AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Vi bor midt i et byggefelt bestående av barnefamilier, nært både lekeplassen og "skogen" hvor barna leker. Vi har 3 barn i alderen 5-9år som alle har lekekamerater i nabolaget, og flere av oss voksne har blitt venner og gode naboer. Trygt og sosialt nabolag som vi stortrives i. Når vi bygget huset så hadde vi et ønske om å ha en ekstra inngangsdør inn til toalett og vaskerom, for å slippe mye avkledning og søl i huset når barna skal en kjapp tur på toalettet når de leker ute. Og det er nettopp dette toalettet som har blitt kilden til irritasjon for min del, da det nå så og si har blitt et offentlig toalett. Så og si alle barna i nabolaget (og noen voksne) benytter seg av dette, og det har begynt å gå meg på nervene da det alltid er mye søl, vann på gulvet og bløtt dopapir og sand strødd utover -rett og slett ekkelt om jeg ikke vasker daglig. Det har hendt flere ganger, senest i dag, at vi hører døra bli slengt igjen på vaskerommet (for ja, flere slenger med dørene så det jomer etter) mens vi alle sitter og spiser middag. Jeg har opplevd at unger har dinget på dørklokka til hovedinngangen de dagene døra til vaskerommet har vært låst, også et par ganger med følge av en voksen. Og jeg er så lei!! Jeg hadde ikke følt meg så kjip hadde jeg nektet folk å benytte toalettet som er i 2.etasje, men føler meg ekstra kjip når de ikke må inn hovedinngangen vår for å komme til. Jeg hintet frempå til noen av foreldrene om at jeg var lei skytteltrafikken, men føler jeg ble blankt avblåst med "jaja, men det er jo ikke som at de er inne i stua og forsyner seg med kjeksen!" og "Veel, prøv å ha hele nabolaget på trampolina slik vi har! dette går på rundgang." Jeg gruer meg i hel til sommerferien starter for fullt.. Er det noen som har noen tips? Er dette noe jeg egentlig bare bør innfinne meg i, for naboskapets fred? Kan nevne at jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, så det sitter langt inne for meg å ta en "alvorsprat" -til og med med barn (utenom mine egne), så om noen har noen tips til hva jeg kan si på en fin måte så takker jeg for det! Eller en reality-check om at dette er ting man bør tolerere, dersom jeg er urimelig. Ps. Jeg har prøvd meg på løgnen om at det er ødelagt, men da skulle rørleggermannen til hun ene komme bort å fikse. For ja, det er et slikt nabolag der alle hjelper alle, hvilket gjør det hele enda verre😔 (beklager langt innlegg om noe mange sikkert ser på som et ikke-problem.) Anonymkode: c33e3...501 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 21. juni 2020 Jeg hadde bare låst døren når det passet meg. Ferdig arbeid. Anonymkode: c86d3...44e 50
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Sette opp vaskeliste? Alle i nabolaget som synes det er OK at hele bygda bruker toalettet deres må være med og vaske på rundgang. Da tenker jeg det hadde blitt litt mindre renn ... Neida, det funker vel ikke. Har dessverre ingen gode råd, bare masse sympati. Jeg hadde blitt gal, tror jeg. Anonymkode: 9decc...bc4 19
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Da låser du jo bare døra! Anonymkode: eb353...6f2 8
Ville91 Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Dette synes jeg ikke er greit! Håper du får sagt fra og at folk tar det til etterretning. Snakk om å ta seg til rette.. 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Her er noen forskjellige forslag *Stenge det fordi du skal male der inne. Kjøp inn maling og la den stå i det rommet i lengre tid. Kjøp inn en farge du ønsker i tillfelle noen har lyst til å gjøre det for deg, men prøv å takk nei med at du liker å dulle med slikt selv. *Fjern det siden det er ett irritasjonsmoment. Lag det om til en bod for uteleker istedet. *Lås det og lås døren og sett på høy musikk slik at du ikke "hører" dørklokken. *Fortell at det er plagsomt at folk ringer på stadig vekk og forstyrrer deg i arbeid/trening/mailing/soving whatever som passer deg best. *Lås alltid døren til toalettet om dine barn er hjemme eller ikke skal bruke det, alltid. Når de ringer på si nei, det er opptatt, det vil ta kortere tid å gå hjem på do enn å vente og at dere andre spiser middag nå så det passer ikke for barna å leke. De kan ikke sammenligne det med å ha barn på trampolinen. Regner med barna ikke går på do der og at man må vaske trampolinen hver dag? Anonymkode: d6b4c...e18 18
Diamant20 Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Men kan du ikke lære barna at de må hjelpe til med å holde barnet pent? Barna er såpass store at med hjelp fra deg i begynnelsen bør klare å ordne badet ganske bra etter noen uker. De kan jo få hjelp av venner osv også, du må ikke gjøre alt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har opplevd at unger har dinget på dørklokka til hovedinngangen de dagene døra til vaskerommet har vært låst, også et par ganger med følge av en voksen. Anonymkode: c33e3...501 Hva i all verden sier den voksne da? Og hvordan har dette gått til, har et barn lekt i din hage, oppdaget at døra til badet deres var låst, og så løpt hjem? Og istedenfor å gå på toalettet der, tatt med seg den voksne tilbake for å klage? Eller reker de voksne rundt i hagen deres mens dere er inne også? Anonymkode: f64e9...30d 14
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 Jeg ville låst døren. Helt utrolig frekt å bare gå inn når dere er inne! Jeg ville også hengt på et skilt "Privat" på døren. Om noen ringer på for å låne doen, spør "har ikke dere do selv? Du må løpe hjem og bruke den". Eller bare si "hvis døren er låst så er vel doen vår opptatt da" så lukk døren mens du sier dere er opptatt med middag. Så får de stå der til de blir blå i trynet å vente, til de går sin vei. Jeg ser den er litt vanskelig, ettersom det er greit å låne doen når man er på besøk. Men om noen graver mer, så hadde jeg sagt at doen blir forferdelig møkkete av all trafikken, og du gidder ikke vaske flere ganger om dagen. Så doen skal gå tilbake til å være en familiedo, ikke fellesdo. Anonymkode: 65ee9...d58 24
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 Hadde jeg aldri gått med på. Æsj, bad er private. Jeg får neller når andre bruker badene våre, og synes det er en uting når folk i nabolaget ikke går inn til seg selv for å gå på do, selv om vårt bad er et par meter nærmere, for da må jeg til med nedvask, bytting av håndklær og desinfisering😳 I disse dager, kunne en forklaring om smittevern mtp korona vært noe? Anonymkode: 6a415...5f2 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 Jeg hadde utnyttet tiden vi er i og skrevet at pga corona og hygiene så er det ikke ønskelig at andre enn familien benytter toalettet og hengt det opp på døren + spandert på meg kodelås til døren. Anonymkode: 3ebb8...b6c 24
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 Men hvorfor i all verden har du tillatt dette i det hele tatt? Det er jo bare å gi beskjed om at det ikke er et offentlig toalett. Folk kan gå hjem på do. Anonymkode: 651c5...634 15
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 Kan du gjemme toalettpapiret et sted bare barna dine finner det? Eller griser de bare ned enda mer da 😄 Nei, lås er nok det eneste som fungerer her. Eller kanskje du kan begynne å sende barna dine til naboes toalett, gjerne stikke innom selv også. Og gjerne grise litt ekstra og bruke opp alt papiret. Anonymkode: f64e9...30d
Skalperud Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 Skyld på Korona.. hadde aldri orket å ha det sånn 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #16 Skrevet 21. juni 2020 Si at på grunn av smittevern så har dere bestemt å holde badet stengt for andre enn kun familie. eller si at du er i risikogruppa og må være forsiktig med tanke på smitte. Heng opp skilt og skriv «stengt pga smitte». Det skremmer nok bort naboene 😂😆 fatter ikke at folk ikke er mer forsiktige i disse dager. Jeg bruker ikke engang offentlig toalett. Ungen min bruker kun toalettet hjemme eller på skolen. Er han ute å leker så drar han hjem på do. Det har han fått beskjed om. Anonymkode: 539de...3f8 9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 Her kunne du virkelig brukt koronaepidemien som et påskudd til å holde døra stengt. Hadde du gjort det med en gang, hadde nabolaget vært avvent til nå. Hva med å bare låse døra og si ærlig at du ikke vil ha andre inn på doen? Anonymkode: fc490...064 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 Lås døren, enkelt og greit. Er ungene og leker i din hage så kan du ha den åpen, ellers holder du den låst. Så er det bare å informere voksne som stiller med poden på døren for å gå på do om at dere ikke har noe offentlig toalett, og de må gå hjem til seg selv. Evt henger du opp en lapp på døren der det står "Privat, trenger du toalett må du gå hjem til deg selv". Hvis noen syns det er rart får du si som det er at det er forferdelig grisete og krever mye renhold, og dere driver ikke en nabolagstjeneste. Anonymkode: b3a19...edb 9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #19 Skrevet 21. juni 2020 Snakk med folk, det er det aller enkleste. Ja, det er bittelitt ubehagelig akiurat der og da, men du slipper allverdens problemer etterpå. Vær helt tydelig og klar. Anonymkode: 7fa72...d18 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #20 Skrevet 22. juni 2020 Jeg trodde jeg hadde lest det meste her inne, helt til dette innlegget kom. Hva feiler det folk? Kunne ikke falt meg inn å gå på toalettet hos noen jeg ikke er på besøk hos. Det er vel ikke så stort boligfelt at det blir så mange meter ekstra å gå hjem til de aktuelle personene som bruker toalettet? Ha døra til vaskerommet og toalettet låst når det ikke er gjester på besøk og slå gjerne av ringeklokka de tidene du ikke ønsker å bli forstyrret. Hvis noen likevel spør, skyld gjerne på korona eller si at det ikke er et offentlig toalett, men kun er åpent for gjester som er på besøk der og da. Skyld på at det blir grisete og at du må vaske støtt fordi hele nabolaget renner ned doen. Er du ekstra gal, kliner du nugatti rundt omkring for å illustrere så får de se selv. 😂 Anonymkode: d4a13...cfc 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå