Gå til innhold

Babyshower der flere venninner ble glemt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter med en litt utakknemlig og kjip følelse etter å ha sett gjestelisten fra min babyshower. 4 av mine nærmeste venninner ble ikke invitert...😭 og 3 andre på den listen burde ikke vært der. Synes det er litt rart at verken mamma eller samboer ble spurt om å kvalitetssikre listen. Er ikke det noe av det viktigste - å invitere de som betyr noe? Det har ikke så mye å si hvem som kommer, kan jo godt være de ikke hadde kommet engang, men det er veldig spesielt å bli utelatt. 

Anonymkode: 5ffb5...350

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sett listen, kan du vel si ifra om noen ble glemt? 

Anonymkode: aec36...58c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har sett listen, kan du vel si ifra om noen ble glemt? 

Anonymkode: aec36...58c

Den så jeg jo i etterkant....

Synes det var rart da de som ikke kom ble nevnt, for savnet liksom disse som jeg faktisk er nær venninne av. Synes også det er rart at ingen tok seg bryet til å spørre feks samboer for ganske sikker på at han hadde kommet på dem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres spesielt ut. Hvem arrangerte? Det er vel mest naturlig at nærmeste venninne(r) arrangerer. Er det en mer perifer venninne som har arrangert, og som ikke kjenner deg godt nok til å vite hvem dine nærmeste er?

Anonymkode: a2bfc...5b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så du ikke listen i forkant? :klo: 

Hvorfor skal din samboer eller mor kvalitetssikre dine gjester? Ja, jeg er fullt klar over at det i flere vennekretser er vanlig å late som vennene arrangerer «overraskende» babyshower. Men jeg vet også at det er ren staffasje og fjas. Den gravide vet både dag, tidspunkt og gjesteliste. Hun har laget ønskeliste og tilpasset meny og lokale til sin vennegjeng. Og så later man som (uklart hvorfor).

Anonymkode: 06709...36e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet også at det er ren staffasje og fjas. Den gravide vet både dag, tidspunkt og gjesteliste. Hun har laget ønskeliste og tilpasset meny og lokale til sin vennegjeng. Og så later man som (uklart hvorfor).

Har jeg aldri vært borti. 

Anonymkode: 8f0d5...7eb

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres spesielt ut. Hvem arrangerte? Det er vel mest naturlig at nærmeste venninne(r) arrangerer. Er det en mer perifer venninne som har arrangert, og som ikke kjenner deg godt nok til å vite hvem dine nærmeste er?

Anonymkode: a2bfc...5b7

Det var faktisk to av de nærmeste som arrangerte, men jeg har på en måte flere venninner som er nære utenom to større «gjenger». Og virker som om alle i gjengene ble invitert mens flere av de utenom ble glemt. Skjønner jo at man lett kan glemme folk sånn sett, men ble lei meg på egne og dems vegne. Så tips til alle som arrangerer babyshower: prøv å få med alle de som betyr noe for personen.🤍 Kan være fint å be samboer og mor til vedkommende se gjennom invitasjonslisten feks, for ingen av de ble spurt her.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også ble litt skuffet over den ene babyshoweren min. Fordi min søster og svigerinne sa de ikke kunne en spesifikk dato, men den dagen _måtte_ det visst være. Var veldig kort varsel også, 3 dager eller noe.. Var flere av mine venninner som ikke hadde mulighet når det ble så kort varsel. 

Syns selv at dersom man skal arrangere babyshower for andre, pass på at den gravide selv ønsker babyshower, og at gjestene er ønsket. Og gjerne godt planlagt. Sånn at de som ønsker å være tilstede for den gravide faktisk har mulighet til å komme. 

Mine søstre og svigerinne holdt egen babyshower for meg i ettertid, og det var jo veldig koselig 😁

Anonymkode: 6f1cf...dfc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal din samboer eller mor kvalitetssikre dine gjester? Ja, jeg er fullt klar over at det i flere vennekretser er vanlig å late som vennene arrangerer «overraskende» babyshower. Men jeg vet også at det er ren staffasje og fjas. Den gravide vet både dag, tidspunkt og gjesteliste. Hun har laget ønskeliste og tilpasset meny og lokale til sin vennegjeng. Og så later man som (uklart hvorfor).

Har vært i 8 babyshower selv og det har vært en overraskelse for den som fikk det hver gang. Absolutt ikke vært borti at den gravide ved dag, tid og i hvertfall ikke gjesteliste. Det var nytt for meg, og det var hvertfall ikke noe jeg visste om på forhånd.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 I mitt tilfelle kom det veldig overraskende og det var en del av det som gjorde det så stas. Kunne ikke tenke meg å få Babyshower på "bestilling" sitte å forvente at vennene mine betaler og varter meg opp i tilegg til å få flotte gaver, det hadde faktisk vært kleint.. Du høres ut som ei bitter dame som aldri fikk Babyshower😅

Anonymkode: 70431...2af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg også ble litt skuffet over den ene babyshoweren min. Fordi min søster og svigerinne sa de ikke kunne en spesifikk dato, men den dagen _måtte_ det visst være. Var veldig kort varsel også, 3 dager eller noe.. Var flere av mine venninner som ikke hadde mulighet når det ble så kort varsel. 

Syns selv at dersom man skal arrangere babyshower for andre, pass på at den gravide selv ønsker babyshower, og at gjestene er ønsket. Og gjerne godt planlagt. Sånn at de som ønsker å være tilstede for den gravide faktisk har mulighet til å komme. 

Mine søstre og svigerinne holdt egen babyshower for meg i ettertid, og det var jo veldig koselig 😁

Hmm ja det blir vel litt som med meg ja, at folk som virkelig betyr noe ikke fikk muligheten til å komme. Jeg tenker liksom at det er det viktigste. For min del hadde det vært Ok om ikke de kunne komme, men bare de hadde blitt invitert på lik linje med de andre. Og så var det liksom noen av de inviterte jeg så vidt kjenner.. det blir jo helt feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig spesielt ut å glemme de. Ble selv nylig overrasket med babyshower og da var alle der, så i ettertid at de sørget for at alle var invitert. Har en venninne som ikke er på Facebook (hvor det var arrangement), som ble glemt litt av da hun er utenom «gjengene». Men de kom på henne i siste liten så det er jeg glad for.

Anonymkode: 7f02a...2fe

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig spesielt ut å glemme de. Ble selv nylig overrasket med babyshower og da var alle der, så i ettertid at de sørget for at alle var invitert. Har en venninne som ikke er på Facebook (hvor det var arrangement), som ble glemt litt av da hun er utenom «gjengene». Men de kom på henne i siste liten så det er jeg glad for.

Ahh sånn skal det jo være!! Hun ene som ble glemt hos meg la jeg til og med med vilje ut snap og instastory av nylig med hashtag og alt fra da vi var ute og spiste sammen - typ med vilje for at folk skulle se og komme på henne tilfelle 🤪🤣 Hadde jo en mistanke om at jeg kom til å få shower siden alle andre her får. De 3 resterende synes jeg egentlig er rart at ingen kom på. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ja det blir vel litt som med meg ja, at folk som virkelig betyr noe ikke fikk muligheten til å komme. Jeg tenker liksom at det er det viktigste. For min del hadde det vært Ok om ikke de kunne komme, men bare de hadde blitt invitert på lik linje med de andre. Og så var det liksom noen av de inviterte jeg så vidt kjenner.. det blir jo helt feil.

Jo, men når alle har mann og barn, noen i familien min bor 4 timer unna osv så syns jeg 3 dagers varsel var litt for lite. Og at de ikke kunne endre dato (var 3 mnd igjen før termin..) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men når alle har mann og barn, noen i familien min bor 4 timer unna osv så syns jeg 3 dagers varsel var litt for lite. Og at de ikke kunne endre dato (var 3 mnd igjen før termin..) 

Ja helt enig der! Disse her var jo kanskje de viktigste for deg og, og de selv ville jo komme - da burde en annen dato ha blitt valgt så fikk heller noen av de andre melde pass. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var faktisk to av de nærmeste som arrangerte, men jeg har på en måte flere venninner som er nære utenom to større «gjenger». Og virker som om alle i gjengene ble invitert mens flere av de utenom ble glemt. Skjønner jo at man lett kan glemme folk sånn sett, men ble lei meg på egne og dems vegne. Så tips til alle som arrangerer babyshower: prøv å få med alle de som betyr noe for personen.🤍 Kan være fint å be samboer og mor til vedkommende se gjennom invitasjonslisten feks, for ingen av de ble spurt her.

Samboer skjønner jeg man skal spørre, men mor? Ville aldri falt meg inn. Håper ingen spør min mor om sånt.

Anonymkode: ee189...97e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Aldri hørt om at den gravide vet noe om babyshower.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboer skjønner jeg man skal spørre, men mor? Ville aldri falt meg inn. Håper ingen spør min mor om sånt.

Jaha, du skjønner vel at mange har godt forhold til sin mor. Min mor er min aller nærmeste, og selvfølgelig var både hun, mine bestemødre og tanter invitert i min babyshower. Og svigermor så klart i tillegg til mine venninner 💚

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et veldig nært og vennskapelig forhold til mamma. Vi sees typ en gang i uken og snakker sammen daglig på tlf/meldinger. Så om det er noen som har oversikt over mine venninner så er det hun.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jaha, du skjønner vel at mange har godt forhold til sin mor. Min mor er min aller nærmeste, og selvfølgelig var både hun, mine bestemødre og tanter invitert i min babyshower. Og svigermor så klart i tillegg til mine venninner 💚

Jeg har et nært forhold til mor, men tror ikke jeg kjenner mamma til noen av mine venninner på en måte slik at de ville husker på meg i en slik setting. 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har et veldig nært og vennskapelig forhold til mamma. Vi sees typ en gang i uken og snakker sammen daglig på tlf/meldinger. Så om det er noen som har oversikt over mine venninner så er det hun.

Jeg snakker også daglig med moren min, men oversikt over venninner ville jeg aldri tenkt på at en mor ville visst.

Så sorry ts, jeg ville aldri spurt din mor, men jeg ville spurt din partner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...