AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #21 Skrevet 22. juni 2020 Smittevernsreglene er latterlige. Hvis man reiser til Strømstad på harryhandel må man 10 dager i karantene. Hvis man reiser til Strømstad på harryhandel og så drar videre til Gotland og blir der over natta, kan man derimot kjøre rett tilbake til Norge uten noen karantene. Hvordan er dette på noen måte logisk? Og nei, det er ikke det at jeg synes harryhandel er så viktig, faktisk synes jeg grensene bare burde holdes stengt hele sommeren. Men når det er såpass mange regler som skurrer og virker helt ulogiske, så mister dolk respekten for reglene. Og det er ganske skummelt... Den latterlige demonstrasjonen også. Den gjorde utrolig mye skade i forhold til smittevern. Ikke fordi noen der og da nødvendigvis ble smittet, men fordi at når folk ser at 15 000 kan stimle seg sammen uten så mye som en anmodning fra politet om å spre seg, så føles det latterlig å ikke skulle gi mormor eller bestevenninnen sin en klem. Voksne amatør fotballspillere har fortsatt ikke lov å spille fotball. Men man kan tydeligvis ligge tett i tett på alle strender og parker i hele Oslo? Det henger ikke på greip for fem øre. Anonymkode: fd23b...c9e 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #22 Skrevet 22. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen som tar smittevernregler alvorlig lenger? At man kun kan ha 200 på kamp men 15.000 i demonstrasjon er lov? Anonymkode: 359b5...d93 Demonstrasjonen var jo ikke greit. Men, vær realistisk, hadde det hjulpet om Erna hadde sagt det var forbudt? Nei. Demonstrantene hadde kommet uansett. Hva skulle politiet gjort? Hva tror du hadde skjedd hvis politiet begynte å bryte opp demonstrasjonen med makt? Vold. Først kontante politifolk, så en demonstrant som setter seg til motverge, og så er helvete løs. Anonymkode: 8b2ef...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #23 Skrevet 22. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smittevernsreglene er latterlige. Hvis man reiser til Strømstad på harryhandel må man 10 dager i karantene. Hvis man reiser til Strømstad på harryhandel og så drar videre til Gotland og blir der over natta, kan man derimot kjøre rett tilbake til Norge uten noen karantene. Hvordan er dette på noen måte logisk? Nei, det kan man ikke. Stopper man for å handle havner man i karantene, uavhengig av om handlingen ble foretatt på vei til Gotland eller hjem igjen. Du kan likevel stoppe for å gjøre nødvendige ærend, så en vanlig handel på butikken og å fylle bensin feks. går bra, men stor "harryhandel" går ikke bra. De spør også om du har handlet når du kjører hjem igjen, og om du lyver så har de jo faktisk myndighet til å sjekke gjennom bilen da, så det er rimelig teit å lyve! Anonymkode: 7cc25...f69
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 22. juni 2020 #24 Skrevet 22. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi viruset er veldig mye mindre smittsomt enn man først trodde? Jo mer man åpner opp jo færre blir det jo på sykehusene... Anonymkode: 8c67c...eee Nei det er ikke mindre smittsomt. Det holder seg lavt nettopp pga samfunnet ble stengt ned og smittevernreglene. Så latterlige er de ikke. Så tror jeg folk tenker litt mer på håndhygiene nå. Det blir ikke færre på grunn av alt blir åpnet opp. Sånn er det med alle virus, det holder seg lavt om sommeren, øker om høsten og vinteren.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #25 Skrevet 22. juni 2020 Det som er aller mest utrolig er at INGEN sier noe! Altså opposisjonspartiene sitter bare der og godtar alt dette tøvet!? Mens idrettslag går konkurs og barn og unge faller fra idretten. Jeg er dritt lei av å leve i et samfunn der noen sitter og bestemmer hva jeg kan og ikke kan gjøre fra dag til dag. Særlig når mange av reglene virker son de er bestemt på et nachspiel; la dem dra til Gotland, der er det fint! Oi, drar halve Stockholm til Gotland for å feste sier du..? Også sier de en ting, men så var det visst feil likevel. Så har de tenkt til å gi deg 20 000 i bot for at du bryter noe som var lov i går, men ulovlig idag (ref feks at de åpnet for forretningsreiser til Norden uten karantene, men så måtte man plutselig i fritidskarantene likevel). Jeg kommer aldri noensinne til å stemme Høyre eller Venstre igjen - FLAU håndtering. Anonymkode: 09b28...11f 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #26 Skrevet 22. juni 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor lenge tenker du det er bærekraftig? Anonymkode: 7cc25...f69 man må ha de så lenge det trengs. Det er regler til å leve med nå. Anonymkode: c47eb...a50
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #27 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer aldri noensinne til å stemme Høyre eller Venstre igjen - FLAU håndtering. Anonymkode: 09b28...11f Enig med deg. Kommer ikke til å stemme på noen av regjeringspartiene fremover. Kan stemme på dem igjen når de som er i regjeringen har sluttet som stortingspolitikere. Det tar sikkert 10-15 år. Anonymkode: 8c67c...eee 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #28 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: man må ha de så lenge det trengs. Det er regler til å leve med nå. Anonymkode: c47eb...a50 Nei, det er ikke det. Kanskje for deg, men du bestemmer ikke hva andre syns er til å leve med og ikke. Jeg syns ikke det er holdbart slik det er nå. Det er uforutsigbart og vinglete. Tiltak blir innført med tilbakevirkende kraft og man vet ikke hva som er lov i dag, men som ikke er lov i morgen, eller omvendt. Anonymkode: 7cc25...f69 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #29 Skrevet 22. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen som tar smittevernregler alvorlig lenger? At man kun kan ha 200 på kamp men 15.000 i demonstrasjon er lov? Anonymkode: 359b5...d93 Det er stort sett Oslofolk som gir F... i smittevernregler. Og det er kun folk på KG som roper om urettferdigehet, brudd på menneskerettigheter og at smittevern er tull. Har ikke snakka med noen andre og overalt ser jeg folk som holder avstand, som legger til rette og følger reglene. Så joda ; det finns fornuftige folk. Heldigvis! Anonymkode: c47eb...a50 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #30 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er stort sett Oslofolk som gir F... i smittevernregler. Og det er kun folk på KG som roper om urettferdigehet, brudd på menneskerettigheter og at smittevern er tull. Har ikke snakka med noen andre og overalt ser jeg folk som holder avstand, som legger til rette og følger reglene. Så joda ; det finns fornuftige folk. Heldigvis! Anonymkode: c47eb...a50 Alle jeg snakker med er fed up av alt sammen og lever som vanlig igjen. Anonymkode: 7cc25...f69 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #31 Skrevet 22. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg snakker med er fed up av alt sammen og lever som vanlig igjen. Anonymkode: 7cc25...f69 Og det kan vise seg å være et dårlig valg, siden det kan føre til en ny runde med nedstengninger til høsten. Det folk gjør nå får konsekvenser for utviklingen videre. Anonymkode: 67dcb...b77
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #32 Skrevet 22. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg snakker med er fed up av alt sammen og lever som vanlig igjen. Anonymkode: 7cc25...f69 Og hvor i Oslo bor du? Anonymkode: c47eb...a50
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #33 Skrevet 22. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hvor i Oslo bor du? Anonymkode: c47eb...a50 Bor ikke i Oslo. Kunne heller aldri tenke meg å bo der. Anonymkode: 7cc25...f69
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #34 Skrevet 22. juni 2020 Er det så enkelt at man kan si at man er lei av korona og så forsvinner den? Anonymkode: c47eb...a50
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #35 Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så enkelt at man kan si at man er lei av korona og så forsvinner den? Anonymkode: c47eb...a50 Ja, det som er farlig med korona er måten den endrer hvordan folk tenker. Glem korona og lev normalt. Da går alt så meget bedre. Anonymkode: 8c67c...eee
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #36 Skrevet 22. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så enkelt at man kan si at man er lei av korona og så forsvinner den? Anonymkode: c47eb...a50 Nei, det forsvinner jo ikke, men det gjør det jo heller ikke ved å holde grensene stengt, nekte folk å dra på fotballkamp på en stadion eller andre ting heller. På ett eller annet tidspunkt er vi alle nødt til å leve som normalt igjen. Rimelig dumt å sitte som en smittefri sone, hvor svær få har hatt viruset og fått antistoffer eller immunitet mens resten av verden har oppnådd dette. Når alt igjen åpner vil jo problemet uansett komme hit igjen. Anonymkode: 7cc25...f69 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #37 Skrevet 22. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det som er farlig med korona er måten den endrer hvordan folk tenker. Glem korona og lev normalt. Da går alt så meget bedre. Anonymkode: 8c67c...eee Dessverre så har mange folk rundt seg, både privat og på jobb som er i risikogruppa. Og da har man et ansvar for å holde smitten fra dem. Og det er heldigvis et ansvar mange ser seriøst på . Være egoist er ikke min greie. Anonymkode: c47eb...a50
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #38 Skrevet 22. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor ikke i Oslo. Kunne heller aldri tenke meg å bo der. Anonymkode: 7cc25...f69 Da bor du gjerne nærme svenskegrensen? Anonymkode: eadff...5a7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #39 Skrevet 22. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan man ikke. Stopper man for å handle havner man i karantene, uavhengig av om handlingen ble foretatt på vei til Gotland eller hjem igjen. Du kan likevel stoppe for å gjøre nødvendige ærend, så en vanlig handel på butikken og å fylle bensin feks. går bra, men stor "harryhandel" går ikke bra. De spør også om du har handlet når du kjører hjem igjen, og om du lyver så har de jo faktisk myndighet til å sjekke gjennom bilen da, så det er rimelig teit å lyve! Anonymkode: 7cc25...f69 Jeg kaller all grensehandel harryhandel, selv om man ikke fyller bilen til randen. Men poenget er det samme om jeg sier «kjøpe en boks snus» i stedet for harryhandel. Man har lov å dra til Strømstad og kjøpe en boks snus uten å havne karantene hvis man drar innom Gotland en natt, men ikke hvis man snur og drar rett hjem. Forklar meg gjerne hvordan smittefaren forsvinner ved å sove en natt i Gotland? (som i tillegg mest sannsynlig kryr av corona-befengte folk fra Stockholm...) Anonymkode: fd23b...c9e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #40 Skrevet 22. juni 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaller all grensehandel harryhandel, selv om man ikke fyller bilen til randen. Men poenget er det samme om jeg sier «kjøpe en boks snus» i stedet for harryhandel. Man har lov å dra til Strømstad og kjøpe en boks snus uten å havne karantene hvis man drar innom Gotland en natt, men ikke hvis man snur og drar rett hjem. Forklar meg gjerne hvordan smittefaren forsvinner ved å sove en natt i Gotland? (som i tillegg mest sannsynlig kryr av corona-befengte folk fra Stockholm...) Anonymkode: fd23b...c9e En god del av smitterådene til regjeringen er ikke tuftet på hva som er best smittevern. Mange regler er politisk motivert og kokt sammen i hui og hast. Anonymkode: 8c67c...eee 5
Anbefalte innlegg