AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Jeg sluttet i en jobb jeg mistrives i, og har begynt i en konkurrerende bedrift. Noen ganger er også bedriften som jeg jobbet i omtalt i media, hvor det frister veldig å kommentere litt "inside info" om miljøet der. Videre så har jeg beholdt telefonnummeret som jeg hadde derfra, og blir derfor av og til oppringt av kunder som har lagret nummeret fra tiden jeg jobbet der. Det frister da å prøve å kapre disse kundene ved å si at "ja det var masse problemer med det, og dette er en feil de aldri har klart å finne ordentlig ut av. Det er rett og slett bare et produkt som ikke er tilfredsstillende. Dere har ikke vurdert å skifte leverandør da?" Jeg vet ikke hvor langt taushetsplikt og slikt strekker seg, og i sluttavtalen sto det en klausul om at jeg ikke har lov å komme med "ekspertuttalelser". Anonymkode: 8acaa...b3c
Khadira Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja det var masse problemer med det, og dette er en feil de aldri har klart å finne ordentlig ut av. Det er rett og slett bare et produkt som ikke er tilfredsstillende. Dere har ikke vurdert å skifte leverandør da? Du har ikke vurdert å spørre deg selv hvor "overbevisende" dette vil virke? Tror heller utsagn som dette vil ha motsatt effekt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, Nightcrawler skrev: Du har ikke vurdert å spørre deg selv hvor "overbevisende" dette vil virke? Tror heller utsagn som dette vil ha motsatt effekt. Dialogen ville jo ikke vært ordrett slik som det, det ville blitt formidlet på en mer troverdig måte. Spørsmålet er om det er lov eller ikke. Anonymkode: 8acaa...b3c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet i en jobb jeg mistrives i, og har begynt i en konkurrerende bedrift. Noen ganger er også bedriften som jeg jobbet i omtalt i media, hvor det frister veldig å kommentere litt "inside info" om miljøet der. Videre så har jeg beholdt telefonnummeret som jeg hadde derfra, og blir derfor av og til oppringt av kunder som har lagret nummeret fra tiden jeg jobbet der. Det frister da å prøve å kapre disse kundene ved å si at "ja det var masse problemer med det, og dette er en feil de aldri har klart å finne ordentlig ut av. Det er rett og slett bare et produkt som ikke er tilfredsstillende. Dere har ikke vurdert å skifte leverandør da?" Jeg vet ikke hvor langt taushetsplikt og slikt strekker seg, og i sluttavtalen sto det en klausul om at jeg ikke har lov å komme med "ekspertuttalelser". Anonymkode: 8acaa...b3c Du har faktisk taushetsplikt selv om du har sluttet. Og sverte gammel arbeidsgiver vil til syvende og sist slå tilbake på deg veldig negativ. Det alltid noen som kjenner noen. Din lojalitet vil nok bli kraftig svekket. Når du slutter der du er nå vil du gjøre det samme med den arbeidsgiveren. Din nåværende arbeidsgiver vil nok stille spørsmål hva du vil oppnå og så tvil om din lojalitet. Anonymkode: 427f6...365 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Dette er en veldig dårlig ide som du bør legge fra deg med en gang. Anonymkode: 27d19...dcb 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Det er veldig uprofesjonelt og du bør legge fra deg den tanken. Jeg vil også si det er uetisk.
solmåneogstjerner Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 (endret) Nei du skal ikke gjøre noen av delene du tenker. Når gamle kunder ringer så sier du bare at jeg har nå begynt hos B AS og at de kan ringe f eks Hans Olsen i A AS, fordi han tok over ansvaret ditt. Om de da ønsker å snakke med dere i stedet så er det selvsagt ok. Men du bør ikke prøve å kapre kunder på den måten du tenker. For det første er det uetisk, for det andre KAN det være brudd på din avtale, for det tredje så får det faktisk deg og det nye firmaet til å se dårlig ut. Med de (muligens langvarige) konsekvenser det kan medføre. Det gjelder også når du føler for å sladre internt. Endret 21. juni 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Uetisk og uprofesjonelt. Anonymkode: 95b47...3aa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Kjør på, hvis du ønsker å slite med å få ny jobb senere. Anonymkode: 55c21...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå