AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Skrevet 21. juni 2020 Hei! Noen som vil dele hvordan deres første jobb som sykepleier var og hvordan det gikk? Jeg er nyutdannet og syntes hver vakt går elendig. 🤕 Anonymkode: 324f7...033
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Skrevet 21. juni 2020 Jeg var nyutdannet i fjor, og følte det samme som deg i starten. Begynte å jobbe på en ganske travel sengepost (jobber der fortsatt). Var veldig usikker i starten, og kan ærlig innrømme at jeg gruet meg til jobb. Jeg har heldigvis flinke og hjelpsomme kollegaer som jeg lente meg mye på i starten. Arbeidsmiljø har MYE å si! Hadde ikke orket å stå i denne jobben uten et godt og åpent arbeidsmiljø. Det går bedre nå, men føler meg fortsatt ganske «ny». Man blir jo aldri utlært. Hva er det som er elendig? Hvor jobber du? Jeg jobbet på sykehjem før jeg begynte på sengeposten, og det var enda verre! Der står man mye alene og har et enormt ansvar. Anonymkode: 46df9...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Skrevet 21. juni 2020 Er ikke sykepleier, men å starte i jobb etter utdanning er vel krevende for de aller fleste? Holdt ut, søk den hjelpen du kan få, og det blir bedre! Anonymkode: 55b51...61c 1
undulat2018 Skrevet 21. juni 2020 #4 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har nå vært sykepleier i... 4 år 🤔 Startet i hjemmesykepleien og på barneavd. Hjemmesykepleien trivdes jeg i og følte god kontroll. Barneavd var ikke helt etter min smak. Begynte så på sykehjem, fikk mer ansvar og ble etterhvert mer trygg i min rolle. Det tok riktig nok tid. Etter noen mnd stortrivdes jeg i jobben - og det gjør jeg fortsatt! Men.. min opplevelse av å ha en ny jobb - det er så slitsomt og krevende! Det værste jeg vet er å være ny 😂 hatet de første ukene. Så hvis du er som meg - det blir snart bedre!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Skrevet 21. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke sykepleier, men å starte i jobb etter utdanning er vel krevende for de aller fleste? Holdt ut, søk den hjelpen du kan få, og det blir bedre! Anonymkode: 55b51...61c Selvfølgelig, men jeg er interessert i å høre hvordan andre sykepleiere opplevde deres første jobb som sykepleier. Anonymkode: 324f7...033
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var nyutdannet i fjor, og følte det samme som deg i starten. Begynte å jobbe på en ganske travel sengepost (jobber der fortsatt). Var veldig usikker i starten, og kan ærlig innrømme at jeg gruet meg til jobb. Jeg har heldigvis flinke og hjelpsomme kollegaer som jeg lente meg mye på i starten. Arbeidsmiljø har MYE å si! Hadde ikke orket å stå i denne jobben uten et godt og åpent arbeidsmiljø. Det går bedre nå, men føler meg fortsatt ganske «ny». Man blir jo aldri utlært. Hva er det som er elendig? Hvor jobber du? Jeg jobbet på sykehjem før jeg begynte på sengeposten, og det var enda verre! Der står man mye alene og har et enormt ansvar. Anonymkode: 46df9...7b3 Jeg jobber også på en ganske travel sengepost og det sto ikke til mine forventinger, kan man si. Jeg trodde jeg skulle like det mer enn det jeg gjør nå. Kanskje det blir bedre med tiden, men jeg planlegger ihvertfall å søke jobb et annet sted etterhvert. Enig i at arbeidsmiljø er viktig! Har stort sett snille kollegaer som hjelper til når det trenges Jeg bare føler et voldsomt uro inni meg hver vakt. Jeg gruer meg for at en akutt situasjon kan oppstå, føler at jeg "plager" legene hvis jeg må ringe dem, syntes det er kleint å ta telefoner der jeg ikke kan svare på spørsmål til pårørende eller surrer med informasjon når jeg må ringe til legen, hj.spl eller kommunen osv. Syntes det er mye å holde oversikt over og føler at tiden ikke strekker til. Jeg vet at dette er helsevesenet og stress må påregnes. Jeg visste hva jeg gikk til, men det er slitsomt å være ny 😂 Jeg syntes ikke det er så mye ansvar å jobbe på sykehjem egentlig. Anonymkode: 324f7...033 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, undulat2018 skrev: Jeg har nå vært sykepleier i... 4 år 🤔 Startet i hjemmesykepleien og på barneavd. Hjemmesykepleien trivdes jeg i og følte god kontroll. Barneavd var ikke helt etter min smak. Begynte så på sykehjem, fikk mer ansvar og ble etterhvert mer trygg i min rolle. Det tok riktig nok tid. Etter noen mnd stortrivdes jeg i jobben - og det gjør jeg fortsatt! Men.. min opplevelse av å ha en ny jobb - det er så slitsomt og krevende! Det værste jeg vet er å være ny 😂 hatet de første ukene. Så hvis du er som meg - det blir snart bedre! Kult at du jobber på sykehjem, det er ikke mange unge sykepleiere som velger den veien Ja det er slitsomt! Anonymkode: 324f7...033 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå