ReyJu Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Hei! Vi har en liten gråspurvfamilie som har laget reir under taksteinene vår. Fuglene har begynt å bevege seg ut av reiret, men det ser ut som at en av de ha vandret lengre innover i taket og har nå komt helt opp til toppen. Vi har hørt den der nå siden i går kveld mens de andre fuglene er ute og lærer seg å fly. Er det noe vi kan gjøre for å redde denne?
stan Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Hvordan er mulighetene for å løfte litt på taksteinene? Det vil være hyggelig om dere kan redde den ut.
ReyJu Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2020 15 minutter siden, stan skrev: Hvordan er mulighetene for å løfte litt på taksteinene? Det vil være hyggelig om dere kan redde den ut. Jeg lurte selv på om dette var mulig, men har aldri vært borti takstein før, så jeg vet ikke hvordan disse er festet eller hvordan jeg skal feste de igjen etter jeg har tatt de av. Har prøvd å google litt, men er veldig grønn på alt sånt 😳
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, ReyJu skrev: Jeg lurte selv på om dette var mulig, men har aldri vært borti takstein før, så jeg vet ikke hvordan disse er festet eller hvordan jeg skal feste de igjen etter jeg har tatt de av. Har prøvd å google litt, men er veldig grønn på alt sånt 😳 Ring noen som har greie på takstein i morgen? De er rødlistet, så man har ingen spurv å miste. Prøv å legg mat ved inngangen? Hvis den ikke sitter bom fast da. Anonymkode: a51db...523 1
Rumle Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Kommer foreldrene opp til den og mater den når den roper? Prøv å kontakte Fuglehjelpen for råd kanskje? https://www.fuglehjelpen.no/ 1
Rumle Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Du kan også prøve å høre med brannvesenet, de rykker jo titt og ofte ut for å hjelpe dyr i nød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå