Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 34 og har forliggende morkake, den ligger i veien for fødselen. Dog er det en liten åpning der, men ikke stor nok til å føde normalt. De sa at det kunne endre seg, så skal inn på ny ul i uke 36 for å se om det har åpnet seg mer. 

Ble litt satt ut da babyen i tillegg ligger med hode ned og skrekken min er å ta ks, så fikk ikke spurt så mye når jeg var på ul.

Er det noen som har hatt dette? Har den flyttet seg, nærmere fødsel slik at dere kan føde normalt? Hvis ikke, når tok dere keisersnitt? Leste det var vanlig i uke 38?

Anonymkode: 115f7...67c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den flyttet seg ikke hos meg, forstår at hvis den ikke har flyttet seg til uke 30 er det liten sannsynlighet for at den gjør det. Jeg tok ks i uke 37. Dagen etter at det regnes som fortidligfødt vertfall. Det gikk helt fint:-) 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har fått vanlig fødsel fordi den er flyttet. Kun 1 med KS.

Anonymkode: dbbd0...70b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har 1,8 cm åpning og den må være på minst 2 cm. De sa at ved neste ul, altså uke 36, så skal de ta stilling til om det blir ks. Babyen lå også med hodet opp, så hvis åpningen er over 2 cm så må de prøve å snu den. Uff, ser ut til at det med stor sannsynlighet blir ks, det gruer jeg meg vanvittig til hvis det blir 😣

Var det noe du måtte være forsiktig med når du hadde foreliggende morkake @Sjokoladepiken? Leste litt av hvert på nettet, men legen og jordmor sa ingenting om det til meg.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i uke 34 og har forliggende morkake, den ligger i veien for fødselen. Dog er det en liten åpning der, men ikke stor nok til å føde normalt. De sa at det kunne endre seg, så skal inn på ny ul i uke 36 for å se om det har åpnet seg mer. 

Ble litt satt ut da babyen i tillegg ligger med hode ned og skrekken min er å ta ks, så fikk ikke spurt så mye når jeg var på ul.

Er det noen som har hatt dette? Har den flyttet seg, nærmere fødsel slik at dere kan føde normalt? Hvis ikke, når tok dere keisersnitt? Leste det var vanlig i uke 38?

Flyttet seg ikke nok, ble keisersnitt. Alternativer er at du og barnet ditt dør. Keisersnitt er å foretrekke til vanlig fødsel, jeg har gjort begge deler. Ingen tvil keisersnitt 👍

Anonymkode: 72067...c39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har 1,8 cm åpning og den må være på minst 2 cm. De sa at ved neste ul, altså uke 36, så skal de ta stilling til om det blir ks. Babyen lå også med hodet opp, så hvis åpningen er over 2 cm så må de prøve å snu den. Uff, ser ut til at det med stor sannsynlighet blir ks, det gruer jeg meg vanvittig til hvis det blir 😣

Var det noe du måtte være forsiktig med når du hadde foreliggende morkake @Sjokoladepiken? Leste litt av hvert på nettet, men legen og jordmor sa ingenting om det til meg.

Ts 

Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex den siste mnd før termin når morkaken dekket åpningen. På grunn av blødningsfare og risiko for tidlig fødsel

Anonymkode: e1a32...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex, ikke løfte tungt og ble sykemeldt i 5mnd. Tok keisersnitt 3 uker før termin. Keisersnitt er ikke noe å kvi seg til.❤️ Lykke til 😊

Anonymkode: cd6c3...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flyttet seg ikke nok, ble keisersnitt. Alternativer er at du og barnet ditt dør. Keisersnitt er å foretrekke til vanlig fødsel, jeg har gjort begge deler. Ingen tvil keisersnitt 👍

Anonymkode: 72067...c39

Akkurat som enkelte har fødselsangst/gruer seg, så har jeg skrekk for alt som har med operasjoner å gjøre 😅  Men så klart, hvis det ikke endrer seg så må jeg jo bare. Men kanskje jeg blir mindre redd etter ks. 

Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex den siste mnd før termin når morkaken dekket åpningen. På grunn av blødningsfare og risiko for tidlig fødsel

Anonymkode: e1a32...3e3

Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex, ikke løfte tungt og ble sykemeldt i 5mnd. Tok keisersnitt 3 uker før termin. Keisersnitt er ikke noe å kvi seg til.❤️ Lykke til 😊

Anonymkode: cd6c3...32c

Tusen takk for svar. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har fått noen beskjed om blant annet sex. Men da tar jeg det ekstra med ro i tilfelle 😊

Ts 

• Liker 1
Skrevet

hadde det med begge barna.. morkaka hadde ikke flyttet seg til uke 35 med første og uke 34 med andre.. det ble da keisersnitt begge gangene av andre årsaker, så vanskelig å si om den hadde villet flyttet seg mer mot termin.. Lykke til❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg hadde morkaken flyttet seg i uke 36/37, så jeg fødte vaginalt. (I uke34 lå den i veien) Håper du opplever det samme 😊😊 

lykke til med innspurten!! 

Anonymkode: 8e218...e0e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kalini skrev:

hadde det med begge barna.. morkaka hadde ikke flyttet seg til uke 35 med første og uke 34 med andre.. det ble da keisersnitt begge gangene av andre årsaker, så vanskelig å si om den hadde villet flyttet seg mer mot termin.. Lykke til❤️

Tusen takk 💕😊

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg hadde morkaken flyttet seg i uke 36/37, så jeg fødte vaginalt. (I uke34 lå den i veien) Håper du opplever det samme 😊😊 

lykke til med innspurten!! 

Anonymkode: 8e218...e0e

Åh, så godt å høre. Da er det forhåpentligvis håp 💕😁

Ts 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 💕😊

Åh, så godt å høre. Da er det forhåpentligvis håp 💕😁

Ts 

Husk at du fortsatt er en like god mor selv om du tar keisersnitt også! Jeg vet jo ingenting om hvorfor du frykter keisersnitt men vet at noen mødre får den følelsen av at de ikke fødte på «ordentlig» eller ikke jobbet hardt nok. Så hvis det blir til keisersnitt så håper jeg du vet at keisersnitt er like mye fødsel som vaginalt! Masse lykke til med fødsel og nytt liv. Kos og dull masse med babyen❤️❤️💖

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Ny medlem skrev:

Husk at du fortsatt er en like god mor selv om du tar keisersnitt også! Jeg vet jo ingenting om hvorfor du frykter keisersnitt men vet at noen mødre får den følelsen av at de ikke fødte på «ordentlig» eller ikke jobbet hardt nok. Så hvis det blir til keisersnitt så håper jeg du vet at keisersnitt er like mye fødsel som vaginalt! Masse lykke til med fødsel og nytt liv. Kos og dull masse med babyen❤️❤️💖

Tusen takk for gode ord 💕😊 

Jeg har rett og slett skrekken for alt som har med blod og operasjoner å gjøre 😅  Jeg har født vaginalt tidligere og hadde en god erfaring med det, så selvfølgelig er det jo også litt sårt å ikke få født vaginalt igjen. Jeg er jo også litt redd for tiden etterpå med tanke på sting og holde seg i ro. Søsteren min har hatt keisersnitt på alle 3 barna og de har alle sammen astma og masse allergier, så er jo litt redd for det også samt hvordan det vil gå med amming osv 🙈 Men så klart er det viktigst at vi kommer oss helskinnet igjennom fødselen, ks eller vaginalt 😁

Ts 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...