Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2002 #1 Skrevet 15. september 2002 jeg vet ikke helt hvem jeg skal ta opp dette med! ikke kan jeg ta det opp med kjæresten min og ikke ,med vennene mine heller! men problemet er, jeg har har hatt et fast forhold i flere år og vi har lagd fremtidsplaner og vært ekstremt forelsket i hverandre! jeg har utsatt alt annet bare pga denne gutten og lovt han at det alltid skal være oss to! vi har alltid hatt en eprfekt forhold og det har ikke vært noe feil på følelser eller seksuallyst! vi har benyttet en hver aneldning! men nå de siste ukene har det forandret seg! jeg klarer meg fint uten han,før om ha skulle ut reise bort osv klikket det fulstendig for meg, men nå driter jeg i det! og klarer å gjøre andre ting uten at tankene miner er kun hos han! jeg sitter ikke lenger å venter på at telefonen skal ringe fra han,slik jeg manisk gjorde før! jeg klarer å si nei til han dersom han ber meg med ut,før lå jeg langstrakt etter hans øsnker! og hver gang han begynner å klemmer eller kysse meg trekker jeg meg automatisk unna.. dette sårer meg fordi jeg har lovt alt med han og jeg vil elske han! går konstant rundt å tenker på hva som kan ha skjedd med meg, han gir meg alt og enda mer, men jeg er redd jeg er blitt forandret! men da kommer p pillene mine inn! har lest flere steder at disse kan være grunnen til minsket sexlyst osv... men jeg har da gått på dem lenge! tenker at dersom jeg kanskje slutter vil det bli det samme gamle igjen.. men hva om det ikke gjør det??? er utrolig frustrert nå! fordi jeg vil jo ikke,,....eller VILLE jo ikke miste han!
Gjest dorian-san Skrevet 15. september 2002 #2 Skrevet 15. september 2002 Hei! Kanskje du har forandret deg? Forandring er en (sunn) del av menneskenaturen, og vi står jo ikke stille på samme nivå hele tiden? Og forandring er sjelden til det verre, det er i alle fall min erfaring. Kanskje dere er i ferd med å vokse i forskjellige retninger, og da er det ikke alltid "det gamle" er nok, og man må ha noe nytt Merk: Jeg er langt fra sikker på dette når det gjelder deg, assa Er litt tynt grunnlag... dorian
Maeve Skrevet 15. september 2002 #3 Skrevet 15. september 2002 Hei! Du skriver at dere har vært kjærester i noen år, og nå vet du ikke din arme råd. Jeg tror at du har forandret deg, og det er jo en naturlig prosess, vi går jo ikke rundt og er forelsket hele tiden, at tankene bare skal kretse om han/henne døgnet rundt. Jeg synes du skal ta å snakke med han om dette. Det vil jo være sunt også for forholdet. Man utvikler seg i forskjellige retninger, og det ville jo være fint om du også har andre interesser enn akkurat bare om å konsentrere deg om han hele tiden. Av og til har man godt av og få være litt for seg selv, være sammen med venninner, eller gå på kino, kurs, eller hva? Lykke til og snakk med ham, om akkurat dette som tynger deg!
*Lillian* Skrevet 15. september 2002 #4 Skrevet 15. september 2002 Enig med de andre her, det kan nok hende at den store "svulmende" forelskelsen har begynt å roe seg, og derfor du er "redd". Eller... Kanskje dere har begynt å vokse fra hverandre? Kanskje det er på tide å komme seg videre? Dette er det uansett ene og alene du som kan finne ut av... Lykke til! :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #5 Skrevet 16. september 2002 men jeg vil ikke komme meg videre:( jeg får knapt nok søvn pga dette. jeg må få tilbake de gamle følelsene for han! han fortjener ikke dette og ikke jeg heller! jeg gjør hva som helst bare alt blir det samme gamle! skal slutte på p ptillene mine bare fo rå sjekke om det kan ha noe med saken å gjøre..
Maeve Skrevet 16. september 2002 #6 Skrevet 16. september 2002 Jeg tror ikke p-pillene har skylden for at du føler det slik som du gjør nå! Før du kutter ut p-pillene så snakk med legen din om de har den virkningen som du tror. Et annet er, forhold må få næring for å vokse. Og det viktigste i et forhold er kommunikasjon. Når dere kan snakke om alt, så blir dere også mer sikre og trygge på hvor dere har hverandre. Man er ikke ny-forelsket hele tiden, det er helt umulig. Bare prøv å snakke med han, og jeg er sikker på at han ville satt pris på det, at du er ærlig og forteller akkurat om det som plager deg, og sammen kan dere finne løsningen. Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #7 Skrevet 16. september 2002 jeg har helt go fullt ut god kommunikasjon med han! men jeg vet at dette ikke kan forteslles til han fordi han vil bli så altfor såret! så jeg kan nok ikke si det! jeg vet ikke jeg !!! alt går i mot meg går bare å håper på at dette bare er en nedtur i livet og at alt ordner seg snart
Lilly Skrevet 16. september 2002 #8 Skrevet 16. september 2002 Hei. Jeg må nok også si meg enig i det de andre sier om at dere antagelig er i ferd med å vokse fra hverandre. Hvis du skal la være å si noe fordi ærligheten din vil såre ham, så gjør du ham en bjørnetjeneste. Du har jo ikke gjort noe galt, og jeg tror nok han til syvende og sist vil sette pris på ærligheten din. Det er mer sårende for ham å oppleve at du trekker deg unna uten noen som helst forklaring. Når det gjelder p-pillene så kan de gi nedsatt sexlyst. Tror ikke det er så veldig vanlig at dette skjer etter lang tids bruk, men for min del så hadde jeg gått på pillen lenge da denne bivirkningen satte inn. Men dette gjaldt BARE sex lysten, og gikk over når jeg sluttet med pillen. Når det gjaldt følelsene jeg hadde for typen min, så hadde det ingen innvirkning på det. jeg var fremdeles like glad i ham. Etter et såpass langt og velfungerende forhold synes jeg han fortjener at du er ærlig med ham. Uansett om det går over eller ikke, blir det sansynligvis en lettelse for dere begge å ha åpenhet rundt det. Ønsker deg/dere uansett lykke til Klem fra Lilly
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #9 Skrevet 16. september 2002 lilly.. ditt innlegg var svært betryggende å lese faktisk,.,.for jeg porøpber jo å finne alle mulige løsninger og positive sider! og jeg fant ut en ting, jeg er svært glad i han og jeg vil gjerne dele livet mitt med han og jeg ser en fremtid med han og jeg kommer alltid til å elske han på den måten om dere fatter? jeg er svært svært gla i han! men problemet er også sexlysten den er borte! men det gjelder sexlysten totalt! har prøvd å forestille meg sex med en annen gutt men ogsp dette er uinterresant! og kan ikke tenkes! selv ikke noe annet kan klare å tenne meg! og jeg har gått på p piller leeeeeenge svært lenge! så det kan stemme mye av det du sa! jeg har mistet lysten men er fortsatt gla i han og jeg sier jo at jeg elsker han når han spør!
Lilly Skrevet 16. september 2002 #10 Skrevet 16. september 2002 Hei igjen. Da synes jeg du skal prøve å kutte ut p-pillene Jeg kuttet dem ut og problemet var løst. Kan også nevne at jeg senere begynte igjen på samme merke uten at bivirkningen dukket opp igjen. Hormoner er no rare greier og kan gi mange rare utslag. Håper alt løser seg for dere :D Lilly
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #11 Skrevet 16. september 2002 takk! ja jeg har jo faktisk gått på dem i 4 år hvertfall.. så om jeg kutter dem ut en stund så kanskje alt endrer seg og jeg kan starte på dem på nytt og ikke merke noe...det er lov å håpe og prøve i hvertfall! men jeg synes bare det er så summelt. leste andre setder her inne at plutselig kan syklusen din vare i 40 dager osv..
Lilly Skrevet 17. september 2002 #12 Skrevet 17. september 2002 Hva som kan skje med syklusen varierer nok fra person til person. Jeg har hatt 3 pauser i løpet av de 14 årene jeg brukte pillen, men har heldigvis ikke hatt noen problemer med vesentlige endringer i syklusen. Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så vil det i hvertfall ikke skade kroppen din om du slutter på pillen Lilly
Gjest gjest Skrevet 17. september 2002 #13 Skrevet 17. september 2002 Om du har gått på p-piller i 4 år så er det jo litt merkelig at du tror det er pga de, eller?????????? Nei det er nok heller det at du rett og slett har vokst ifra han. DU er gått lei eller har mistet følelsene for han.. Sånn skjer noen ganger. Dessverre...
Lilly Skrevet 17. september 2002 #14 Skrevet 17. september 2002 Til siste gjest. Tro det eller ei, men det forekommer faktisk. Det har jeg selv erfart Lilly
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #15 Skrevet 17. september 2002 vel jeg sluttet med p pillene og jeg synes jeg hittil har det mye bedre! har inen problemer med dette lenger...:)
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #16 Skrevet 17. september 2002 forrsten den siste som la inn innlegg tror det var lilly hva mente du?
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #17 Skrevet 17. september 2002 Jeg tror hele greia var litt psykisk. At du sluttet med pilen og at det hjalp, var sikkert bere psykisk. Det er ofte sånn at når en har vert lenge i lag å begynne å innrømme for hverandre at en vil være sammen for alltid, så får man litt kalde føtter. Så begynner man å se å tenke ting som ikke er der. Det er uansett bra å ta pauser når en går på p- pillen. Det kan også hende dere har gått over i en dypere form for kjærlighet høres det ut som. Det høres hvertfall ut som du er virkelig glad i ham og alt skal jo ikke være sukkersøt hele tiden. Jeg og min sammboer hadde problemmer for en del år siden, og det skyldes leligheten vi bodde i. Den var trang og klaustrofobisk med brøkete naboer. Det kan ofte være stress og ting utenfor forholde som kan gi proble. Vi tenkte faktisk på å flytte fra hverandre. Det skremmer meg å tenke på det nå fordi jeg elsker ham over alt på jord og til sommeren gifter vi oss og det skal bli SÅÅÅ gøy :D . Lykke til hvertfall. Jeg tror alt vil ordne seg etter hvert
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #18 Skrevet 18. september 2002 hei gjest! tkk for den siste svaert! og jeg tror nok det stemmer! jeg kan nok ikke helt med ord korlklare hvorfor jeg følte slik jeg gjorde, men jeg innbilte meg nok ting og hadde så altofor mye å tenke på! litt for mye problemer og dermed bare innbilte jeg meg enda flere! det er skummetl i ettertid å tenke på ja! det er jeg enig i..
Lilly Skrevet 18. september 2002 #19 Skrevet 18. september 2002 Blir nesten litt forvirra når det er TO gjester, men håper jeg har kontrollen Uansett! Til den som lurte på hva jeg mente i siste innlegg. Jeg har selv erfart at slike bivirkninger kan komme etter lang tids bruk av p-piller. Det sies at bivirkninger merkes innenfor de 3 første mnd, men dette stemmer ikke alltid. Jeg mistet fullstendig lysten på sex og orket knapt at typen tok i meg. Ut over dette så var det ingen problemer mellom oss, eller når det gjaldt andre sider av livet. Jeg hadde det rett og slett supert bortsett fra mangel på lyst. Løsningen for meg ble at jeg sluttet på pillen og sexlysten kom tilbake. Hormoner er hormoner, og hvordan de påvirker oss variere veldig. Min løsning er selvfølgelig ikke noe fasitsvar som gjelder alle, men for meg funka det utmerket Lilly
Gjest miesa Skrevet 19. september 2002 #20 Skrevet 19. september 2002 Hei For meg høres det ut som om du er inne i en lei periode. Det hender med de fleste fra tid til annen. Hva med å prøve å være litt fra hverandre. Gjør dine egne ting med dine venner og ta opp en hobby? Det kan jo rett og slett være at du er lei av å være med ham? Man er jo mye med kjæresten, og av og til trenger man luft under vingene og andre ting å tenke på. Jeg har selv vært igjennom sånne tider, og det har alltid gått over. Det høres jo ut som om dere har et kjærlig og godt forhold! P-piller påvirker meg så sterkt (blir så utrolig deppa) at jeg ikke kan bruke dem. Livet før og etter p-piller er som himmel og helvete for meg. Har du prøvd å bytte merke? det hjelper for noen. Ha godt mot. Miesa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå