Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig med sivilingeniørutdanning men har ikke lykkes med å få jobb enda. Har søkt på årsstudium i økonomi og administrasjon, er det noe nytte i å bygge på med det?

Anonymkode: 52abe...9e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du svare på noen spørsmål?

-Hvilken siv.ing gikk du?

-På hvilken skole gikk du?

-Hvilken skole har du tenkt å ta et årsstudium i øk.adm?

Anonymkode: 13a28...1c7

Skrevet

Hvordan klarer man å ikke få jobb som siv.ing? Fryktelig dårlige karakterer?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du svare på noen spørsmål?

-Hvilken siv.ing gikk du?

-På hvilken skole gikk du?

-Hvilken skole har du tenkt å ta et årsstudium i øk.adm?

Anonymkode: 13a28...1c7

Gikk marin ved NTNU, årsstudium er også ved NTNU. Har lite øk.- og ledelsesfag i fagkretsen fra før.

4 timer siden, prt90 skrev:

Hvordan klarer man å ikke få jobb som siv.ing? Fryktelig dårlige karakterer?

Trodde ikke jeg var ikke helt alene om det i disse tider, men er vel ubrukelig sammenlignet med alle andre som har tatt siv.ing da. Har ikke bare toppkarakterer, men helt ok, cirka C i snitt. Har for lite relevant arbeidserfaring, brukt litt lenger tid på å fullføre graden, uspisset fagkombinasjon, dårlig/lite nettverk, dårlig på å skrive åpne søknader🤷‍♀️ Bare å velge og vrake i grunner her.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat drømmesituasjonen å være ferdig utdannet ingeniør nå nei. Lite investeringer i olje etc. Sikkert ikke dumt med litt økonomi, men ville også vurdert programmering. Enten på høyskole eller eget nettkurs. 

Anonymkode: 2d28a...ba8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk marin ved NTNU, årsstudium er også ved NTNU. Har lite øk.- og ledelsesfag i fagkretsen fra før.

Trodde ikke jeg var ikke helt alene om det i disse tider, men er vel ubrukelig sammenlignet med alle andre som har tatt siv.ing da. Har ikke bare toppkarakterer, men helt ok, cirka C i snitt. Har for lite relevant arbeidserfaring, brukt litt lenger tid på å fullføre graden, uspisset fagkombinasjon, dårlig/lite nettverk, dårlig på å skrive åpne søknader🤷‍♀️ Bare å velge og vrake i grunner her.

Blir nok bedre etter korona. Har du hatt internships og utveksling? Hvor lang tid ekstra brukte du?

Anonymkode: efdf7...baf

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Et årsstudium i økonomi og admin er nok ikke det dummeste du kan gjøre. Du kan også søke om å komme inn på Indøk eller risiko (det er i hvert fall poppis utdannelse for arbeidsmarkedet der jeg bor)

Ellers vil jeg råde deg til å jobbe med arbeidssøkingen

·       Oppsøk karriereveiledningskontoret på skolen din. De kan hjelpe deg med å sette opp en LinkedIn profil og lese igjennom cven din.

·       LinkedIn (jeg fikk jobb gjennom LinkedIn)

o   Sett opp varsel på firmaer du er interessert i

o   Last opp cven din

o   Oppdater profilen din

·       Finn.no

o   Sett opp varsel på stillinger

·       Ring alle vikar og bemanningsbyråer og sett opp profil hos de

·       Ring alle selskaper du er interessert i og spør om å få komme inn på en kaffe og presentere deg selv

·       Delta på netverkings treff (online og fysiske) og møt folk

Masse lykke til!  

Anonymkode: a55bc...56e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...