Gå til innhold

Er dette nok mat til 7-åringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha en utendørs barnebursdag i hagen. Guttungen har invitert 8 guttevenner fra sin «kohort» på SFO. De skal spise hamburgere og pølser, jeg har beregnet 20 pølser i brød og 10 hamburgere. I tillegg serveres det brus (4 store flasker), sjokoladekake, popkorn og chips. Er dette nok mat? 

Er det greit å legge pølsene og burgerne ferdig i brød med ketchup og sennep? Altså legge dem i serveringsfat serveringsklare? Eller bør jeg spørre hver enkelt om hva de skal ha på? 

Beklager mange dumme spørsmål. Første barnebursdag jeg arrangerer, lillemann og mammaen hans er super spente ;) 

Anonymkode: c8ee4...9b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke invitert alle guttene i gruppen?

Anonymkode: ffaa8...31b

AnonymBruker
Skrevet

Du bør vente med ketchup og sennep. Særlig sennep er det mange som ikke liker.

Anonymkode: 4f892...f74

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Helt sikkert nok mat :) ville lagt frem pølser og burgere i brød, men latt de ha på tilbehør selv eller hjelpe de med dette.

Anonymkode: f0d7d...2a3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mer enn nok mat! Ville ikke ordnet pølsene klare, varierer veldig hva unger spiser av ketchup, sennep osv.

Anonymkode: 1b2be...1b7

• Liker 2
Skrevet

Å ville ha sennep eller å ikke ville ha sennep er gjerne veldig smittsomt. Det kan være lurt å la de velge

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Å legge pølsene og burger i brød til første servering kan være lurt, så får man servert effektivt. Vent med ketchup og sennep. 

men, jeg ville ikke ha gjort klar alt på forhånd, da blir det jo helt kaldt innen runde 2? 

2 pølser og en burger til hver høres ut som mer enn nok. 

Anonymkode: 6b1fa...947

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

2 pølser og en burger til hver høres ut som mer enn nok. 

Enig, er nok til meg på 35 også det.

Du kan også kjøpe saft, da går du ikke tom for drikke og har et alternativ utenom vann/brus :) med isbiter i blir det ofte populært.

Anonymkode: 0d3cf...931

• Liker 8
Skrevet

Alle liker ikke ketchup og sennep! For meg er maten fullstendig ødelagt om det er ketchup og/eller sennep på. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

Alle liker ikke ketchup og sennep! For meg er maten fullstendig ødelagt om det er ketchup og/eller sennep på. 

Du er rar, men jeg respekterer det! 

Ts, det bør være mer enn nok til småtroll. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen barn liker bare lomper. Ville hatt det i tillegg og servert pølser på fat og brød/lomper på eget fat. Du kan hjelpe dem ved bordet. Sennep og ketchup må IKKE tas på. 

Noen liker ikke pølser og spiser bare brød osv. 

Regner med du har sjekket for alle allergier, halal og veganere ;) 

Anonymkode: 89415...0f0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du har sjekket for alle allergier, halal og veganere

Ingen av gutta er veganere, er det vanlig at barn på 7 år er det?! 

Ellers ingen allergier eller spesialkost til noen av dem de spiser helt vanlige pølser, har sjekket ;) 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av gutta er veganere, er det vanlig at barn på 7 år er det?! 

Ellers ingen allergier eller spesialkost til noen av dem de spiser helt vanlige pølser, har sjekket ;) 

Om foreldrene er det, så er som regel ungen også det, ja.. 

Anonymkode: 2c571...c29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om foreldrene er det, så er som regel ungen også det, ja.. 

Anonymkode: 2c571...c29

barnevernet bør ringes på sånne foreldre.

Anonymkode: 5571a...9d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2020 den 3.50, AnonymBruker skrev:

Noen barn liker bare lomper. Ville hatt det i tillegg og servert pølser på fat og brød/lomper på eget fat. Du kan hjelpe dem ved bordet. Sennep og ketchup må IKKE tas på. 

Noen liker ikke pølser og spiser bare brød osv. 

Regner med du har sjekket for alle allergier, halal og veganere ;) 

Anonymkode: 89415...0f0

Litt OT, men jeg tror dette kommer an på hvor man bor. Jeg er ikke ts, men her er (litt langt nord i landet) er det ikke vanlig med lomper. Det selges nesten ikke lomper på butikkene og det er ingen tradisjon for å spise pølser med lomper. Og de fleste unger hat aldri fått servert noe annet enn pølser i brød, fordi pølser i lompe ikke er noe man spiser.

Anonymkode: 37652...a20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nok mat i massevis! Mange spiser bare en pølse, de har det så travelt med å leke :)

Anonymkode: ab28b...bae

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr kohort?

Anonymkode: 2d005...de7

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker som nok mat, men litt lite brus. Barn sluker jo gjerne masser av brus

Anonymkode: 0c237...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Og kanskje en is hver og?

Anonymkode: 0c237...b7f

Skrevet

Ville hatt lomper også, og sprøstekt løk og kanskje potet- eller rekesalat (valgfritt for barna). Ketchup og sennep has på til den enkelte, er jo ikke mye jobb. Is i tillegg til kake hvis det blir varme, og kanskje vannmelon. Solbærsaft hvis det blir tomt for brus. Isbiter i glasset. 

Til karbonadene, skåler med skåret tomat, litt salat, revet ost, løkringer og en dressing. 

Men du trenger ikke alt det jeg nevner. Noen barn spiser alt og andre er kresne, men ville ikke laget en meny basert på kun de kresne barna. Selv om jeg kanskje ville gjort det litt enklere enn det jeg selv foreslår. Dvs. ville ikke hatt alt. Men ofte begynner kresne barn å spise det de egentlig ikke likte, nettopp i barneselskap eller hos andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...