AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Ja, skal man spise sånt rykende ferskt og varmt, eller vente til det har fått kjølt seg ned litt? Mannen i huset vil spise umiddelbart, at det første brettet skal serveres mens det andre er i stekeovnen, alternativt at det første ligger under kjøkkenhåndkle mens man venter til det andre er ferdig, og at alt ligger under kjøkkenhåndkle for å bevare varmen mest mulig. Mens andre er vant med at man venter en times tid og at de har normal romtemperatur men samtidig god, fersk smak.. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 1507b...f32
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Jeg venter ca. 10 minutter hvis jeg har laget skoleboller, da klarer jeg ikke å vente lenger 😁 (Dette var jeg vant med hjemmefra, mamma påsto at det var viktig å la baksten stå litt selv om jeg ikke aner hvorfor...) Anonymkode: c1e51...987
HopelessFear Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Her i hus blir bakst servert rett fra ovnen. Ingen vits å vente, i tillegg smaker det bedre da. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Blir ikke rundtstykkene bedre inni om de får dampe av seg litt etter at de kommer ut av ovnen? Skjærer man i dem for tidlig, vil deigen rulle seg når kniven går igjennom,om noen skjønte hva jeg mente, fordi varme er de så myke. På posen til frosne, halvstekte rundstykker står det spesifisert at rundstykkene bør få hvile så og så mange minutter etter at de er kommet ut av ovnen pga dette. Anonymkode: f3f11...6c9 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke rundtstykkene bedre inni om de får dampe av seg litt etter at de kommer ut av ovnen? Skjærer man i dem for tidlig, vil deigen rulle seg når kniven går igjennom,om noen skjønte hva jeg mente, fordi varme er de så myke. På posen til frosne, halvstekte rundstykker står det spesifisert at rundstykkene bør få hvile så og så mange minutter etter at de er kommet ut av ovnen pga dette. Anonymkode: f3f11...6c9 Ja, alt som skal skjæres lar jeg hvile litt før servering. Søt gjærbakst tenker jeg kan serveres så snart det er mulig å spise den uten å brenne seg. 😁 Anonymkode: c9b8c...3bf 2
tøydokka Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Rett fra ovnen her. Synes bakevarer er best når de er litt deigete. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Gjærbakst rett fra ovnen skal ikke skjæres i, men rives for å slippe rårand. Anonymkode: 5b88d...e5d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 De spises så fort de er kalde nok til å ta i 😂 Anonymkode: f9935...5f5 1
velociraptor Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Må helst klart spises rykende varme, en time senere er de ikke i nærheten like gode lenger. Søtbakst som boller etc spesielt, taper seg så mye på den tiden de bruker på å bli romtempererte at jeg ikke lenger synes de er verdt kaloriene. 3
Brunhilde Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Gjærbakst rett fra ovnen skal ikke skjæres i, men rives for å slippe rårand. Anonymkode: 5b88d...e5d Jeg skulle akkurat til å skrive det samme, rykende varmt rundstykke revet i to med masse meierismør på Mmmmmm. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #11 Skrevet 24. juni 2020 På 21.6.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev: Blir ikke rundtstykkene bedre inni om de får dampe av seg litt etter at de kommer ut av ovnen? Skjærer man i dem for tidlig, vil deigen rulle seg når kniven går igjennom,om noen skjønte hva jeg mente, fordi varme er de så myke. På posen til frosne, halvstekte rundstykker står det spesifisert at rundstykkene bør få hvile så og så mange minutter etter at de er kommet ut av ovnen pga dette. Anonymkode: f3f11...6c9 Jeg skjærer opp rundstykker med en gang. Men har skarp brødkniv da, så det ruller seg ikke. Varme rundstykker er sååå godt. Holder med bare smør på som smelter da. Og boller er best de er kalde nok til å ikke brenne seg når man holder de og spiser de. Anonymkode: 95946...273
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #12 Skrevet 24. juni 2020 Tviler på at den finnes en opphøyet sannhet for hva som er rett her. Jeg spiser også med en gang de kommer ut av ovnen, så lenge jeg ikke brenner meg. Anonymkode: 48151...891 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #13 Skrevet 24. juni 2020 På 21.6.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev: Blir ikke rundtstykkene bedre inni om de får dampe av seg litt etter at de kommer ut av ovnen? Skjærer man i dem for tidlig, vil deigen rulle seg når kniven går igjennom,om noen skjønte hva jeg mente, fordi varme er de så myke. På posen til frosne, halvstekte rundstykker står det spesifisert at rundstykkene bør få hvile så og så mange minutter etter at de er kommet ut av ovnen pga dette. Anonymkode: f3f11...6c9 Skjærer man riktig og med god kniv så får du ikke slike deigruller uansett hvor fersk baksten er. Anonymkode: c370b...da3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #14 Skrevet 24. juni 2020 For å svare på tråden: Jeg spiser gjerne rett fra ovnen jeg. Anonymkode: c370b...da3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #15 Skrevet 24. juni 2020 Enkelte typer bakst behøver litt hvile før man spiser de for at de ikke skal bli deigete. Utover det finnes det da virkelig ingen fasit, man kan da spise slikt på den måten man liker det best. Anonymkode: 3b063...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå