Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, har sagt klart ifra at jeg ikke ønsker babyshower. Men tydeligvis ikke klart nok, for nå skjønner jeg at det skal skje til helgen. Er 95% sikker på det. 

Jeg virker kanskje utakknemlig, men jeg har en unge på ett år og er høygravid. Fikk babyshower med førstemann. Koselig det, men synes det holder nå. Jeg er så sliten og det siste jeg vil er å sosialisere og leke leker. Vil bare slappe av og sove. 

Kan jeg ta opp dette og sørge for at babyshoweren blir avlyst? Eller må jeg bare klistre på smilet og spille overrasket? 

Anonymkode: e4caf...2de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si klart og tydelig ifra at du faktisk ikke møter opp. Dette bør de klare å respektere. 

Anonymkode: 31eed...433

• Liker 5
Gjest Tamsi
Skrevet

Snakk høyt gjennom uka om at du har planer til helga. At du skal bort i en bursdag eller noe.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Tamsi skrev:

Snakk høyt gjennom uka om at du har planer til helga. At du skal bort i en bursdag eller noe.

Det var en av grunnene til at jeg fikk mistanke. For jeg sa at jeg hadde lyst til å dra på hytta til helgen, men fikk da beskjed om at det kunne jeg ikke fordi et familiemedlem hadde så lyst til å se ungen min. Denne personen møter jeg ofte, så det var veldig unaturlig... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skjer sier du bare at dette orker/klarer du ikke akkurat nå. Forstår de det ikke, er de da egentlig venner?

Anonymkode: d6d15...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det skjer sier du bare at dette orker/klarer du ikke akkurat nå. Forstår de det ikke, er de da egentlig venner?

Anonymkode: d6d15...147

Men er det ikke bedre å si ifra på forhånd? Så ikke de lager mat, baker og ordner til ingen nytte?

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare dra på hytta da? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kan du ikke bare dra på hytta da? 

Støtter denne. Dra på hytta, si du har lagt den planen for lengst og at det er "siste sjanse" før babyen kommer og sånn blir det. 

Anonymkode: 78037...cd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si rett ut at du lukter lunta, men er fortsatt absolutt ikke interessert i babyshower og ber dem avlyse opplegget. 

Anonymkode: 830f8...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å si at du allerede har sagt nei, og at du ikke kommer til å få en fin dag som høygravid med et lite barn fra før. 

Det er helt innafor! Å bli tvunget til slikt når man ikke vil er grusomt.

Anonymkode: 83a17...33e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så enig med deg. Ikke gravid,men harer slike opplegg. Man er sliten som gravid og orker ikke spnt styr.

Anonymkode: 1d48c...562

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det godt. Jeg ville ikke ha, fikk likevel. Begynte å gråte da de dro.

Høres sikkert utakknemlig ut, men det føltes så feil. Ikke ble vennene mine utenfor den ene vennegjengen inkludert heller, så jeg hadde så utrolig dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 4e63a...987

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...