Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene nå har vi ved flere anledninger sett at babyen vår har lagt seg på magen for å sove, gjerne i søvne. Hun blir alltid lagt på ryggen eller siden når hun skal sove, noe vi har gjort fra start. Jeg syns det er litt skummelt at hun nå plutselig har begynt å snu seg på magen med tanke på krybbedød.. Er det flere som opplever det samme? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 8ee06...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Akkurat samme situasjon her, og jeg er over gjennomsnittet bekymret for ting. Men når det gjelder dette er jeg ikke så veldig nervøs. Det skal gå fint så lenge baby snur seg selv på magen. Da er hun eller han sterk nok til å endre posisjon på hodet slik at luft kommer til. I tillegg har jeg lest på LUB at dødsfall pga mageleie er mest vanlig når baby er yngre enn fire mnd. Jeg snur ikke baby når jeg ser hun ligger på magen. Men jeg sørger for god gjennomlufting av rommet slik at det alltid er frisk luft der inne.

Det skal sies at de to første nettene sov jeg minimalt fordi jeg observerte «hvordan» hun sov på magen, men skjønte etterhvert at hun klarte seg helt fint. Så helt uproblematisk har det selvfølgelig ikke vært (er det noe ved babyer som er uproblematisk?? Hehe), men er relativt rolig nå. 

Uansett: følger tråden for å lese hva andre tenker og gjør!

Skrevet

Her snudde jeg baby fram til han var ett år 😅 men vi samsov så jeg våkna av at han snudde seg også. Var nok mye i det hysteriske hjørnet men jeg klarte ikke å sove når han lå på magen 😅

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Jegvetik skrev:

Hei! Akkurat samme situasjon her, og jeg er over gjennomsnittet bekymret for ting. Men når det gjelder dette er jeg ikke så veldig nervøs. Det skal gå fint så lenge baby snur seg selv på magen. Da er hun eller han sterk nok til å endre posisjon på hodet slik at luft kommer til. I tillegg har jeg lest på LUB at dødsfall pga mageleie er mest vanlig når baby er yngre enn fire mnd. Jeg snur ikke baby når jeg ser hun ligger på magen. Men jeg sørger for god gjennomlufting av rommet slik at det alltid er frisk luft der inne.

Det skal sies at de to første nettene sov jeg minimalt fordi jeg observerte «hvordan» hun sov på magen, men skjønte etterhvert at hun klarte seg helt fint. Så helt uproblematisk har det selvfølgelig ikke vært (er det noe ved babyer som er uproblematisk?? Hehe), men er relativt rolig nå. 

Uansett: følger tråden for å lese hva andre tenker og gjør!

Lurer litt på detre. Mun baby har snudd seg selv over på magen, på dagtid, fra 2,5 måned. Men han snur seg ikke tilbake. Når han blir sliten, ligger han gjerne med ansiktet rett ned. Derfor føler jeg han er tryggere i babynest på natta, selv om det ikke er anvefalt, da klarer han ikke å rulle over på magen. Om han ruller hodet over mot kanten, vil han klare å snu det tilbake, men om han ruller hele kroppen på magen, blir han liggende slik. 

Han har snudd seg fra mage til rygg et par ganger, men det virker ikke som han har skjønt det helt enda. Er straks 4 mndr nå. 

Anonymkode: 52023...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...