Gjest sjokoladekake Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Hei. Jeg reiser på ferie om en mnd. tid, og har selvsagt mensen den ene uka. Har en venninne som sa at hun bare begynte på et nytt brett med en gang, og da fikk utsatt mensen....er det sånn eller må jeg BARE ta de gule pillene(bruker Trionetta).... Hun sa at hun bare begynte på et nytt brett med en gang...ikke om det var en spesiell fage hun måtte ta. Begynte jeg på et nytt brett med en gang, og tok det ut som vanlig, så kunne jeg utsette mensen en mnd. Har et slikt 21 dagers brett. Kan jeg ikke bare ta dem x 2 helt ut? Hilsen nala 23
Nella Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Ikke med trionetta. Da kan du bare fortsette med den siste fargn på brettet. Er det de gule tro? Så du kan utsette 10 dager eller hva det er. Hopper du rett over på nytt brett risikerer du å få mensen alikevel.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Bare de gule ja, ikke noen røde/hvite, og for all del IKKE de siste hvite sukkerpillene på brettet. Skal selv passe hus mens foreldre er på ferie i 9 dager, og akkurat den uka får jeg mensen, derfor koser jeg mitt ekstrabrett
Gjest sjokoladekake Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 Det er 10 gule tabletter her...Når jeg har tatt dem, begynner jeg rett på et nytt brett igjen da? Eller skal jeg ha en ukes pause? Begynner jeg da igjen på pillen den syvende dagen? Forvirrende dette her.... Hva om jeg bare begynner rett på et nytt brett denne mnd. Poenget er at det "mangler" tre mensenfrie dager i forhold til ferien hvis jeg bare kan utsette den i ti dager...Må sjekke med venninnen min igjern tror jeg. Hun begynte på et nytt brett som vanlig første opprinnelige mensdag, og utsatte den i tre mnd. ved å ta piller uten hviluke de tre mnd. Flere som sier de har gjort det..... Hmm.... :-?
Gjest assa Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 trionetta er jo en 3 fase pille,derfor er det viktig at du går rett over til de gule som innerholder mest østrogen. Andre ppiller som har samme østrogen innhold HELE brettet er det jo det samme.
Nella Skrevet 4. juli 2005 #7 Skrevet 4. juli 2005 "Trifase-piller (sekvenspiller): -”Trinordiol” og ”Trionetta”, 21- og 28-pillers brett: Det er bare de gule pillene som kan brukes til å utsette mensen. Når du har tatt den siste gule pillen på et brett, begynner du rett på den første gule tabletten på neste brett. Ta en gul pille hver dag så lenge du trenger å utsette mensen. Resten av brettet kastes. Deretter tar du en pillefri uke (da kommer også en menstruasjonsblødning) og fortsetter som vanlig på begynnelsen av et nytt brett." http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp
Gjest sjokoladekake Skrevet 4. juli 2005 #8 Skrevet 4. juli 2005 Nøyaktig en uke( 7 dager) pillefri fra siste gule pille da? Takk for svar!
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2005 #9 Skrevet 4. juli 2005 Nøyaktig en uke( 7 dager) pillefri fra siste gule pille da? Takk for svar! Ja, hvis du vil ha mensen, så. Skulle du ikke utsette den, eller falt jeg helt av lasset nå?
Gjest sjokoladekake Skrevet 5. juli 2005 #10 Skrevet 5. juli 2005 Joda Tenkte bare på når jeg skulle få den til å gå som normalt igjen etterpå....
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2005 #11 Skrevet 5. juli 2005 Joda Tenkte bare på når jeg skulle få den til å gå som normalt igjen etterpå.... aha men da var det bare jeg som surret
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2005 #13 Skrevet 6. juli 2005 Har lest gjennom de forskjellige innleggene etter at sjokoladekake lurte på hvordan det var med utsetting av mensen. Supert at du spurte, det har jeg også lurt på. Men; MÅ man ta de hvite pillene? (de som "gjør" at man får mens). Og hvis man ikke gjør det, vil det si at prevensjonsmidlet ikke er sikkert lenger? Hjelp! :-(
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #14 Skrevet 6. juli 2005 Har lest gjennom de forskjellige innleggene etter at sjokoladekake lurte på hvordan det var med utsetting av mensen. Supert at du spurte, det har jeg også lurt på. Men; MÅ man ta de hvite pillene? (de som "gjør" at man får mens). Og hvis man ikke gjør det, vil det si at prevensjonsmidlet ikke er sikkert lenger? Hjelp! :-( Dette står da i bruksanvisningen? Eg er heilt sjokkert over kor lite p-pillebrukarar veit om pillene sine eg... Dei kvite pillene er berre sukker-piller, og er til for at du heile tida skal ta ei pille, slik at du ikkje glømmer å begynne på igjen etter hormonfri veke. Så du treng altså ikkje ta dei kvite pillene.
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2005 #15 Skrevet 6. juli 2005 Takk for svar. Angående bruksanvisning; tro meg, har lest den opp og ned og inn og ut. For meg var den bare mer forvirrende. Så vet du det.
Gjest 123 Skrevet 6. juli 2005 #16 Skrevet 6. juli 2005 På trefasepiller vil det ikke være like sikkert som preventivmiddel om du kutter ut sukkerpillene. På monofasepiller er det "helt greit" med tanke på preventiv virkning.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #17 Skrevet 6. juli 2005 På trefasepiller vil det ikke være like sikkert som preventivmiddel om du kutter ut sukkerpillene. På monofasepiller er det "helt greit" med tanke på preventiv virkning. Kva får deg til å tru at den preventive virkningen blir nedsatt om du lar vere å ta piller med sukker i?
Gjest 123 Skrevet 6. juli 2005 #18 Skrevet 6. juli 2005 Eneste infoen jeg har i farta er denne: http://forum.erotikknett.no/index.php?showtopic=2198 (langt nede på siden) Og jeg hadde ikke våget å ta sjansen. (Jeg er enig om at det høres rart ut, men EL med påfølgende SA frister ikke, selv om faren for det er jo alltid tilstede med hormonell prevensjon)
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2005 #19 Skrevet 6. juli 2005 Dere forvirrer meg bare mer og mer her. sikkert eller ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå