Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på cerazette da jeg fikk mensen ca 2 måneder etter fødsel. Gikk på dem i 3-4 mnd men hadde veldig mye småblødninger. Det ble ikke bedre og de kom omtrent hele tiden. Da jeg sluttet på dem ammet jeg fortsatt 6-7 ganger i døgnet. Blødningene stoppet raskt etter jeg sluttet. Nå ammer jeg kanskje 2-3 ganger i døgnet og lurer på om det er verdt å prøve igjen? Noen som har prøvd det?

vi ønsker å begynne å prøve igjen om et års tid og derfor gidder jeg ikke prøve spiral eller p-stav heller. Har brukt kondom nå i mellomtiden, og klarer det jo et år nå men synes det er best med piller så vi slipper det..

Anonymkode: b3458...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har det variert med blødninger når jeg har gått på Cerazette. Den gangen jeg begynte (3 mnd) etter fødsel hadde jeg ingen blødninger (hadde fått mens før jeg begynte på de). Jeg delammet

Når jeg begynte på de uten at jeg hadde født, hadde jeg konstante småblødninger + uregelmessig mens i nesten 6 mnd før de ga seg. Jeg visste om at dette var en vanlig bivirkning så jeg var bestemt på å holde ut. Går fortsatt på de og kan oppleve lette blødninger i 1-2 dager en gang i blant, men går lang tid mellom hver gang.

Anonymkode: 476e2...72f

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg har det variert med blødninger når jeg har gått på Cerazette. Den gangen jeg begynte (3 mnd) etter fødsel hadde jeg ingen blødninger (hadde fått mens før jeg begynte på de). Jeg delammet

Når jeg begynte på de uten at jeg hadde født, hadde jeg konstante småblødninger + uregelmessig mens i nesten 6 mnd før de ga seg. Jeg visste om at dette var en vanlig bivirkning så jeg var bestemt på å holde ut. Går fortsatt på de og kan oppleve lette blødninger i 1-2 dager en gang i blant, men går lang tid mellom hver gang.

Anonymkode: 476e2...72f

Okei, takk for svar. Med meg så var det vel kanskje en uke til sammen i løpet av måneden hvor jeg ikke blødde, så følte det ble verre med tiden.. men gyn sa at amming ikke akkurat hjelper heller, men nå ammer jeg jo mye mindre. Vurderer gi de et forsøk til. Hadde vært greit å bare kunne gå på dem nå frem til neste sommer 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte 3 mnd etter fødsel. Fullammer. Hadde da levelige småblødninger i to måneder, og så ble det bare verre og verre. Sluttet 8 mnd etter fødsel. Da hadde jeg hatt mensen blødninger i 2 mnd. Sluttet å amme når baby var 5 mnd, så opplevde ingen bedring etter amming, heller forverring

Anonymkode: 74a91...7a1

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte 3 mnd etter fødsel. Fullammer. Hadde da levelige småblødninger i to måneder, og så ble det bare verre og verre. Sluttet 8 mnd etter fødsel. Da hadde jeg hatt mensen blødninger i 2 mnd. Sluttet å amme når baby var 5 mnd, så opplevde ingen bedring etter amming, heller forverring

Anonymkode: 74a91...7a1

Okei. Endte du opp med En annen type? Evt annen type prevensjon?

jeg også syns det ble verre og verre, og har aldri hatt blødninger utenom mens når jeg ikke går på noe.

Skrevet

Her gikk blødningene seg til etter noen mnd. Nå blør jeg omtrent aldri. Kanskje en liten blødning hver 6-8 uke. Hjalp på her når jeg startet å jobbe å ta pillene veldig tidlig på morgenen. Ammer jo heller ikke så mye lenger så kan ha noe å si😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blødninger på cerazette hele tiden, ikke født. 

Anonymkode: 40ee6...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...