AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Har en far som nektet å betale farsbidrag siden skilsmissen mellom moren og faren min (da jeg var ca 1 år). Min mor har hatt 100% aleneforsørgerrett ovenfor meg da han ikke ønsket noe kontakt. Min mor prøvde å kreve at han skulle betale barnebidrag, men det var litt verre da han bodde i sverige, og han nektet så min mor ga opp til slutt. Nå prøver han å kjøpe meg ut av arven for noen småpenger slik at alt skal gå til hans kone og nye barn. Dette har gjort meg forbannet da det er snakk om store summer som aldri ble betalt inn. Nå er jeg 24 år og lurer på om jeg har noe krav på å få noe kompenasjasjon fra han eller etterbetaling av farsbidraget som aldri ble betalt i 17 år. Han er en velstående mann med god inntekt og endel i formue. Min mor mottok kun minstebeløpet fra nav, kan eventuelt nav kreve etterbetaling for dette? Eller har det gått for lang tid? Anonymkode: fe369...3ff
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Nei, du har ingen rett på etterbetaling. Er det noen som skulle hatt de pengene, er det jo uansett din mor. Anonymkode: 5e124...283 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Tror Nav kan kreve inn så det blir trekt direkte fra lønnen hans, dette skjer med min far, men det kan ta tid. Jeg får fremdeles en sum her og der i en alder av nesten 32. Anonymkode: 803a7...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror Nav kan kreve inn så det blir trekt direkte fra lønnen hans, dette skjer med min far, men det kan ta tid. Jeg får fremdeles en sum her og der i en alder av nesten 32. Anonymkode: 803a7...7d0 Så godt å høre det fortsatt er en mulighet! Må nesten ta konakt med NAV å høre om det er noe mulighet. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om det er penger som går til meg, min mor eller NAV. Jeg vil bare at han skal gjøre opp for seg. Anonymkode: fe369...3ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå