Gå til innhold

Misforstått nudisme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med årene har  jeg blitt mer og mer glad i å være naken. Jeg har snakket med kona om at jeg liker å være naken og at det er noe jeg kunne tenke med å prøve ut f.eks. på en fjelltur eller en strand. Hun synes jeg er litt merkelig som "må vifte med snurrebassen", men jeg prøver fortelle henne at for meg handler det overhode ikke om å vise meg frem - det handler kun om den gode følelsen det er å være naken. Og siden vi tilbringer mye tid sammen, så hadde det jo vært greit om det var noe vi kunne utforske sammen. Jeg har 100% respekt for at hun ikke ønsker det, men det blir jo litt rart at vi skal gå på hver vår strand... Jeg har også foreslått sex i det fri, og hun responderer litt på samme måte: "er det fordi du synes det er pirrende å bli tatt på fersken eller at noen ser på". Igjen, nei, det handler ikke om vise seg for andre mennesker, det handler om kun om en eget velbehag med å være i pakt med naturen. Og at vi to (og kun vi to) kan dele en flott opplevelse. 

Jeg respekterer at vi er ulike på dette punktet, og skal ikke presse henne til å bli med, men synes det er veldig trist at motivet mitt blir så kraftig misforstått. Hun får meg til å føle meg som en avviker og gris.

Anonymkode: 4b564...d33

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du være naken utenfor ditt eget hjem? Så folk skal se deg?

Anonymkode: 249eb...5f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det handler om å være fri i naturen. Les hva jeg skriver: det handler absolutt ikke om at noen skal se meg. 

• Liker 6
Skrevet

Det er jo mange som opplever det samme. Derfor er det jo naturist foreninger. 

Men dessverre er det mange som tror nakenhet er det samme som erotikk. At man er blotter om man vil være uten klær. 

Rart egentlig, hva er mer naturlig? 

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun synes jeg er litt merkelig som "må vifte med snurrebassen", men jeg prøver fortelle henne at for meg handler det overhode ikke om å vise meg frem - det handler kun om den gode følelsen det er å være naken.

For meg handler det om å vise meg fram, faren for å bli oppdaget tenner meg ekstremt. Heldigvis har jeg en kjæreste som har det på samme måten.

AnonymBruker
Skrevet

Med årene har  jeg blitt mer og mer glad i å være naken. Jeg har snakket med kona om at jeg liker å være naken og at det er noe jeg kunne tenke med å prøve ut f.eks. på en fjelltur eller en strand. Hun synes jeg er litt merkelig som "må vifte med snurrebassen", men jeg prøver fortelle henne at for meg handler det overhode ikke om å vise meg frem - det handler kun om den gode følelsen det er å være naken. Og siden vi tilbringer mye tid sammen, så hadde det jo vært greit om det var noe vi kunne utforske sammen. Jeg har 100% respekt for at hun ikke ønsker det, men det blir jo litt rart at vi skal gå på hver vår strand... Jeg har også foreslått sex i det fri, og hun responderer litt på samme måte: "er det fordi du synes det er pirrende å bli tatt på fersken eller at noen ser på". Igjen, nei, det handler ikke om vise seg for andre mennesker, det handler om kun om en eget velbehag med å være i pakt med naturen. Og at vi to (og kun vi to) kan dele en flott opplevelse. 

Jeg respekterer at vi er ulike på dette punktet, og skal ikke presse henne til å bli med, men synes det er veldig trist at motivet mitt blir så kraftig misforstått. Hun får meg til å føle meg som en avviker og gris.

Her er det flere ting som ikke stemmer.

Du skriver "misforstått nudisme".... Det du prøver å beskrive er naturisme - men det virker ikke helt troverdig. I tillegg får hun, i følge deg, deg til å føle deg som en avviker og gris. Det er ingenting som tyder på dette i det du skriver - så hva er det du ikke forteller oss? Og så blander du sex inn i det hele med å foreslå "sex i det fri".... 

I tillegg poster du dette på forum for seksualitet.... Hadde du oppriktig vært interessert i naturisme så hadde innlegget ditt sett helt annerledes ut. 

Tror du tenker mer på sex enn du vil ha oss andre til å tro - Og det har ingenting med naturisme å gjøre.

Anonymkode: 586af...b07

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det handler om å være fri i naturen. Les hva jeg skriver: det handler absolutt ikke om at noen skal se meg. 

Men du poster på forum for seksualitet? Nakenhet og naturisme har ingenting med seksualitet å gjøre. 

Anonymkode: 586af...b07

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Nakenhet og naturisme har ingenting med seksualitet å gjøre. 

Nei, hvem tror vel det? 🙄🙄🙄

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, dumt at noen misforstår dette. De som ikke skiller mellom nakenhet og sex burde holde seg til egne steder og ikke ødelegge for andre. Har dessverre dårlige erfaringer rundt dette, og vil derfor ikke oppholde meg på slike steder mer. Hilsen kvinne.

Anonymkode: 70a72...45b

Skrevet

Kommer aldri til å tro på de som mener nudisme ikke handler om seksualitet, eller i det minste om å «få vise seg frem», samt å selv «kikke litt».

Hadde du f.eks. ville dratt på fjelltur med kompisene dine nakne? Vel vitne om at andre menn var de eneste som hadde sett deg naken? Hva med en strand - der var forbeholdt nakne menn? Er det like fristende?

Jeg liker selv å være naken i det offentlige (strand, spa etc), men det er jo til stor grad fordi det er pirrende, eller i det minste spennende, å se nakne kvinnekropper, samt at disse kvinnene ser den passe store kuken min.

Gjest Alterego666
Skrevet
33 minutter siden, AllahBallah skrev:

Kommer aldri til å tro på de som mener nudisme ikke handler om seksualitet, eller i det minste om å «få vise seg frem», samt å selv «kikke litt».

Hadde du f.eks. ville dratt på fjelltur med kompisene dine nakne? Vel vitne om at andre menn var de eneste som hadde sett deg naken? Hva med en strand - der var forbeholdt nakne menn? Er det like fristende?

Jeg liker selv å være naken i det offentlige (strand, spa etc), men det er jo til stor grad fordi det er pirrende, eller i det minste spennende, å se nakne kvinnekropper, samt at disse kvinnene ser den passe store kuken min.

Enig!

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
På 24.6.2020 den 6.55, AllahBallah skrev:

Det er mange mennesker som nyter det å gå naken. Det handler vanligvis kun om det. I tillegg så legg merke til at ordet "nudist" ikke er brukt mer og byttet ut med "naturist" 

Og så skal det være sagt at menneske er en helhet. Vi skiller oss ikke opp i deler for sex, kjærlighet, kropp, sjel osv. Det betyr at naturister er mennesker som alle andre og blir både forelsket og kåte. Det betyr ikke at å være naturist egentlig handler om å vise seg fram til andre mennesker og bli pirret av det. 

Naturister er helt vanlige mennesker. Naturisme er: "Naturisme er en ikke-seksuell nakenkultur/livsstil hvor man praktiserer felles nakenhet for begge kjønn sammen. Nakenheten praktiseres først og fremst når dette er naturlig ut fra klimatiske og fysiske forhold og styres i mindre grad av kulturelle regler for bekledning slik det er vanlig i samfunnet forøvrig."

Skrevet
På 24.6.2020 den 6.55, AllahBallah skrev:

Jeg elsker å være naken, men absolutt ikke for å se eller bli sett. Ville mye heller vært alene eller sammen med bare mannen, men det skal godt gjøres å finne en strand uten folk. 

Er mye naken hjemme, men det er jo utendørs som er deiligst. Dersom vi er alene på hytta er vi gjerne nakne, og bader og soler oss. Har vært på strender noen få ganger, og samme med spa. Det er litt ubehagelig, men ikke nok til at vi ikke gjør det innimellom. Men så er vi ikke modeller noen av oss, så ser ikke for meg at så mange får så mye glede av å kikke på oss. 

• Liker 1
Skrevet
På 21.6.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt din frustrasjon. Jeg hadde det også slik og måtte gi kona noen år på å vende seg til dette. Det er nok ikke lurt å presse henne til noe hun ikke vil. Jeg begynte med å invitere kona på ei langhelg på ei avsidesliggende hytte hvor jeg bestemte at vi skulle være nakne hele helga, så lenge vi var alene. Det ble hun med på litt motvillig. Gjentok det et år etter, og da var hun den første til å kle av seg. Så har vi forsøkt litt forsiktig ulike ting, og nå snakker hun stadig om at hun gleder seg til vi kan reise tilbake til Vritomartis eller Valalta når det blir trygt å reise igjen. Hun vil ikke gå på lokale naturiststrender for hun er redd for å treffe kjente, men langt hjemmefra, eller når det er bare oss to, kler hun gjerne av seg for å bade og sole seg.

Jeg føler meg heldig som har fått kona med på dette. Naturisme er ofte langt vanskeligere for kvinner enn for menn. Mange kvinner kan nok overtales til å bli med, men noen vil aldri klare/ønske å gjøre noe slikt, og det må respekteres.

Skrevet

Naturisme = å være naken der det er nsturlig, ved soling og bading.

Nudisme = å leve naken, i eget hjem og mest mulig der det er mulig. De færreste er nudister.

Sex = sex.

• Liker 1
Skrevet
På 21.6.2020 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Er du kona til TS?

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Er akkurat det du er EN GAMMEL SKALLET GRIS MED ØLMAGE, vær naken hjemme og ikke plag oss andre med din nakenhet !!!!!!

Anonymkode: be319...c9e

AnonymBruker
Skrevet

Folk ønsker ikke å se deg naken. Det må du respektere. Hvis det er så viktig for deg, kan du jo spørre kona om dere kan flytte inn hos en stamme, der de alltid går nakne.

Anonymkode: 380de...b31

Gjest Alterego666
Skrevet

Er akkurat det du er EN GAMMEL SKALLET GRIS MED ØLMAGE, vær naken hjemme og ikke plag oss andre med din nakenhet !!!!!!

Dersom det bare er eldre som nyter å være nakne må det jo være utrolig trist og kjedelig å være ung! Dere får kjappe dere å bli eldre og begynne å leve livet.

Gjest Paramount
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det som ts, elsker å være naken, ikke for å trenge meg på andre. Innrømmer gjerne at jeg blir kåt og i ok humør av å være naken, helt alene, eller sammen med noen, hjemme eller ute i naturen. Har vært på mange fisketurer, alene, hvor jeg har badet og fisket naken, når været har tillat det. Det har med livsglede å gjøre, frihetsfølelsen. Ukjent for enkelte tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...