Gå til innhold

Når synes du det ble lett å reise til utlandet med barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Takk for svar alle sammen! Når er det vanlig å gi barna i-pad tid? Og tar dere med bilsete? 

Anonymkode: 09cb1...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Når er det vanlig å gi barna i-pad tid? Og tar dere med bilsete? 

Anonymkode: 09cb1...05c

Han min begynte å se på da han var rundt 2,5, da begynte han å se på Brillebjørn, så vi hadde en del av det og Peppa Gris.

Bilstol kommer vel litt an på hvor man skal. Vi tok med til USA siden leiebiler stort sett bare har forovervendte, og han var under 4 år. Da vi var i Spania var det kun veldig korte turer, og vi leide gjennom en nordmann som hadde ordentlige seter. Da vi var i Frankrike unngikk vi å kjøre bil, tok toget og brukte beina i stedet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes alltid det har vært lett, så skjønner ikke helt spørsmålet? 🤷‍♀️ Det blir jo hva du gjør det til. 

Anonymkode: bae19...822

Jeg skjønner ikke at du ikke skjønner spørsmålet? Veldig enkelt å få en baby til å slutte å gråte på et fly feks? Åja, det blir jo hva man gjør det til...sånn var det. Da er det jo enkelt for de fleste da. For ikke å snakke om trassalder? Blir jo hva man gjør det til. Folk må bare slutte å få barna til å "trasse" sånn helt enkelt. 

Til spørsmålet jeg skjønte veldig godt: Jeg vil si fra 6 årsalderen.

Anonymkode: 89952...e35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har reist med barnet vårt siden hen var 5 mnd. Da dro vi på en 5 timers flytur. Etter dette har vi reist mye i verden, svært ofte til andre siden av jordkloden. Vi storkoser oss alltid, selv om det er lange flyreiser og vi gjerne må stå opp midt på natten.

Jeg tror det har med å gjøre at vi aldri er sur på tur, og vi prøver å gjøre litt kjipe ting morsomme eller spennende. Vi inkluderer, og ikke minst har vi kun ett barn, noe som gjør turen rolig og fin, og vi kan innfri barnets ønsker om å gå på do/drikke/mat etc relativt umiddelbart.

Anonymkode: 8f9d2...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg som svarte rett her oppe...

Vi passer selvfølgelig å ha med oss aktivitetsbøker, iPad, tegnesaker osv. 

Anonymkode: 8f9d2...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri syns det har vært noe stress. Har heller ikke tatt med alt du nevner, men vi har hatt med vogn. Har kjøpt en ekstra vogn det er greit å dra med seg, og dom det ikke var noe krise om ble most på veien.

Eldste var 8 mnd første gangen vi var på tur, yngste 5 mnd. Vi har reist flere ganger i året etter det, og jeg syns egentlig ikke det er stress

Anonymkode: a92d0...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørs hva du mener med utlandet. Vi reiste mye på feriesentere i Danmark da barna var små. Kan absolutt anbefales. 

Anonymkode: 536b8...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min er 6. Han er lett å fly med nå. Ikke trassanfall offentlig lenger, mer en liten kompis jeg reiser med. Så 6-7 år tipper jeg

Anonymkode: e25e6...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...