Gå til innhold

Mor skyld i at tenåringen flytter til far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser ofte her om tenåringer som flytter til far. Mor forklarer gjerne dette med at det er typisk fedre å gi barna friere tøyler (les. er dårligere oppdragere). 

Hva om mor selv har skapt denne rollen far har fått gjennom årene forut? Når man hakker, herjer og undergraver fars rolle tidligere i livet til barna så tvinger du strengt talt far å ta en slik rolle. Hva hadde du forventet egentlig? Får han ikke delta i oppdragelse, skolegang og omgangskrets på lik linje som alle andre foreldre (herunder mor), så er han nødt til å finne en annen rolle å ta. 

Anonymkode: 27919...baa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men da tar du utgangspunkt i at far er svak, pinglete og ikke klarer å stå opp for seg selv? Han innfinner seg i den rollen mor finner passende for ham.

Hmm..... nuvel 

Anonymkode: 9017b...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte? Jeg lurer på hvilke tråder du har lest. Jeg leser det meste under barn og familie og kan knapt huske en slik tråd. Det var en tråd om en 15-åring som truet med å flytte til far fordi mor ikke ville lage pizza til han en kveld. Far var en slik type som nok ikke kom til å lage noe som helst til gutten, så det var nok mest trass.

Har du noe statistikk som underbygger påstanden om at tenåringer ofte flytter til far?

Anonymkode: 707af...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ofte? Jeg lurer på hvilke tråder du har lest. Jeg leser det meste under barn og familie og kan knapt huske en slik tråd. Det var en tråd om en 15-åring som truet med å flytte til far fordi mor ikke ville lage pizza til han en kveld. Far var en slik type som nok ikke kom til å lage noe som helst til gutten, så det var nok mest trass.

Har du noe statistikk som underbygger påstanden om at tenåringer ofte flytter til far?

Anonymkode: 707af...5f3

Tja, ja, føler jeg ofte nok har lest om dette her til at jeg tenker at det ikke virker å være uvanlig. Enten permanent flytting, truing eller over kortere perioder. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da tar du utgangspunkt i at far er svak, pinglete og ikke klarer å stå opp for seg selv? Han innfinner seg i den rollen mor finner passende for ham.

Hmm..... nuvel 

Anonymkode: 9017b...41d

Nja. Er vel grenser for hva man som far får gjort om mor opp igjennom årene trenerer samvær titt og ofte, snakker skit, ekskluderer og bestemmer samværsprosenten. 

Skrevet

Hvis samarbeidet mellom foreldrene er godt er det ikke noe problem om barnet flytter?

Men om det ikke er samarbeid, kan det skyldes personlige kvaliteter. De kvalitetene som fikk han til å flytte får etterhvert barnet til å flytte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...