AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 framfor meg. Alltid hun som blir tilbudt å få med middagsrestene hjem, får blomster osv.... Kjenner jeg blir litt såret, det er så tydelig.... Flere som har det sånn? Vurderer å melde meg ut på en måte, å bli hjemme imens ungene og mannen besøker de på hytta osv.... Anonymkode: fd157...12a
solmåneogstjerner Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 (endret) Snakk med mannen om det og be ham ta det opp med foreldrene. Men da bør han legge det frem som noe han har observert. Har han det forresten? Hvis ikke det hjelper så synes jeg du kan bli hjemme med god samvittighet... Endret 21. juni 2020 av solmåneogstjerner 1
Gjest theTitanic Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Er det forskjell på dere da? Noen grunn til at svigermor fordeler henne? Har hun små barn, jobber mye eller sliter økonomisk?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 uff hørtes veldig leit ut. Støtter "solmåneogstjerner"'s forslag om å be mannen din ta det opp. For all del - ikke meld deg ut av familien, det gjør vondt verre og da vil du føle på enda mer ensomhet og sorg over å bli "utelatt" når du ser bilder av at de er i lag mens du er hjemme alene.. Hva med å prøve å bli bedre kjent med svigermoren din? Be henne ut på cafe, bare vær du og henne? Hun gjør nok ikke dette bevisst. Anonymkode: d0b86...03a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Ikke ta det opp,det kan bli værre Tok dette opp med mine foreldre for ca 10 år siden, at både jeg og kona følte oss alltid i annen rekke, ble spetakkel ut av det og ting fortsatte på samme måte som før, de har også fått ny svigerdatter som blir forgudet på lik linje som hun forrige ble, mine foreldre bor 5 km fra oss men er her kanskje 2 ganger i året, hos mitt søsken er 1 dagsreis unna, er de flere uker i slengen Anonymkode: a501f...427 4
Boblerone Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Jepp. Her er jeg absolutt «det sorte fåret» av alle fire svigerbarna til mine svigerforeldre. Jeg er den som er minst «lik» de, mistenker det er derfor. Jeg har på en måte bare innfunnet meg med at det er slik, selv om jeg skulle ønske jeg hadde et nært forhold til de. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta det opp,det kan bli værre Tok dette opp med mine foreldre for ca 10 år siden, at både jeg og kona følte oss alltid i annen rekke, ble spetakkel ut av det og ting fortsatte på samme måte som før, de har også fått ny svigerdatter som blir forgudet på lik linje som hun forrige ble, mine foreldre bor 5 km fra oss men er her kanskje 2 ganger i året, hos mitt søsken er 1 dagsreis unna, er de flere uker i slengen Anonymkode: a501f...427 Mine barn har også lagt merke til det, og forskjellsbehandlingen har vært slik siden jeg å mitt søsken var små Anonymkode: a501f...427 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Vi har det litt sånn. Den andre svigerinnen er mye mer etter deres smak, rett og slett. Hun deler deres religiøse overbevisning, og sitter stille i båten hva gjelder både kvinnesyn, politikk, barneoppdragelse, menneskesyn generelt, og i det hele tatt. Hun og mannen får alltid førsteretten på alt fra barnevakt og praktisk hjelp til arvegods. Vi blir ikke spurt før de har fått velge, enkelt og greit. Jeg har kommet frem til at det i bunn og grunn skyldes at svigers ikke opplever at de forstår seg på oss: Ikke oppdrar vi barna religiøst, ikke tillater vi dem å gjøre det heller, vi har høy utdannelse innenfor felt de ikke skjønner seg på, og vi har interesser de ser på som sære og til dels skremmende/elitistiske. Sett utfra en synsvinkel der bladene Familien og Tara er for gode kilder å regne, altså; vi ER ikke objektivt sett særlig spesielle. 🙈 Mannen min synes det er veldig sårende til tider. Vi behandles ganske annenrangs på mange måter, og det er jo verst når det er ens egne. Jeg kan også kjenne at det stikker til iblant, spesielt når det andre paret roses opp i skyene for deler av imaget sitt som vi «ungdommene» med sikkerhet vet er en tom fasade og kun del av merkevarebygging. Mens vi kan arbeide frivillig og støtte så mange veldedige formål vi bare orker, uten at det nevnes. Iblant blir de til og med forbauset over at vi faktisk er engasjert i lokalsamfunnet, tar verv osv, for alle har bare bestemt seg for at vi er uinteressante teoretikere uten bakkekontakt. Anonymkode: 58343...392 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Min svigerinne er helt klart favoritt hos mine svigerforeldre, og det gjør meg absolutt ingenting. Hun er et fantastisk menneske, så skjønner at hun er favoritt, og så slipper jeg unna mye 😂 Anonymkode: 2967f...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min svigerinne er helt klart favoritt hos mine svigerforeldre, og det gjør meg absolutt ingenting. Hun er et fantastisk menneske, så skjønner at hun er favoritt, og så slipper jeg unna mye 😂 Anonymkode: 2967f...6ee Haha! Som om jeg skulle sagt det selv. I mitt tilfelle har min svigerinne også ca. 15 års «forsprang» på meg. Hun har vært sammen med mannes bror i over 20 år, mens jeg og mannen nettopp har passert 8 år. Hun har jo derfor vært en del av familien mye lengre, og de kjenner henne bedre enn meg. Hun kom inn i familien som tenåring, jeg som voksen. Etterhvert har det nok jevnet seg litt ut, ettersom vi er blitt bedre kjent og (jeg og svigers). Men så er min svigerinne også mye «rundere» i kantene enn meg, jeg er ikke en som «jatter med» i like stor grad som min svigerinne, så hun er nok bare mer «likbar» enn meg. Men hun er et fantastisk flott menneske, og så lenge jeg også har et Ok forhold til mine svigers har jeg ingen problemer med det om de liker henne litt bedre enn meg. Anonymkode: 83dca...e18 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha! Som om jeg skulle sagt det selv. I mitt tilfelle har min svigerinne også ca. 15 års «forsprang» på meg. Hun har vært sammen med mannes bror i over 20 år, mens jeg og mannen nettopp har passert 8 år. Hun har jo derfor vært en del av familien mye lengre, og de kjenner henne bedre enn meg. Hun kom inn i familien som tenåring, jeg som voksen. Etterhvert har det nok jevnet seg litt ut, ettersom vi er blitt bedre kjent og (jeg og svigers). Men så er min svigerinne også mye «rundere» i kantene enn meg, jeg er ikke en som «jatter med» i like stor grad som min svigerinne, så hun er nok bare mer «likbar» enn meg. Men hun er et fantastisk flott menneske, og så lenge jeg også har et Ok forhold til mine svigers har jeg ingen problemer med det om de liker henne litt bedre enn meg. Anonymkode: 83dca...e18 Her er det motsatt. Min mann og meg har vært sammen i 16 år, mens min svigerinne "kun" har vært i familien i 7 år. Meg er de nok bare lei 😂 Haha, neida, vi har et greit forhold, men jeg er på ingen måte noe favoritt. Men nå er som sagt min svigerinne et fantastisk menneske, hun stikker gladelig innom mine svigerforeldre kun for å prate litt (og har gjerne med en blomst). Jeg er ikke en slik type 🙈 Anonymkode: 2967f...6ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå