Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen som har blitt satt i gang i det siste? Hvor mange dager etter termin gikk det før du ble satt i gang, og hvor mange dager etter termin er det trivsel/overtidskontroll? Sist jeg var gravid ble jeg satt i gang med ballong 11 dager etter termin. Mener å ha hørt at det har kommet noen nye regler angående antall dager man maks skal gå over termin? Setter pris på om noen vil dele sine erfaringer☺️ 

Anonymkode: 58fa7...2e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan reglene er med igangsetting, men jeg har i hvert fall fått beskjed om at overtidskontroll skal gjennomføres 7-9 dager etter termindatoen. Altså rundt 41+2-4.

AnonymBruker
Skrevet

Var på overtidskontroll ca en uke etter termin. Ble satt i gang med modningstabletter 11 dager over termin.

Anonymkode: 6c4e0...e87

Skrevet

Fødte i november: var på kontroll etter 7 dager og ble satt igang etter 11 dager, altså 42+0. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Virker som det fortsatt er 11 dager over da man blir satt i gang så lenge alt er bra med mor og barn:-) Mente jeg hadde lest en plass at dette skulle endres, men har nok tatt feil. TS 

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere var det 14 dager (og er det fortsatt i mange land, feks. Sverige). :) Så 11 dager er den korte protokollen.

Anonymkode: 81a51...6ba

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tidligere var det 14 dager (og er det fortsatt i mange land, feks. Sverige). :) Så 11 dager er den korte protokollen.

Anonymkode: 81a51...6ba

I Sverige regnes termindato som 40+0, så 14 dager over svensk termindato blir det samme som 11 dager over norsk. 

Anonymkode: 374be...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

11 dager over praktiseres fortsatt. Jordmor fortalte meg at dette praktiseres litt forskjellig fra sykehus til sykehus, noen har 9 dager som grense. Jeg fikk allikevel inntrykk av at 11 dager er det vanligste. Hva som er regelen på ditt sykehus må du spørre dem om.

Anonymkode: 94c12...12e

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 dager over praktiseres fortsatt. Jordmor fortalte meg at dette praktiseres litt forskjellig fra sykehus til sykehus, noen har 9 dager som grense. Jeg fikk allikevel inntrykk av at 11 dager er det vanligste. Hva som er regelen på ditt sykehus må du spørre dem om.

Anonymkode: 94c12...12e

Takk, skal høre med jordmor til uka. Ble bare så nysgjerrig og litt utålmodig mens vi venter på baby her.. rart hvordan dagene rundt termin snegler seg avgårde😅🤰 TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, skal høre med jordmor til uka. Ble bare så nysgjerrig og litt utålmodig mens vi venter på baby her.. rart hvordan dagene rundt termin snegler seg avgårde😅🤰 TS

Ikke noe problem å bli satt igang om det er det du ønsker. Bare til å være sta nok så får du det lett igjennom. 

Anonymkode: 98962...e40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...