Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Mannen min og jeg er i gang med å gjøre et eggdonasjonsforsøk i Danmark med innsetting om 16 dager. Lurer derfor på om noen kunne tenke seg å dele sin historie. Måtte dere gjøre flere forsøk, osv? 

- Kvinne, 32 år

Anonymkode: bd0d6...f4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvd i åtte år å bli gravid, uten hell. Prøvde til slutt embryoadopsjon i Riga. Ble da gravid på tre av tre forsøk. Satt inn to embryoer de to første gangene og ett det siste. Mistet det første, men fikk ett barn av det andre forsøket. Og er høygravid nå. Utrolig fornøyd med to tette etter så mange års prøving 💙💜

Anonymkode: c4432...2ff

• Liker 2
Gjest Mumlehumle
Skrevet

Jeg har erfaring fra Riga og Finland. 4 forsøk, en endte i graviditet men mistet i uke 6. Skal på min 5. innsett neste uke. Så har mye erfaring. Så bare spørr. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde prøvd i åtte år å bli gravid, uten hell. Prøvde til slutt embryoadopsjon i Riga. Ble da gravid på tre av tre forsøk. Satt inn to embryoer de to første gangene og ett det siste. Mistet det første, men fikk ett barn av det andre forsøket. Og er høygravid nå. Utrolig fornøyd med to tette etter så mange års prøving 💙💜

Så flott å høre 💜🧡 Jeg blir veldig glad på dine vegner. Hvordan har du opplevd svangerskapene? Har du gått på mye medisiner før innsetting og under svangerskapet? Og kan jeg spørre hvor mye penger dere har brukt? (Ikke at det er viktig). Jeg er så spent på om det blir å gå på første forsøk. Vi har spart i flere år 🤞🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Mumlehumle skrev:

Jeg har erfaring fra Riga og Finland. 4 forsøk, en endte i graviditet men mistet i uke 6. Skal på min 5. innsett neste uke. Så har mye erfaring. Så bare spørr. 

Så tøff og tålmodig du er 💜 Håper virkelig på vellyllet forsøk 🤞🏻 Hvordan har du opplevd innsetting? Det er utrolig mye å sette seg inn i. Hvordan tror du at de mislykkede forsøkene har påvirket psyken din? Anser meg selv som svært realistisk og vet hva det innebærer av risiko å skal bære frem et barn, men samtidig tror jeg at det er umulig å vite hvordan jeg muligens blir å takle det.

Skrevet

Så spennende, vil bare ønske deg masse lykke til, TS! Vi skal forhåpentligvis ha eggdonasjon i Russland i september, skulle dratt i vår men alt er selvsagt på vent nå pga korona. Er spent på å høre erfaringer fra Danmark. Var det lang ventetid? Krysser fingrene for innsettet 💗🤞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Waldfee skrev:

Så spennende, vil bare ønske deg masse lykke til, TS! Vi skal forhåpentligvis ha eggdonasjon i Russland i september, skulle dratt i vår men alt er selvsagt på vent nå pga korona. Er spent på å høre erfaringer fra Danmark. Var det lang ventetid? Krysser fingrene for innsettet 💗🤞

Takk 😍 Så spennende. Hører gjerne erfaringer fra Russland også! Ja, samme her; vi måtte utsette til juli pga. korona. Vi har vært i kontakt med klinikken i 1,5 år, men vi var tidlig ute med å si at vi ønsket å gjøre et forsøk våren 2020, ikke før. De sa at det var 4-6 mnd. ventetid da. Ble litt dyrere med forsøket enn planlagt siden krona er svak, men nå orker vi ikke vente lengre 🤞🏻🧡 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk 😍 Så spennende. Hører gjerne erfaringer fra Russland også! Ja, samme her; vi måtte utsette til juli pga. korona. Vi har vært i kontakt med klinikken i 1,5 år, men vi var tidlig ute med å si at vi ønsket å gjøre et forsøk våren 2020, ikke før. De sa at det var 4-6 mnd. ventetid da. Ble litt dyrere med forsøket enn planlagt siden krona er svak, men nå orker vi ikke vente lengre 🤞🏻🧡 

Takk for info! Det var jo ikke så lang ventetid likevel! Så bra. I Russland er det ikke ventetid, var litt derfor vi valgte det, men nå ble det venting uansett pga korona 😆. Og det er få blåøyde donorer (jeg er lys med blå øyne), vi endte med å velge en med grønngrå øyne (mannen min har grønne øyne da), sikkert langt høyere antall donorer med blå øyne i Danmark. Vi var så vidt i Russland før korona for hysteroskopi, det var helt topp. Alt var på stell der. Men likevel, vi ville jo heller reist til Danmark sånn egentlig, ville føltes tryggere, men fikk inntrykk av lang ventetid der - men da stemmer det kanskje ikke. Du må oppdatere fremover hvordan dette går, vil så gjerne høre mer💗.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott å høre 💜🧡 Jeg blir veldig glad på dine vegner. Hvordan har du opplevd svangerskapene? Har du gått på mye medisiner før innsetting og under svangerskapet? Og kan jeg spørre hvor mye penger dere har brukt? (Ikke at det er viktig). Jeg er så spent på om det blir å gå på første forsøk. Vi har spart i flere år 🤞🏻

Gikk på Lutinus i litt over tre måneder og progynova en kortere periode. 

Svangerskapspeene har vært fine, men jeg har vært sykemeldt hele tiden pga høyrisikosvangerskap. Men første svangerskap var jeg veldig redd for å miste så klarte ikke å tro på det før ungen vår ute. Litt mer avslappet denne gangen heldigvis.

Har brukt mange 100.000, har ikke helt oversikt. Men selve embryoadopsjon av ikke så dyr, med tanke på at jeg fikk syv flotte embryoer ut av ett forsøk. Det ble tre innsett og to unger ut av dette. Er utrolig takknemlig og så glad for at legene i Riga er så flinke. Tror aldri jeg hadde fått barn uten dem. 

• Liker 1
Skrevet

Har hatt ett eggdonasjon forsøk i Danmark,  Århus. 

Jordmor bemerket at jeg hadde bare flydd igjennom svangerskapet. Nå er tvillingene straks 11 år😊

Masse lykke til ❤

• Liker 2
Gjest Mumlehumle
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så tøff og tålmodig du er 💜 Håper virkelig på vellyllet forsøk 🤞🏻 Hvordan har du opplevd innsetting? Det er utrolig mye å sette seg inn i. Hvordan tror du at de mislykkede forsøkene har påvirket psyken din? Anser meg selv som svært realistisk og vet hva det innebærer av risiko å skal bære frem et barn, men samtidig tror jeg at det er umulig å vite hvordan jeg muligens blir å takle det.

Innsetting er smertefri. Eneste som er frustrerende for min del er når man går på progesteron så føler man seg gravid. Så ble skuffet første gangen for da troddd jeg at det gikk bra. De andre forsøkene gikk skuffelsen fort over unntatt spontan aborten men det er takke fantastisk mann og gode venner som har støttet oss. Legene er ganske optimistisk til at det skal gå denne gangen siden jeg ble gravid sist. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, zemer skrev:

Har hatt ett eggdonasjon forsøk i Danmark,  Århus. 

Jordmor bemerket at jeg hadde bare flydd igjennom svangerskapet. Nå er tvillingene straks 11 år😊

Masse lykke til ❤

❤❤❤ 

-TS

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Mumlehumle skrev:

Innsetting er smertefri. Eneste som er frustrerende for min del er når man går på progesteron så føler man seg gravid. Så ble skuffet første gangen for da troddd jeg at det gikk bra. De andre forsøkene gikk skuffelsen fort over unntatt spontan aborten men det er takke fantastisk mann og gode venner som har støttet oss. Legene er ganske optimistisk til at det skal gå denne gangen siden jeg ble gravid sist. 

Godt å vite! 

Åå, okei. Takk for at du deler ❤ Jeg håper virkelig at det går veien for dere 🤞🏻🧡  Vil gjerne høre oppdatering hvis du har lyst (og husker på det). Heier på dere 💜

-TS

• Liker 1
Gjest Mumlehumle
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å vite! 

Åå, okei. Takk for at du deler ❤ Jeg håper virkelig at det går veien for dere 🤞🏻🧡  Vil gjerne høre oppdatering hvis du har lyst (og husker på det). Heier på dere 💜

-TS

Tusen takk. Håper det vil klaffe for dere også. 💜

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 6/22/2020 at 12:56 AM, AnonymBruker said:

Hei. 

Mannen min og jeg er i gang med å gjøre et eggdonasjonsforsøk i Danmark med innsetting om 16 dager. Lurer derfor på om noen kunne tenke seg å dele sin historie. Måtte dere gjøre flere forsøk, osv? 

- Kvinne, 32 år

Så spennende! Vi skal også til Danmark med innsett om en ukes tid. Dette blir andre forsøk for oss (første var mislykket), så er fortsatt ganske nye i gamet. Fint å kunne dele erfaringer. 

- Kvinne, 29 år 

Anonymkode: f0ee5...e3e

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2020 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Så spennende! Vi skal også til Danmark med innsett om en ukes tid. Dette blir andre forsøk for oss (første var mislykket), så er fortsatt ganske nye i gamet. Fint å kunne dele erfaringer. 

- Kvinne, 29 år 

Anonymkode: f0ee5...e3e

Åå, så spennende. Veldig fint å kunne dele erfaringer. Hold oss gjerne oppdatert hvis du syntes det passer ❤ Har dere fryst ned blastocyster? Hvor mange ble vellykket? Er det frosne egg dere forsøker med nå? 

-TS

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Da er jeg ruger på en  blastocyst. Har fått testdato 14. Juni 😀

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mumlehumle skrev:

Da er jeg ruger på en  blastocyst. Har fått testdato 14. Juni 😀

Ååå 😍 Så spennende! Håper virkelig på positiv test 🥰🥰 

-TS

Gjest Mumlehumle
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå 😍 Så spennende! Håper virkelig på positiv test 🥰🥰 

-TS

Tusen takk 🥰 merker jeg er mer avslappet denne gangeb forhold til de andre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...