I tillegg er mannen i risikogruppa for alvorlig sykdom hvis han blir smittet, slik at vi kan jo heller ikke dra i en eneste familiepark e.l. eller treffe særlig med folk overhodet.

Jeg er så lei av eget hjem og telttur og skogen nå, og kjenner hele situasjonen begynner å ta på. Skulle nesten ønske vi bare kunne hoppet over hele «ferien» i år. Ser ikke frem til daglig mas og non stop aktivisering av barna i huset/hagen/skogen 😝

Sånn, trengte å få det ut. Er det noen som er i lignende situasjon og/eller som kan komme med noen tips om hvordan gjøre det beste ut av det disse ukene? 

TS 

Anonymkode: dead6...4eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta deg en uke for deg selv? Reis et sted, slapp av litt i fred uten unger og mann?

Så kan du ta ungene en uke og mannen kan få litt fri. 

Anonymkode: decf8...78d

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

At mannen ikke kan dra i familiepark betyr ikke at dere andre ikke kan?

Ellers er vi mange i samme båt. Jeg legger merke til at alle tips om den Oh Så Fantastiske Norgesferien forutsetter at man har bil. For de av oss som ikke har det betyr det ferieuker i hjemmet som til nå har vært kontor og hjem siden midten av mars.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Det er forferdelig tungt når man ikke kan få noen avlastning, og det varer så lenge, og det er så begrenset hva man kan finne på. 

Anonymkode: 7ff7c...726

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Ellers er vi mange i samme båt. Jeg legger merke til at alle tips om den Oh Så Fantastiske Norgesferien forutsetter at man har bil. For de av oss som ikke har det betyr det ferieuker i hjemmet som til nå har vært kontor og hjem siden midten av mars.

Det spørs jo om de vil ta risikoen med å dra med seg hjem smitte, da... 

• Liker 17
Gjest Blondie65
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan man forhindre med klesvask, kroppsvask og håndvask når en kommer hjem igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo helt og fullt et valg de må ta selv, det er ikke anbefalningene som sier at de må holde seg hjemme og alene 24/7 resten av 2020. Er det virkelig verdt det? Barna møter jo for øvrig smitte på skolen også, og smitteverntiltakene er nok bedre enn noen gang i familieparkene i vårt langstrakte land. Her syns jeg TS gjør det vanskeligere for seg selv enn nødvendig. Jeg har forståelse for at man vil beskytte mannen, men om han til vanlig - utenom Korona - kan leve normalt i influensasesonger etc, så kan en også leve noe normalt nå, ved å følge smitteverntiltakene til punkt å prikke. 

Anonymkode: 2481e...519

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det kan man forhindre med klesvask, kroppsvask og håndvask når en kommer hjem igjen. 

Det hjelper jo lite om de blir smittet der? Det er samme som med å reise til Sverige, det, det kan jo også da hindre med klesvask, kroppsvask, håndvask, osv.. Det er lett å si at pffft, det er da bare å, når man ikke er den som elsker en som er i høy-risikosonen. Er en tur i fornøyelsespark verdt livet til mannen din, liksom? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta deg en uke for deg selv? Reis et sted, slapp av litt i fred uten unger og mann?

Så kan du ta ungene en uke og mannen kan få litt fri. 

Anonymkode: decf8...78d

Jeg har dessverre attpåtil de to første ukene alene med barna, for å få en lang skoleferie til å gå opp.... 🙈 så ingen mulighet til det dessverre. 

TS 

• Liker 2
Skrevet

Kjøp stort oppblåsbart basseng å ha i hagen😁

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov å dra til Danmark f.eks? 

Ellers ville jeg dratt på roadtrip i Norge i 4 uker. Mye annet enn familieparker man kan gjøre. 

Anonymkode: bb16c...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Slå deg sammen med andre barnefamilier? Vi må også konstant underholde om vi er alene, men sammen med andre barn kan vi slappe av. 

Anonymkode: 8f82c...e56

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo lite om de blir smittet der? Det er samme som med å reise til Sverige, det, det kan jo også da hindre med klesvask, kroppsvask, håndvask, osv.. Det er lett å si at pffft, det er da bare å, når man ikke er den som elsker en som er i høy-risikosonen. Er en tur i fornøyelsespark verdt livet til mannen din, liksom? 

Denne risikovurderingen må man selv ta. Jeg bare foreslår.

Risikoen for å bli smittet hvis R-tallet fortsetter å være lav er liten. I min verden er det vesens forskjell på at den i risikosonen går ut på aktiviteter og at andre i husstanden gjør det. Jeg skal som sagt ikke pålegge noen eller oppfordre til å ta risikoer de ikke er villig til å ta. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Blondie65 skrev:

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Det tør vi ikke å risikere. 

TS 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, beige skrev:

Kjøp stort oppblåsbart basseng å ha i hagen😁

Vi har det også, hjelper lite 🙈 det er gøy 30 min, også må det skje noe nytt. 

TS 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Det tør vi ikke å risikere. 

TS 

Men tørr barna å dra på skolen? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo helt og fullt et valg de må ta selv, det er ikke anbefalningene som sier at de må holde seg hjemme og alene 24/7 resten av 2020. Er det virkelig verdt det? Barna møter jo for øvrig smitte på skolen også, og smitteverntiltakene er nok bedre enn noen gang i familieparkene i vårt langstrakte land. Her syns jeg TS gjør det vanskeligere for seg selv enn nødvendig. Jeg har forståelse for at man vil beskytte mannen, men om han til vanlig - utenom Korona - kan leve normalt i influensasesonger etc, så kan en også leve noe normalt nå, ved å følge smitteverntiltakene til punkt å prikke. 

Sesong influensa er noe helt annet enn Covid-19. Uaktuelt å risikere liv og helse til mannen for å farte rundt i ferien. 

TS 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men tørr barna å dra på skolen? 

Det har vi valgt å gjøre, ja. Gode smittevern regler og svært lite smitte her i kommunen hvor vi bor har gjort at vi har tatt det valget. Er noe helt annet å reise Norge rundt eller oppholde seg i familie parker osv. 

TS 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dessverre attpåtil de to første ukene alene med barna, for å få en lang skoleferie til å gå opp.... 🙈 så ingen mulighet til det dessverre. 

TS 

Hvor er mannen da? 

Anonymkode: 8e693...b75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi valgt å gjøre, ja. Gode smittevern regler og svært lite smitte her i kommunen hvor vi bor har gjort at vi har tatt det valget. Er noe helt annet å reise Norge rundt eller oppholde seg i familie parker osv. 

TS 

Men da får dere holde dere hjemme. 

Selv tror jeg dere lager litt mye styr av dette - det finnes selvfølgelig alternativer til å isolere seg helt. 

Anonymkode: f67d5...af8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...