MartheJosefine Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Hallo alle! Vi er ut par som er vant med å gå i fjellet hver sommer, men vi har aldri hatt med oss barn. Har en sønn som er 4 mnd når vi skal ut i ferie og lurer på om noen har turer å anbefale med barnevogn. Vet at Bondhusvatnet har grusvei inn, så hit skal vi. Tenker stort sett hele sør-Norge 🙂 På forhånd tusen takk.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Vet ikke, men kanskje en idé å sjekke hva som er anbefalt for folk i rullestol? Tipper FFO eller andre har tips. Anonymkode: 9ccf4...bde 1
MartheJosefine Skrevet 21. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke, men kanskje en idé å sjekke hva som er anbefalt for folk i rullestol? Tipper FFO eller andre har tips. Anonymkode: 9ccf4...bde Tusen takk for tips!!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Er bæretøy et alternativ? Mulighetene blir fort flere når man bærer fremfor å trille hvis det gjør det lettere for dere å finne turer dere vil gå, tenker jeg. Anonymkode: e7993...19d 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 Bæretøy. Høres styrete ut med vogn Anonymkode: 9a947...b48 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 Aller først tenker jeg dere skal se an barnet og det barnet trives med. Noen barn trives godt i barnevogna, mens andre ikke trives så godt. Et så lite barn har også behov for å ligge på magen, oppdage verden, og mange sover uregelmessig, så dere må være innstilt på at det ikke blir de helt store turene de neste åra. Dere må også passe på at barnet har det bra mtp. vær, vind og behov for skygge. Skal dere bruke barnevogn, kan dere ta utgangspunkt i veldig mange turistforeningshytter. Dere kan gå overalt hvor det er grusvei, alt fra Nordmarka til veiene i dalene i Rondane. Pass på at dere har en vogn med god fjæring dersom veien er litt humpete. Jeg ville også satset på å bruke bæresjal eller bæresele. Dere må bære innovervendt. Da kommer babyen tett på mamma/pappa, føler seg trygg og får se mye. Et så lite barn veier ikke så mye, og kan fint bæres på magen. Jeg tror det er for ungt for ryggbæring. Dere bør ikke legge opp til lange turer mtp. babyens alder. Kanskje kan dere gå flere timer fordi babyen koser seg og etter hvert sovner, men kanskje blir dagens tur kort eller må avbrytes av en eller annen grunn. Det verste er om dere er langt på tur og babyen ikke vil mer. Det går alltids an å telte og ta kortere turer ut fra det. Jeg ville telta i nærheten av bil eller turistforeningshytte med en så liten baby. Test gjerne telting først i hagen hjemme, hos noen dere kjenner eller i kort avstand hjemmefra. Mange babyer skifter/mister søvnmønsteret rundt 4 måneders alder (4 mnd søvnregresjon). Ikke la frykten for det stoppe dere, men ha i bakhodet at det kan skje, og planlegg deretter. Anonymkode: c1e26...ff1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå