Gå til innhold

Snus på jobb.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en diskusjon med samboer her nå. Trenger noen meninger.

Han jobber innenfor barnevernet, han har ingen problem med å ta seg en snus på jobb. Altså på hjemmebesøk og/eller når han jobber på institusjonen.

Jeg mener at dette er HELT feil. Jeg meber at man ikke bør vise sont foran barn. Han er uenig.

Jeg er gravid og hormonell, vil ikke at vårt barn i fremtiden skal se far snuse, og tenke at dette er noe helt normalt. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 2d5ed...90a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dette er HELT feil. Jeg meber at man ikke bør vise sont foran barn.

Enig

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke regler for dette på jobb? Mener dersom du jobber med ungdom (lærer, miljøterapeut o.l) så passer det seg ikke. 

Anonymkode: 5ecf7...494

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har de ikke regler for dette på jobb? Mener dersom du jobber med ungdom (lærer, miljøterapeut o.l) så passer det seg ikke. 

Anonymkode: 5ecf7...494

Tydeligvis har de ikke det, ellers så følger han ikke reglene. Han jobber med både ungdom men også mindre barn, jeg synes heller ikke at det passer seg. Blir så oppgitt😪

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar lappen ekstremt sent, og derfor var på trafikalt grunnkurs i alder av 23. Lærerne der snuste åpenlys, spøkte og snakket om snusing. Synes det er spesielt og dårlig innflytelse når man skal normalisere snusbruk foran spesielt ungdommer. Synes det er noe du må ta opp.

Anonymkode: 056e2...86e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det passer seg ikke. Synes man kan ta seg en snus om man har en jobb hvor man ikke er rundt kunder og annet: lager, kontor osv. Å ta seg en snus når man er med kunder, barn, ungdom osv, er en uting. 

Anonymkode: 9b346...6d9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar lappen ekstremt sent, og derfor var på trafikalt grunnkurs i alder av 23. Lærerne der snuste åpenlys, spøkte og snakket om snusing. Synes det er spesielt og dårlig innflytelse når man skal normalisere snusbruk foran spesielt ungdommer. Synes det er noe du må ta opp.

Du tar den for tidlig. Det er vanlig å ta lappen når man er 23 - ikke når man fyller 18.

Anonymkode: 42c5c...e6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tar den for tidlig. Det er vanlig å ta lappen når man er 23 - ikke når man fyller 18.

Mente vel at jeg var ganske ''voksen'' for å være i trafikalt grunnkurs sammenlignet med 15-16 åringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt fra til sjefene hans!

Anonymkode: 159b9...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Barn på institusjon har jo gjerne drevet med mye verre ting enn snus, og mange snuser eller røyker fra før. Jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 34be1...4ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel an på hvor du bor. De aller fleste steder utenfor de store byene har så dårlig kollektivtilbud at det å ta lappen er det beste med å bli 18 og følgelig også det noe av det første man gjør.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn på institusjon har jo gjerne drevet med mye verre ting enn snus, og mange snuser eller røyker fra før. Jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 34be1...4ab

Han jobber med andre barn også.

Jeg ser ikke problemet, han vi hadde på besøk her snuste. Reagerte ikke noe på det.

Anonymkode: b4ea2...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem og halvparten av de yngre sykepleierne snuser, også på jobb med pasienter osv. Jeg tenker at snus er hundre ganger bedre enn røyk, da man ikke stinker på samme måte med røyk som setter seg i klær og hår. 
Men dersom det plager deg, kan du ikke ta en rolig alvorsprat med din kjære hvor dere diskuterer om det er aktuelt for ham å slutte på sikt. Det er utrolig vanskelig å slutte med snus, har hørt mange sier det var verre enn å slutte med røyk. Du bør derfor ha litt tålmodighet med ham, prøv å roe ned hormonene så godt det lar seg gjøre 😊

Anonymkode: 73e88...f3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva han gjør på jobb er en sak mellom han og arbeidsgiver, så lenge han ikke driver med ulovligheter synes jeg ikke du skal legge deg opp i det. Når det gjelder at du ikke vil ha barn med en snuser så er jo det noe du burde ha tenkt på før du ble gravid. 

Anonymkode: 00563...92a

• Liker 3
Skrevet

Man kan ikke alltid se om noen har en snus inne. Jeg snuser på jobb (sykehjem) og ingen har noengang kommentert det, fordi man ikke kan se det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Har en diskusjon med samboer her nå. Trenger noen meninger.

Han jobber innenfor barnevernet, han har ingen problem med å ta seg en snus på jobb. Altså på hjemmebesøk og/eller når han jobber på institusjonen.

Jeg mener at dette er HELT feil. Jeg meber at man ikke bør vise sont foran barn. Han er uenig.

Jeg er gravid og hormonell, vil ikke at vårt barn i fremtiden skal se far snuse, og tenke at dette er noe helt normalt. 

Hva tenker dere?

Jeg tenker at barn helt fint kan takle å se at far snuser. Min mor røykte når jeg var barn, inne til og med (akkurat det angrer hun på den dag i dag, men 90-tallet var litt annerledes). Jeg tok aldri skade av å se dem røyke, besteforeldre, onkler og tanter røykte. Jeg har ikke begynt å røyke selv om det ble oppfattet som «vanlig» ting som voksne gjør.

7 minutter siden, Candiru skrev:

Man kan ikke alltid se om noen har en snus inne. Jeg snuser på jobb (sykehjem) og ingen har noengang kommentert det, fordi man ikke kan se det. 

Nå er ikke jeg ekspert på alle snus typer, kanskje det ikke gjelder alle typer. Men jeg lukter det på kollegaer når de snuser på jobb. Hun ene sa forskrekket og halvlo «nei nå må du gi deg!», når jeg sa jeg kan komme inn i rommet og lukte snus når den ligger i bosset, lukta henger også rundt folk og i ånden deres. 

Anonymkode: b31f6...df5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Candiru skrev:

Å joda. Alle damer som snuser har en litt sånn Carl I Hagen overleppe. Dvs overleppe som er smal

Anonymkode: 0a445...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt uakseptabelt å snuse når man har en jobb der man er i kontakt med andre mennesker, enten man jobber på institusjon, kontor eller i butikk. 

Jobber man med barn eller ungdom sender man ut helt feil signaler! 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Å joda. Alle damer som snuser har en litt sånn Carl I Hagen overleppe. Dvs overleppe som er smal

Ikke hvis man snuser på siden i stedet for foran. Da helst med tynn snus, som er hvit.

Anonymkode: 217df...ae6

• Liker 3
Skrevet

Snus burde vært forbudt i Norge som i de aller fleste andre land.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet😜

Altså, snus er virkelig en lovlig vare, helt akseptabelt å bruke. Fatter simpelthen ikke problemet her. Selvsagt er det greit å snuse på jobb uannsett hvilken jobb en har..snakk om å ha issues til de som mener noe annet.

Anonymkode: 877c3...d7b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...